  • 1. Data: 2020-03-03 22:15:23
    Temat: Powerbank jako UPS
    Od: Boguś <t...@w...pl>

    Potrzebuję zabezpieczyć konsolę meteo (no nieco mniejsze niż PC ;) ) przed
    zanikiem prądu.
    W internecie jest mnóstwo opisów, ale coś mi się wydaje, że nie do końca są to
    poprawne opisy.

    Zrobiłem taki zestaw : zasilacz -> powerbank (with Pass Through) -> konsola
    Niby wszystko działa:
    1. powerbank -> konsola działa.
    2. zasilacz -> powerbank -> konsola , konsola działa i powerbank się ładuje.

    Problem się zaczyna gdy zaniknie prąd na zasilaczu. Na ułamek sekundy brak
    zasilania na konsoli, potem zasilanie przejmuje powerbank.
    Niestety ta krótka przerwa w zasilaniu konsoli powoduje reset konsoli i niestety
    reset ustawień na konsoli.
    Potrzebuję takiego rozwiązania jak w prawdziwym UPS tzn zasilanie nie zniknie po
    wyłączeniu prądu.
    Czy istnieją takie powerbanki, gdzie na wyjściu nie zaniknie zasilanie mimo
    wyłączenia prądu na zasilaczu?.

    --
    Boguś

  • 2. Data: 2020-03-03 22:27:20
    Temat: Re: Powerbank jako UPS
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 03/03/2020 22:15, Boguś wrote:
    > Czy istnieją takie powerbanki, gdzie na wyjściu nie zaniknie zasilanie
    > mimo wyłączenia prądu na zasilaczu?.

    Większosć porządnych które miałem w rękach będzie miało chwilę na
    przełaczenie zasilania. Istnieje szansa że kupując jakiś wyjątkowo
    kiepski dostaniesz taki z dwoma niezależnymi przetwornicami z powodu
    lenistwa chińczyków.

    Opcja nr 2 to kupić cokolwiek i dodać własną przetwornicę wpiętą wprost
    w baterię z pominięciem elektronki powerbanku (tzn. ładowanie zostanie,
    ale wyjscie 5V będzie już z własnej). Stosowny złom do dostania u
    chińczyków za kilka centów, wymagana lutownica.

    Po przejrzeniu nastu modeli znalazłem takie które jako UPS by się
    nadały, ale jednocześnie były to najgorsze z możliwych modeli i strach
    to zostawiać aby nie spłonęło.

    Zrobiłem w końcu własny kupując chiński szajs z wymiennymi akumulatorami
    bez akumulatorów, osobno markowe akumulatory z zabezpieczeniami i własną
    przetwornicę.

    Ale bez lutownicy cieżko będzie.

  • 3. Data: 2020-03-03 22:57:02
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-03-03 o 22:27, heby pisze:

> [...]
    >
    > Zrobiłem w końcu własny kupując chiński szajs z wymiennymi akumulatorami
    > bez akumulatorów, osobno markowe akumulatory z zabezpieczeniami i własną

    A nie prościej najpopularniejszy chyba akumulator typu 1272 (12V 7.2Ah)
    instalowany "wszędzie" - w UPS, w alarmach, w rowerach.
    Do niego zasilacz buforowy, a z niego (a w zasadzie równolegle) choćby
    coś w rodzaju LM 7805 albo przetwornica - zależy oczywiście od
    pobieranego prądu.
    W takim rozwiązaniu czas przełączania zerowy.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 4. Data: 2020-03-04 00:09:05
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 03/03/2020 22:57, Adam wrote:
> [...]
    > coś w rodzaju LM 7805 albo przetwornica - zależy oczywiście od
    > pobieranego prądu.
    > W takim rozwiązaniu czas przełączania zerowy.

    To też druciarstwo. Powerbanki jednak są znaczaco mniejsze i
    zgrabniejsze niż akku żelowe z zasilaczem buforowym.

  • 5. Data: 2020-03-04 00:42:12
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-03-04 o 00:09, heby pisze:

    > To też druciarstwo. Powerbanki jednak są znaczaco mniejsze i
    > zgrabniejsze niż akku żelowe z zasilaczem buforowym.

    Druciarstwo?
    No, chyba że weźmiesz jakiś tani chiński zasilacz. Jakie masz tutaj
    druciarstwo? Praktycznie nie ma się co zepsuć przez kilkanaście co
    najmniej lat.

