  • 1. Data: 2012-05-09 08:00:19
    Temat: Koniec telefonów w dostępie radiowym w TP
    Od: "ArturW" <w...@v...pl>

    Z dniem 1.06 TP wypowiada umowy klientom korzystającym z usług w technologii
    radiowej.
    Właśnie do kolegi przyszedł list.

    Ciekawe dlaczego.

  • 2. Data: 2012-05-09 08:39:19
    Temat: Re: Koniec telefonów w dostępie radiowym w TP
    Od: a...@p...pl

    On Wed, 9 May 2012 08:00:19 +0200, "ArturW" <w...@v...pl>
    wrote:

    >Z dniem 1.06 TP wypowiada umowy klientom korzystającym z usług w technologii
    >radiowej.
    >Właśnie do kolegi przyszedł list.
    >
    >Ciekawe dlaczego.

    dostep radiowy to stary NMT 450MHz a na tym obecnie chodzi CDMA
    450MHz. Chca pewnie ludzi przeniesc do Orange na komorki. W sumie to
    troche glupie "kopac abonenta w dupe"...bo moze nie bedzie chcial
    przejsc na gsm'a. No chyba, ze maja go w d....

    --
    ThinkXtra

  • 3. Data: 2012-05-10 11:38:08
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    a...@p...pl wrote:

> [...]
    > troche glupie "kopac abonenta w dupe"...bo moze nie bedzie chcial
    > przejsc na gsm'a. No chyba, ze maja go w d....

    Rybacy na kutrach lubią NMT, bo podobno sięga kilka kilometrów wgłąb morza,
    tam gdzie fale sieci komórkowych już zawracają.

    --
    Gof

  • 4. Data: 2012-05-10 13:26:29
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Adam Wysocki" napisał w wiadomości grup
    a...@p...pl wrote:

    >Rybacy na kutrach lubią NMT, bo podobno sięga kilka kilometrów wgłąb
    >morza,
    >tam gdzie fale sieci komórkowych już zawracają.

    O ile pamietam to Plus sie postaral i na Wybrzezu wydluzyl zasieg GSM
    do 70 km ..

    J.

  • 5. Data: 2012-05-10 13:36:57
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > O ile pamietam to Plus sie postaral i na Wybrzezu wydluzyl zasieg GSM
    > do 70 km ..

    No to mam nieaktualne informacje :)

    --
    Gof

  • 6. Data: 2012-05-10 19:18:46
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > O ile pamietam to Plus sie postaral i na Wybrzezu wydluzyl zasieg
    > GSM do 70 km ..

    Może warto kolejny raz wyjaśnić skąd ten limit. Powyżej tej odległości,
    a w wersji podstawowej po 35km, fale sieci komórkowych już *NIE* zawracają.
    Bo nie mają na to czasu w slocie.

    --
    Jarek

  • 7. Data: 2012-05-10 19:50:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 10 May 2012 11:36:57 +0000 (UTC), Adam Wysocki napisał(a):

    > No to mam nieaktualne informacje :)

    Ale to juz strasznie dawno wprowadzili.
    I byc moze jest juz nieaktualne :-)

    J.

  • 8. Data: 2012-05-10 20:28:47
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    > Może warto kolejny raz wyjaśnić skąd ten limit. Powyżej tej odległości,
    > a w wersji podstawowej po 35km, fale sieci komórkowych już *NIE*
    > zawracają.
    > Bo nie mają na to czasu w slocie.

    Heh... gdzie te czasy, że jak się z 200 km złapało NMT odpowiednio mocno, to
    nie istniała przeszkoda, poza wahaniami propagacji ewentualnie, aby nawiązać
    połączenie? :) Ja z ręki na 2 metrach najdalej z Warszawy wzbudziłem
    przemiennik "kielecki" SR7V, c.a. 180 km... Możliwe, ze gdzie indziej
    doleciałem, ale w domu będąc sprawdziłem dystans i jestem go pewien. Tylko
    częstotliwość inna... (moje 145, a NMT 450 MHz)...

  • 9. Data: 2012-05-10 20:50:44
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Anerys napisał:

    > Heh... gdzie te czasy, że jak się z 200 km złapało NMT odpowiednio mocno,
    > to nie istniała przeszkoda, poza wahaniami propagacji ewentualnie, aby
    > nawiązać połączenie?

    Gdzie te czasy, kiedy nocą z Warszawy do Krakowa jechało się na długich
    światłach, a tylko od czasu do czasu przy mijaniu włączało się krótkie.
    Kiedyś drogi były puste, w eterze cisza, a trawa była bardziej zielona.

    Możliwość ustawienia limitu w rodzaju "35km i ani metra więcej", to wielka
    zaleta technologii GSM. Dzięki temu można lepiej wykorzystać pasmo -- te
    same częstotliwości w różnych miejscach. Jak się sporadycznie pojawi
    nietypowa propagacja, to najwyżej odstęp od szumu spadnie, ale jeden
    drugiemu nie będzie wchodził w rozmowę.

    --
    Jarek

  • 10. Data: 2012-05-10 21:19:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 10 May 2012 18:50:44 +0000 (UTC), Jarosław Sokołowski napisał(a):
> [...]
    > same częstotliwości w różnych miejscach. Jak się sporadycznie pojawi
    > nietypowa propagacja, to najwyżej odstęp od szumu spadnie, ale jeden

    Nic z tych rzeczy.
    To nie jest tak ze fale maja wbudowany ogranicznik i dalej nie leca.
    Leca, i zaklocaja inne transmisje.

    Zysk jest dzieki temu ze transmisja jest cyfrowa, slabe obce sygnaly
    wprowadzaja slabe zaklocenia, ktore cyfryzacja eliminuje.

    J.

    P.S. Na tatrzanskich szczytach pojawiaja sie wegierskie sieci. Ale
    zalogowac sie nie da. Ciekawe czy gdyby ograniczenia czasowego nie bylo, to
    by sie dalo, czy moc telefoniku jest jednak za slaba.