  • 1. Data: 2020-03-05 09:16:43
    Temat: Konsumować ciastko i mieć
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Czy da się w 2020 roku kupić komputer (nowy) nie rezygnując z prawa do
    zwrotu 14 dni, ale "na firmę"?

    Do 2019 roku kupowałem w sklepach internetowych jako osoba
    fizyczna-konsument. Po otrzymaniu rzeczy sprawdzałem dokładnie i jeśli
    było wszystko OK, to prosiłem uprzejmie o wystawienie faktury VAT "na
    firmę". Jeśli sprzęt nie był 100% OK, to odsyłałem i otrzymywałem zwrot
    pieniędzy. I było pięknie, aż do 2020 r. Teraz robiąc zakupy pojawia się
    komunikat, że jeśli kupię jako konsument, to nie otrzymam w późniejszym
    terminie faktury VAT. Jeśli chcę fakturę VAT "na firmę", to muszę od
    razu kupować jako firma i wtedy nie przysługuje zwrot w ciągu 14 dni bez
    podawania przyczyny.

    Jest na to jakiś sposób? Chodzi o zachowanie możliwości zwrotu bez
    podawania przyczyny z możliwością otrzymania faktury VAT "na firmę" po
    upływie 14 dni.

  • 2. Data: 2020-03-05 11:27:54
    Temat: Re: Konsumować ciastko i mieć
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Czy jako osoba fizyczna jesteś czynnym VAT-owcem?

    -----

  • 3. Data: 2020-03-13 20:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik ąćęłńóśźż ...@...pl ...

    > Czy jako osoba fizyczna jesteś czynnym VAT-owcem?

    To chyba oczywiśte ze jest.

    Uczciwie nie da sie tego zrobić.

    Teoretycznie mozesz wziac nadal fakture z nip ale na osobe fizyczna.
    Ale czy sprzedawca ci uwierzy?

    Moze uczciwiej i lepiej ustalic to ze sprzedawca przed zakupem?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Akt urodzenia kobiety jest zawsze starszy od niej