    Jak chcesz zobaczyć druciarstwo, to zobacz do czegokolwiek taniego
    chińskiego - nawet do zasilaczy laptopowych Dell czy HP. Tam jest
    druciarstwo.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 6. Data: 2020-03-04 03:55:09
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2020-03-04 00:42, Adam pisze:
    > Jak chcesz zobaczyć druciarstwo, to zobacz do czegokolwiek taniego
    > chińskiego - nawet do zasilaczy laptopowych Dell czy HP. Tam jest
    > druciarstwo.

    W wielu to nawet ciężko zobaczyć, bo te jednorazówki zalane są żywicą i
    niewiele z zawartej w nich elektroniki zobaczysz.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 7. Data: 2020-03-04 07:47:47
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Niestety ta krótka przerwa w zasilaniu konsoli powoduje reset konsoli i
    > niestety reset ustawień na konsoli.
    zainstaluj przy konsoli duży kondensator. Być może z rezystorem i 2
    diodami, ale powinno zadziałać
    > Potrzebuję takiego rozwiązania jak w prawdziwym UPS tzn zasilanie nie
    > zniknie po wyłączeniu prądu.
    Tak jak mówili koledzy. przetwornica działająca non stop.
    > Czy istnieją takie powerbanki, gdzie na wyjściu nie zaniknie zasilanie
    > mimo wyłączenia prądu na zasilaczu?.
    A Twój power bank sam się załącza jak wykryje obciążenie? Jeśli tak - to
    masz odpowiedź dla czego potrzebuje na to pół sekundy. znajdź taki który
    będzie działał non stop, będzie uruchamiany "ręcznie". Mam przed sobą
    latarkę z power bankiem. ten sam przełącznik załącza latarkę i uruchamia
    power bank. ale czy ma funkcje równoczesnego ładowania i rozładowywania?
    Nawet jakby miał, bałbym się pozostawić go non stop załączony. na serio
    - rozbicie powerbanka na ładowakrę, akumulator i przetwornice jest
    dobrym pomysłem. układy o których mówimy kosztują ok 1 usd i mają
    wielkość znaczka pocztowego (a mogą być mniejsze)
    ToMasz

  • 8. Data: 2020-03-04 08:22:31
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    > To też druciarstwo. Powerbanki jednak są znaczaco mniejsze i
    > zgrabniejsze niż akku żelowe z zasilaczem buforowym.

    Całkiem jak z komputerami.
    Potrzebujesz pewnego, solidnego bierzesz stacjonarny.
    Musisz mieć przenośny bierzesz przenośny szajs i
    przekonujesz sam siebie że mały, zgrabny i elegancki.

    I ciekawy jestem jak chcesz wytłumaczyć konieczność użycia
    przenośnego power banka w stacjonarnej stacji pogodowej?
    Poza typowymi i nic nie znaczącymi sloganami mały, zgrabny
    i elegancki. :-)

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2020-03-04 08:43:21
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Tue, 3 Mar 2020 22:15:23 +0100
    doszła do mnie wiadomość <5e5ec8f8$0$544$65785112@news.neostrada.pl>
    od Boguś <t...@w...pl> :
> [...]
    >wyłączeniu prądu.
    >Czy istnieją takie powerbanki, gdzie na wyjściu nie zaniknie zasilanie mimo

    Znam(i posiadam) trzy powerbanki, mogące pracować jako UPS, odradzam.
    Jak chcesz sobie potestować, to może ten:
    http://www.soshine.com.cn/a674.aspx
    Lub ten:
    https://www.tomopowerbank.com/shop/tomo-m4/

  • 10. Data: 2020-03-04 08:44:39
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2020-03-03 o 22:15, Boguś pisze:

    > Potrzebuję takiego rozwiązania jak w prawdziwym UPS tzn zasilanie nie
    > zniknie po wyłączeniu prądu.

    Potrzebujesz coś w ten deseń jeśli to nie ma być duży klocek:
    https://www.aliexpress.com/item/4000161273079.html

    nie wiem czy są obudowane już "gotowce", trzeba poszukać

    --
    Irokez

    --
    Ta wiadomość e-mail została sprawdzona pod kątem wirusów przez oprogramowanie AVG.
    http://www.avg.com