  • 11. Data: 2012-11-14 21:42:05
    Temat: Re: Koniec tradycyjnej płyty CD !!! Olać ją!
    Od: Adam Dybkowski <a...@g...6c7o8m>

    W dniu 2012-11-14 19:43 Big Jack napisał(a):

    > Dokładnie takiej odpowiedzi się spodziewałem :D Ale już mówi się o
    > zmierzchu płyty CD. Tak więc co w jej miejsce?

    Wszystkie pliki (muzyka/filmy) trzymane w chmurze i wszechobecny dostęp
    do internetu. Już teraz żaden fizyczny nośnik nas nie ogranicza jeżeli
    chodzi o jakość nagrania (a o tym była mowa na początku wątku w
    nawiązaniu do biednej płyty CD 44100/16/stereo).

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 12. Data: 2012-11-14 21:55:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 14 Nov 2012 13:03:57 +0000, Cezar napisał(a):
    > Chyba sobie zartujesz. Juz w tej chwili w krajach rozwinietych
    > *wiekszosc* muzyki sprzedaje sie w formie cyfrowej.

    Ale jak liczone ? w $, w tranzakcjach, w utworach, w MB ?

    Normalnie sprzedawane, czy np przez Apple/iTunes ?

    > Do sprzedazy muzyki na pamieciach nie dojdzie nigdy. To zbedny krok.

    No ... ciagle jeszcze rower/taksowka/samolot/pociag jest szybsze niz
    internet ... przy duzej ilosci danych :-)

    J.

  • 13. Data: 2012-11-14 23:49:01
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 14/11/2012 20:55, J.F. wrote:

    > Ale jak liczone ? w $, w tranzakcjach, w utworach, w MB ?

    http://money.cnn.com/2012/01/05/technology/digital_m
    usic_sales/index.htm

    > Normalnie sprzedawane, czy np przez Apple/iTunes ?

    Apple/google/7digital itp.

    > No ... ciagle jeszcze rower/taksowka/samolot/pociag jest szybsze niz
    > internet ... przy duzej ilosci danych :-)

    dyskusjne. NIe wliczasz kosztów nośnika, transportu oraz czasu
    potrzebnego do przekopiowania z/na nośnik przenośny.
    Moze przy bardzo małych odległosciach to moze byc prawdziwe.

    c.

  • 14. Data: 2012-11-15 08:35:34
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Cezar" napisał w wiadomości grup
    On 14/11/2012 20:55, J.F. wrote:

    >http://money.cnn.com/2012/01/05/technology/digital_
    music_sales/index.htm

    Czyli ciagle nie wiadomo, a pytam - bo branza muzyczna wydaje sie
    ciagle byc w dobrej formie.
    Byc moze elektroniczna sprzedaz utworu po 1-2$ swietnie uzupelnia
    sprzedaz plyt po 10-20$.

    Choc prawde mowiac ... bardzo dawno zadnej plyty nie kupilem ..

    >dyskusjne. NIe wliczasz kosztów nośnika, transportu oraz czasu
    >potrzebnego do przekopiowania z/na nośnik przenośny.
    >Moze przy bardzo małych odległosciach to moze byc prawdziwe.

    Odwrotnie - przy duzych. Samolot szybko leci, a plyt moze pomiescic
    miliony :-)

    A swoja droga ... jakie lacza ma microsoft, jesli w ciagu dwoch dni
    setki milionow uzytkownikow chca pobrac grube megabajty upgradu.

    J.

  • 15. Data: 2012-11-15 18:22:58
    Od: "sofu" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Cezar" <c...@t...pl.invalid> napisał w wiadomości

> [...]
    > muzyki sprzedaje sie w formie cyfrowej.
    > Do sprzedazy muzyki na pamieciach nie dojdzie nigdy. To zbedny krok.

    -------------

    Wiem, ze przez Internet można kupować muzykę, ale gdy się ją fizycznie chce
    kupic ze sklepu to raczej nie ma alternatywy chyba ze sie bedzie chodziło z
    własnymi kartami pamięci albo pendrive

    j.

  • 16. Data: 2012-11-15 19:23:06
    Od: "PcmOl" <...@...com>

    "Luke" <l...@l...net> wrote in message

    > Komputer potrafi zgrać dane z płyty CD-audio bez przekłamań, a jeśli
    > gdzieś płyta jest mocno zarysowana, to podać dokładnie w której
    > sekundzie jest podejrzany fragment, w którym napęd zastosował jakąś
    > interpolację lub korekcję (i w większości przypadków błąd jest
    > niesłyszalny).

    Komputer wydaje polecenie czytnikowi. Czytnik zwraca dane.
    W jaki sposób komputer ma posiąść wiedzę o tym, co robi kontroler napędu? (->
    ATAPI)

    > A na audiofilską modłę to nie będzie nigdy, bo wszystkie dane cyfrowe
    > zawierają jitter ;)

    Jaki jest wpływ "jitter" po podwojeniu częstotliwości kwantyzacji?

  • 17. Data: 2012-11-15 19:36:12
    Temat: Re: Koniec tradycyjnej p?yty CD !!! Ola? j?!
    Od: Piotr Dmochowski <i...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-11-15 08:35, J.F pisze:
    > A swoja droga ... jakie lacza ma microsoft, jesli w ciagu dwoch dni
    > setki milionow uzytkownikow chca pobrac grube megabajty upgradu.

    Tutaj trzeba się dowiadywać:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Akamai

    Piotrek

  • 18. Data: 2012-11-15 22:08:00
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 15.11.2012 19:23, PcmOl wrote:

    > Komputer wydaje polecenie czytnikowi. Czytnik zwraca dane.
    > W jaki sposób komputer ma posiąść wiedzę o tym, co robi kontroler
    > napędu? (-> ATAPI)

    Przecież masz specjalny error code na "uncorrectable error".

    Michoo

  • 19. Data: 2012-11-16 10:26:59
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    > Wiem, ze przez Internet można kupować muzykę, ale gdy się ją fizycznie
    > chce kupic ze sklepu to raczej nie ma alternatywy chyba ze sie bedzie
    > chodziło z własnymi kartami pamięci albo pendrive

    "Fizyczne" sklepy z muzyką wktótce padną. Moze jeszcze pociągną kilka
    lat - to wszstko. To jest nieuniknione.
    To raport artykuł n/t sprzedazy CD w jednej z nawiekszej sieci sklepow z
    muzyka w UK:
    http://www.guardian.co.uk/business/2012/jan/03/hmv-f
    all-uk-music-sales

    c.