  • 1. Data: 2014-09-13 02:39:12
    Temat: Powolny SSD, porady mile widziane
    Od: atm <...@v...pl>

    Dzisiaj zabralem sie za instalacje niedawno zakupionego SSD Crucial
    MX100 256GB. Postawienie W8.1 z ISO poszlo bez problemu.
    Bylem zadowolony....do momentu gdy odpalilem Crystal Disc Benchmark.
    Maksymlany seqencial wynosi ok 360MB/s (w recenzjach ok 500Mb/s) czesto
    jeszcze mniej (teraz 260MB/s), zapis tez jest duzo wolniejszy od tego co
    widac w testach ok. 400Mb/s (u mnie ok 240MB/s)
    Plyta, do ktorej przyczepilem dysk nie jest najnowsza: Asus Rampage III
    Extreme, posiada jednak dwa porty SATA 6GB, do jednego z nich podpialem
    ten wlasnie dysk. Zastosowany przewod to dolaczony do plyty kabel 6GB.
    W BIOSie wszedzie ustawione AHCI. Kontroler to Marvell 91xx. Asus
    dostarcza do niego sterowniki jedynie do W7, ale zarowno bez sterownikow
    jak i z tymi sterownikami predkosci wygladaja podobnie. Zreszta na
    chwila odpalilem W7 z talerzowca i podpialem SSD, pod Crystalem nadal sa
    niskie wartosci.
    Macie jakies pomysly co jeszcze moge sprawdzic lub o czyms zapomnialem?

  • 2. Data: 2014-09-13 09:19:40
    Temat: Re: Powolny SSD, porady mile widziane
    Od: G Nowak <g...@c...ac.uk>

    On 13/09/2014 01:39, atm wrote:
> [...]
    > jeszcze mniej (teraz 260MB/s), zapis tez jest duzo wolniejszy od tego co
    > widac w testach ok. 400Mb/s (u mnie ok 240MB/s)

    To norma - czysty dysk ssd ma sie lepiej niz czesciowo zapchany, a tym
    gorzej jesli takowy dysk jest czytany i pisany przez windows podczas
    benchmarku. Jest spora szansa, ze benchmark wyszedlby duzo lepiej gdyby
    testowany dysk nie byl systemowym (popatrz sobie na perfmon /res). Poza
    tym to nie numerki a komfort pracy ma znaczenie a ten jest lepszy nawet
    z kulejacym dyskiem ssd.

    --
    Pozdr

  • 3. Data: 2014-09-13 12:05:13
    Od: "R.e.m.e.K" <p...@w...pl>

    Dnia Sat, 13 Sep 2014 02:39:12 +0200, atm napisał(a):

> [...]
    > niskie wartosci.
    > Macie jakies pomysly co jeszcze moge sprawdzic lub o czyms zapomnialem?

    Czytalem szukajac info o kontrolerze SATA. Doszedlem do Marvell i
    odpowiadam: to nie jest kontroler, to kpina :-)
    Na Intelu bys dobil do tych 500 deklarowanych. Innych przyczyn nie szukaj,
    tez to przerabialem.

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 4. Data: 2014-09-13 14:31:34
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    no ale winda ładuje Ci się w deklarowane 10 sekund czy nie?

  • 5. Data: 2014-09-13 16:48:35
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Sat, 13 Sep 2014 14:31:34 +0200
    doszła do mnie wiadomość <lv1df7$avu$1@node1.news.atman.pl>
    od platformowe głupki <N...@g...pl> :
    >no ale winda ładuje Ci się w deklarowane 10 sekund czy nie?

    Kup i sprawdź, ja jednak wiem co u ciebie będzie.
    Będzie to pierwszy przypadek na świecie, w którym dysk SSD kliknie
    głowicami, zrobią się na nim bady, a potem z zasilacza poleci dym i
    zostanie posiekana na kawałki zapomniana płytka DVD siedząca w
    nagrywarce.

  • 6. Data: 2014-09-13 16:56:37
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    no i co? powtórzyłeś po mnie i rżniesz po/eu elitę...

  • 7. Data: 2014-09-13 17:09:32
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Sat, 13 Sep 2014 16:56:37 +0200
    doszła do mnie wiadomość <lv1lv7$4te$1@node2.news.atman.pl>
    od platformowe głupki <N...@g...pl> :
    >no i co? powtórzyłeś po mnie i rżniesz po/eu elitę...

    PO/EU elita nie ma z tym nic wspólnego, twój sprzęt jest poskładany z
    uszkodzonych części(prawdopodobnie wszystkie są uszkodzone, znaczy się
    POEUszkadzane).
    Ot i cała tajemnica.

  • 8. Data: 2014-09-13 17:11:14
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    tak, dowodzi tego wymiana wszystkiego po 10x...

    bardziej skłaniam się ku atakowi czarnego ludu na "separatystów"...

  • 9. Data: 2014-09-13 17:11:33
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    ale niech odpowie, ile ładuje mu się ten windows? to ciekawe!

  • 10. Data: 2014-09-13 17:31:41
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    mnie to nawet zaczęło bawić - kupuję nową nagrywarkę, SONY NEC więc nie
    byle gówno LG, podłączam do laptopa kolegi, nagrywam płytę, nagrywa
    nagle sru drgania głowicy płyta zjebana... chciałbym kiedyś usłyszeć od
    tuska i gronkiewicz waltz "jak to się interpretuje"... bo sam już głupi
    jestem...