  • 61. Data: 2014-09-16 17:47:53
    Temat: Re: Kopiowanie starego dysku na nowy.
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Krystek" <s...@k...art.pl> napisał w wiadomości
    news:lv9hhf$om$1@node2.news.atman.pl...
    > Ale wiesz, że Partition Magic jest już od 10 lat nierozwijany? Nie
    > obsługuje nowych typów partycji, nie rozpoznaje partycji GPT i nie da się
    > nim wielu innych operacji na dysku wykonać? Poczytaj (szczególnie
    > komentarze) -
    > <http://www.dobreprogramy.pl/Partition-Magic,Program
    ,Windows,11470.html>
    > A jeśli już chcesz dobry (i darmowy) program do partycjonowania dysków to
    > pobierz MiniTool Partition Wizard -
    > <http://www.partitionwizard.com/free-partition-manag
    er.html> (jako
    > dodatkowy program możesz zainstalować AOMEI Partition Assistant -
    > <http://www.disk-partition.com/free-partition-manage
    r.html>)

    Dzięki za info.

    neelix

  • 62. Data: 2014-09-16 20:44:23
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 16 Sep 2014 17:45:53 +0200, neelix napisał(a):

    > Ale to Active to JA ręznie ustawiłem w PM8. Była taka opcja Set Active.

    No i fajno. Teraz wróć do starego dysku i spróbuj naprawić MBR. A potem
    jeszcze raz obraz, i rozpakować na nowym.
    --
    Jacek

  • 63. Data: 2014-09-16 21:11:19
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Jacek Maciejewski" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
    > No i fajno. Teraz wróć do starego dysku i spróbuj naprawić MBR. A potem
    > jeszcze raz obraz, i rozpakować na nowym.

    Naprawić MBR? Nie wiem czy mam tyle odwagi. :-) Jak coś schrzanię to cxzeka
    mnie instalka wszystkiego. Kiedy sklonowałem dysk Acronisem to nie było
    problemu z uruchomieniem systemu z nowego dysku.

  • 64. Data: 2014-09-16 21:14:21
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Irokez" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Weź sobie HDClone od Miray i sobie sklonuj w locie, poustawiaj przy tym
    > jak chcesz te patrycje i tyla.
    > Działa na tyle fajnie i bezproblemowo, że program kupiłem w wersji Pro
    > ponad rok temu i używam na najróżniejszych kompach/maszynach.

    Czy on aby nie klonuje primary na logical bo coś takiego widzę w
    sugerowanych operacjach? Np. taka: logical 1:1.

    neelix

  • 65. Data: 2014-09-17 00:11:30
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Tue, 16 Sep 2014 10:54:06 +0200, neelix napisał(a):

> [...]
    > ostatnia i tak ma 800 a nie 1400. Partition Magic 8 partycji z Acronisa nie
    > widzi, a nim bym sobie poprzesuwał jak chcę.

    Hmm. Ja w Acronisie ustawiałem co i jak ma przeskalować (jeżeli była taka
    potrzeba) lub nie i partycjoner całość widział. Fakt - Partition Magic 8 nie
    używałem, bo to narzędzie AFAIR trącące prehistorią (sorry - jestem po
    14-godzinnym zasuwie przy składzie, więc mogę już nie go końca jarzyć :D).

    [ Ashby: How'd it turn out? Moody: Hard to say. You would know better ]
    [ than I. You lived the motherfucker. Ashby: Yeah, but living it right ]
    [ means you don't remember much of it at all. ]
    [ ("Californication 2x12 La Petite Mort") ]

  • 66. Data: 2014-09-17 08:38:18
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 17 Sep 2014 00:11:30 +0200, Przemysław Ryk napisał(a):

    > Fakt - Partition Magic 8 nie
    > używałem, bo to narzędzie AFAIR trącące prehistorią

    Racja. Wczoraj usiłowałem założyć partycję na dziwnie zachowującym się
    twardzieli za pomocą PM8 pod windą XP i nie dało rady. Co ciekawe, również
    gparted z linuksa wymiękał. Dopiero Parted Magic 5.7 z Hirens 15.2 nie miał
    problemów.

    --
    Jacek

  • 67. Data: 2014-09-17 10:00:41
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Jacek Maciejewski" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
    > No i fajno. Teraz wróć do starego dysku i spróbuj naprawić MBR. A potem
    > jeszcze raz obraz, i rozpakować na nowym.

    A mam jeszcze taki pomysł. Może najpierw spróbować naprawić MBR nowego
    dysku? Przecież to tam pojawił się MBR Error przy rozruchu?

    neelix

  • 68. Data: 2014-09-17 12:34:53
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 17 Sep 2014 10:00:41 +0200, neelix napisał(a):

    > A mam jeszcze taki pomysł. Może najpierw spróbować naprawić MBR nowego
    > dysku? Przecież to tam pojawił się MBR Error przy rozruchu?

    Fixmbr to polecenie wykonywane przez windowsa wiec najpierw musisz go
    uruchomić :) Ponieważ nowego nie daje rady, zrób to na starym i miej
    nadzieję że zadziała po przeniesieniu partycji. Jak nie, to trzeba będzie
    spróbować naprawić na nowym ale tu lepiej będzie jak ktoś mądzejszy ode
    mnie podpowie jak. Ja mam pewien pomysł. na Hirens jest okrojony XP.
    Zapuścić go i z niego wykonać fixmbr.
    A tu kilka informacji do poczytania:
    http://forum.pclab.pl/topic/171431-Fixmbr-fixboot-cz
    y-cos-innego/
    --
    Jacek

  • 69. Data: 2014-09-17 16:35:23
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

> [...]
    > spróbować naprawić na nowym ale tu lepiej będzie jak ktoś mądzejszy ode
    > mnie podpowie jak. Ja mam pewien pomysł. na Hirens jest okrojony XP.

    A jest taka możliwość? Zainstalować WXP na partycji G(odpowiednik C) nowego
    dysku, zainstalować Norton Ghost 14 i na ten nowy dysk wgrać backup C z
    drugiego starego dysku?

  • 70. Data: 2014-09-17 17:12:54
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2014-09-16 21:14, neelix pisze:

    > Użytkownik "Irokez" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Czy on aby nie klonuje primary na logical bo coś takiego widzę w
    > sugerowanych operacjach? Np. taka: logical 1:1.

    Jak dasz klona dysku? Logical?
    po prostu kopia dysku, zaznaczasz źródło, cel, ewentualne opcje których
    nigdy nie ruszam, program proponuje wielkości partycji i start.

    --
    Irokez