  • 81. Data: 2005-01-05 13:42:53
    Temat: Re: Krakowski węzeł wymiany ruchu
    Od: Lukasz Trabinski <l...@t...net>

    BossMAN <a...@k...man.pulawy.pl> wrote:

    > Proponuję zapoznać się z technologią FTTx oraz rozwijającym się POS.

    Wyśmienite technologie, aby zapewnić końcowym użytkownikom - rozmawiamy
    o użytkownikach sieci osiedlowych, kablówek - usługi dodane (Voice, Video,
    Data).

    --
    [ ŁT ]

  • 82. Data: 2005-01-05 15:41:05
    Od: BossMAN <a...@K...man.pulawy.pl>

    Lukasz Trabinski wrote:

    > Wyśmienite technologie, aby zapewnić końcowym użytkownikom - rozmawiamy
    > o użytkownikach sieci osiedlowych, kablówek - usługi dodane (Voice, Video,
    > Data).

    Ale nie tylko blokowisk ale i dzielnic domków rodzinnych, jak również
    terenów bardziej rozproszonych (wsie).
    Wykorzystując np. istniejącą kanalizację ściekową lub przy okazji
    nowobudowanych różnych rurociągów. I wtedy mamy załatwionego naszego
    Jedynego Słusznego Operatora ;)

    BossMAN

  • 83. Data: 2005-01-05 16:14:13
    Od: Grzegorz Janoszka <G...@S...pro.onet.pl>

    On Wed, 5 Jan 2005 12:39:04 +0100 I had a dream that Paweł Małachowski
    > BTW, przypadkiem Neo-walec nie przyjedzie i nie wyrówna również takich
    > sieci w najbliższych latach?

    Neo-walec już jeździ od paru lat i jakoś nie widać efektów.

    > Znaczy się, jak duże muszą być te sieci, aby przeżyły? Czy faktycznie
    > usługi dodane typu VoD i VoIP przesądzą sprawę?
    > Bo takie 2000 abonentów to nie tak znów dużo... w samym Lublinie jest
    > kilka większych osiedlówek.

    Wiesz, usługi typu hub dc, serwer gier, czy wręcz nieusługa czyli zwykłe
    otoczenie sieciowe, są dla wielu ludzi poważnymi argumentami za
    osiedlówką. VoIP można w wielu miejscach już wprowadzać.

  • 84. Data: 2005-01-05 20:17:56
    Od: "Anna Sikora" <a...@p...WYCIEP-TO.pl>

    "BossMAN" <a...@K...man.pulawy.pl> napisał w wiadomości

    >Proponuję zapoznać się z technologią FTTx oraz rozwijającym się POS.

    Chyba PON :) - ktory sie zwinie szybciej niz sie rozwinie.

    P/

  • 85. Data: 2005-01-05 20:33:06
    Od: w...@i...pl (Bartosz Waszak)

    Anna Sikora <a...@p...wyciep-to.pl> napisał(a):
    > "BossMAN" <a...@K...man.pulawy.pl> napisał w wiadomości

    > Chyba PON :) - ktory sie zwinie szybciej niz sie rozwinie.

    bardzo prawdopodobne PON to wlasciwie proteza dla operatorow ktorzy nie
    maja jak doprowadzić zasilania w teren. CaTV które planuja iść w tym
    kierunku (ethernet do klienta) uderzają w FTTC bo zasilanie maja
    dostepne na potrzeby wzmacniaczy/nodow optycznych.

    --
    Bartosz Waszak <w...@i...icpnet.pl>
    ICP network administrator, nic-hdl: BW175-RIPE

  • 86. Data: 2005-01-06 14:05:24
    Od: "(cuthere)lukasz" <"(cuthere)lukasz"@lama.net.pl>

    Marcin Kowalczyk wrote:

    > Ale sa takze ASK'i osiedlowe, czesto lepiej zorgranizowane niz nie jedna
    > firma

    Mylisz się. Lepiej zarzadzać siecią w obrębie budynku na 5 stanowisk,
    niż dużej firmie liczącej stanowiska w tysiącach, budynki w dziesiątkach
    we wspaniałym i przystosowanym idealnie do tego typu systemem ETHERNET.
    Wspaniałe mechanizmy zabezpieczające. Jak najwięcej abonentów, jak
    najmniejszy wkład. Jak najwięcej pieniędzy do kieszeni. Tylko zwróć
    uwagę, że każdy kij ma dwa końce! znam pare firm, które _inwestują_ i
    starają się prowadzić sieć jak najlepiej, mimo technologii ETHERNET.
    A przynajmniej ich nowatorskie rozwiązania są niekiedy dużo lepsze, niż
    te "komercyjne". Druga sprawa to taka, gdyby ludzie prowadzący sieci
    rozmawiali ze sobą i wymieniali się pomysłami, myślę, że wszystko
    inaczej by wyglądało. Często dwie równoległe firmy pracują nad tym samym
    problemem, albo w jednej już zostało to rozwiązane... Tylko to mój tort,
    nie dam go nikomu, bo niby czemu? sam upiekłem! ale to mentalność polaka
    i to już osobna sprawa. A przynajmniej zawsze widzimy te "złe" strony.
    Wystarczy zaglądnąć do wątku THC.

    Pozdrawiam
    Łukasz Morawski

  • 87. Data: 2005-01-06 14:23:11
    Od: Tomasz Paszkowski <a...@S...net>

    W artykule <crjg2h$8pt$1@opal.futuro.pl> (cuthere)lukasz napisał(a):

    > Mylisz się. Lepiej zarzadzać siecią w obrębie budynku na 5 stanowisk,
    > niż dużej firmie liczącej stanowiska w tysiącach, budynki w dziesiątkach
    > we wspaniałym i przystosowanym idealnie do tego typu systemem ETHERNET.

    Co chcesz od ETHERNETu ? Przy odrobinie wkładu można go znakomicie zabezpieczyć
    port security + dhcp snooping + pacl + arp inspection.

    TP

  • 88. Data: 2005-01-06 14:44:16
    Od: Grzegorz Janoszka <G...@S...pro.onet.pl>

    On Thu, 6 Jan 2005 14:23:11 +0000 (UTC) I had a dream that Tomasz Paszkowski
    <a...@S...net> wrote:
    > Co chcesz od ETHERNETu ? Przy odrobinie wkładu można go znakomicie zabezpieczyć
    > port security + dhcp snooping + pacl + arp inspection.

    Aha. Zdefiniuj tylko "odrobinę", bo chyba nas rodzice nauczyli innego
    znaczenia tego słowa...

  • 89. Data: 2005-01-06 15:03:04
    Od: Tomasz Paszkowski <a...@S...net>

    W artykule <s...@p...icsr.agh.edu.
    pl> Grzegorz Janoszka napisał(a):

    > Aha. Zdefiniuj tylko "odrobinę", bo chyba nas rodzice nauczyli innego
    > znaczenia tego słowa...

    kupić sprzęt, który to potrafi. od tyle.

    TP

  • 90. Data: 2005-01-06 15:26:30
    Od: "(cuthere)lukasz" <"(cuthere)lukasz"@lama.net.pl>

    Tomasz Paszkowski wrote:

    > kupić sprzęt, który to potrafi. od tyle.

    wsadzic go na blok i za chwile przyjda po niego z nozycami
    hydraulicznymi :)) lub swoje zabierze burza w lecie :)) wysmienity pomysl.

    Abonament dla klienta 260 zl w ASK :)