  • 1. Data: 2004-12-14 17:38:38
    Temat: Krakowski węzeł wymiany ruchu
    Od: Niko <n...@l...pl>

    Witam wszystkich,
    czy ktos moze wie na jakiej zasadzie dziala wspolpraca z krakowskim wezlem
    wymiany ruchu? Jakie sa koszty takiej wspolpracy?

    _________________
    Niko Bałazy <niko(at)list.pl>
    "Tylko dwie rzeczy sa nieskonczone: wszechswiat i glupota ludzka,
    chociaz co do pierwszego nie mam pewnosci"
    Albert Einstein

  • 2. Data: 2004-12-14 17:51:06
    Temat: Re: Krakowski węzeł wymiany ruchu
    Od: "Mateusz Swatek" <m...@s...krakow.pl>

    Użytkownik "Niko" <n...@l...pl> napisał w wiadomości

    > Witam wszystkich,
    > czy ktos moze wie na jakiej zasadzie dziala wspolpraca z krakowskim wezlem
    > wymiany ruchu? Jakie sa koszty takiej wspolpracy?

    za http://www.ix.krakow.pl/

    Węzeł wymiany ruchu jest nieformalną inicjatywą krakowskich operatorów
    internetu mającą na celu zapewnienie taniego i bezpośredniego punktu styku
    ich sieci.
    Dane techniczne węzła

    Lokalizacja:
    * Kraków, ul. Westerplatte 19

    Obsługa warstwy 2:
    * Switch 10/100 Mbps

    Obsługa warstwy 3:
    * Ruting statyczny *
    * BGP4 *

    Sposoby przyłączenia:
    * Skrętka UTP *
    * Modemy bridge *
    * Modemy async *
    * Modemy sync *

    --
    pozdrawiam,
    Mateusz

  • 3. Data: 2004-12-15 01:05:36
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    > za http://www.ix.krakow.pl/
    >
    > Węzeł wymiany ruchu jest nieformalną inicjatywą krakowskich operatorów
    > internetu mającą na celu zapewnienie taniego i bezpośredniego punktu
    > styku ich sieci.

    to tam gdzie piwnice cholernie drogie sa?

    zyga

  • 4. Data: 2004-12-15 06:19:15
    Od: "Mateusz Swatek" <m...@s...krakow.pl>

    Użytkownik "Zygmunt M. Zarzecki"
    <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.n
    a.com> napisał w
    wiadomości news:cpo2sb$gn4$5@nemesis.news.tpi.pl...

    > to tam gdzie piwnice cholernie drogie sa?

    a nie wiem, nie pytalem o ceny "lokali" :)

    --
    pozdrawiam,
    Mateusz

  • 5. Data: 2004-12-15 09:42:06
    Od: Rafał Dziedzic <d...@k...pl>

    Niko wrote:

    > czy ktos moze wie na jakiej zasadzie dziala wspolpraca z krakowskim wezlem
    > wymiany ruchu? Jakie sa koszty takiej wspolpracy?

    Z tego co wiem to ruch tam lata niewielki... nie to co tu:
    http://www.kix.futuro.pl/

    Tyle ze to niestety poki co tylko dla Klientow futrzakow.

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 6. Data: 2004-12-15 10:26:44
    Od: Makson <m...@g...pl>

    A moze w Warszawie zrobimy cos takiego niekomercyjnego dla mniejszych dostawcow?

  • 7. Data: 2004-12-15 10:57:13
    Od: CookieMonster <m...@W...o2.pl>

    On Wed, 15 Dec 2004 10:42:06 +0100, Rafał Dziedzic wrote:

    > Z tego co wiem to ruch tam lata niewielki... nie to co tu:
    > http://www.kix.futuro.pl/

    a w kixie jest wielki?? zobacz tu
    http://www.wix.net.pl/vxb/w/index.asp?statystyki_x=s
    tatystyki

    --
    CookieMonster
    gg# 64418

  • 8. Data: 2004-12-15 11:08:10
    Od: "D.Wesolowski" <wesoly@klu..pl>

    CookieMonster napisał(a):

    > a w kixie jest wielki?? zobacz tu
    > http://www.wix.net.pl/vxb/w/index.asp?statystyki_x=s
    tatystyki

    Roznica w "wielkosci" uczestnikow powyzszych wezlow jest kolosalna.

    --
    pozdrawiam DW

    mailto: wesoly[a.t]klu..pl
    [przy odpisywaniu popraw adres maila]

  • 9. Data: 2004-12-15 11:14:18
    Od: "Zbigniew Sikora" <z...@h...net.pl>

    Użytkownik "Rafał Dziedzic" <d...@k...pl> napisał w wiadomości
    > Z tego co wiem to ruch tam lata niewielki... nie to co tu:
    > http://www.kix.futuro.pl/

    Coś mi się to trochę dziwne wydaje.
    Zwłaszcza w porównaniu do IXa na Westerplatte, gdzie potencjalnie ruch
    powinien być przecież większy.

    > Tyle ze to niestety poki co tylko dla Klientow futrzakow.

    I tak zostanie. