  • 1. Data: 2012-11-14 06:15:28
    Temat: Koniec tradycyjnej płyty CD !!! Olać ją!
    Od: "sofu" <m...@o...pl>

    Trochę prowokacyjnie śmignąłem ten tytuł.
    Generalnie chodzi mi o to, że cały system nagrania cyfrowego związany z
    płytami CD mocno się zestarzał i dziś niepotrzebnie stał się kulą u nogi
    dobrego odtwarzania dźwięku. Głownie chodzi mi o korekcje błędów odczytu.
    Jak wiadomo dane cyfrowe na płycie audio, są zapisane nieco inaczej niz.
    dane z płyt CD z danymi jakich używa się w komputerach.
    To powoduje, że teoretycznie (i praktycznie też) system odczytu audio jest
    bardziej podatny na przekłamania i potrzebę korygowania danych czyli
    zastępowania nieodczytanych danych w sztuczny sposób przez jakieś tam
    algorytmy z wcześniej pozyskanych próbek.
    W tanim sprzęcie przenośnym typu boombox nie ma to większego znaczenia, ale
    problemy się uwydatniają gdy chcemy odsłuchać muzyki na audiofilska modłę.
    Tutaj zaczyna się liczyć dokładność szeroko rozumianego mechanizmu odczytu,
    co niepotrzebnie generuje koszty wytworzenia dobrego sprzętu. W funkcji
    czasu mechanizmy odczytu rozstrajają się ( głownie chodzi o lasery i ich
    lustra które pokrywają się kurzem) potęgując powstawanie błędów odczytu.
    Myślę, że niedługo przyjdzie taki czas, że zamiast obracających się płyt, w
    sprzedaży pojawią się np. pamięci typu flash z danymi tak, że problemy tego
    typu znikną zupełnie. W tej chwili już wielu ludzi ściąga muzykę z netu w
    postaci bezstratnej lub plików wav, ale nie nagrywa płyt CD uważając, że
    jest to bez sensu. Odtwarzają muzę z twardych dysków lub kart pamieci
    podłączonych pod wejscia USB nowoczesnych odtwarzaczy. Problem w tym, że w
    wiekszości taka muza jest zripowana z płyt audio CD i koło się w pewien
    sposób zamyka.

    J.

  • 2. Data: 2012-11-14 13:16:44
    Temat: Re: Koniec tradycyjnej płyty CD !!! Olać ją!
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello sofu,

    Wednesday, November 14, 2012, 6:15:28 AM, you wrote:

    [...]

    VooDoo warning!

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 3. Data: 2012-11-14 13:53:33
    Temat: Re: Koniec tradycyjnej plyty CD !!! Olac ja!
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl.invalid> wrote in message
    > Hello sofu,
    >
    > Wednesday, November 14, 2012, 6:15:28 AM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > VooDoo warning!

    Warning?? ? Przeciez wyraznie pisal ze mowa audiofilska... ;-)

  • 4. Data: 2012-11-14 14:03:57
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 14/11/2012 05:15, sofu wrote:
    > Myślę, że niedługo przyjdzie taki czas, że zamiast obracających się
    > płyt, w sprzedaży pojawią się np. pamięci typu flash z danymi tak, że
    > problemy tego typu znikną zupełnie.

    Chyba sobie zartujesz. Juz w tej chwili w krajach rozwinietych
    *wiekszosc* muzyki sprzedaje sie w formie cyfrowej.
    Do sprzedazy muzyki na pamieciach nie dojdzie nigdy. To zbedny krok.

    c.

  • 5. Data: 2012-11-14 14:37:33
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    > Hello sofu,
    >
    > Wednesday, November 14, 2012, 6:15:28 AM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > VooDoo warning!

    Science!

    Przecież to podróżnik w czasie przywieziony z końca lat 90tych!

    W tej chwili to i 'komputerowa' płyta CD/DVD straciła na znaczeniu.

    pzdr
    bartekltg

  • 6. Data: 2012-11-14 14:44:50
    Od: Luke <l...@l...net>

    Dnia 2012-11-14 06:15, Użytkownik sofu napisał:

> [...]
    > czyli zastępowania nieodczytanych danych w sztuczny sposób przez jakieś
    > tam algorytmy z wcześniej pozyskanych próbek.

    Komputer potrafi zgrać dane z płyty CD-audio bez przekłamań, a jeśli
    gdzieś płyta jest mocno zarysowana, to podać dokładnie w której
    sekundzie jest podejrzany fragment, w którym napęd zastosował jakąś
    interpolację lub korekcję (i w większości przypadków błąd jest
    niesłyszalny).

    A na audiofilską modłę to nie będzie nigdy, bo wszystkie dane cyfrowe
    zawierają jitter ;)

    L.

  • 7. Data: 2012-11-14 15:40:11
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    rg
    *Cezar* napisał(-a):

    > Do sprzedazy muzyki na pamieciach nie dojdzie nigdy. To zbedny krok.

    Nie dojdzie? Już doszło. Vide
    http://www.cdrinfo.pl/news/de-mono-na-pendrive-11739
    /

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 8. Data: 2012-11-14 15:42:40
    Od: ZeNek <p...@p...pl>

    Odhibernowali cie ?

  • 9. Data: 2012-11-14 16:16:53
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Big,

    Wednesday, November 14, 2012, 3:40:11 PM, you wrote:

    > Nie dojdzie? Już doszło. Vide
    > http://www.cdrinfo.pl/news/de-mono-na-pendrive-11739
    /

    Jedna jaskółka wiosny nie czyni. To jest info sprzed 5 lat. Od tego
    czasu, pomimo znacznej obniżki cen, jakoś nie widzę "płyt" na
    pedrive'ach.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 10. Data: 2012-11-14 19:43:11
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    > Jedna jaskółka wiosny nie czyni. To jest info sprzed 5 lat. Od tego
    > czasu, pomimo znacznej obniżki cen, jakoś nie widzę "płyt" na
    > pedrive'ach.

    Dokładnie takiej odpowiedzi się spodziewałem :D Ale już mówi się o
    zmierzchu płyty CD. Tak więc co w jej miejsce? Powiedzmy że ta jaskółka
    wieszczy przedwiośnie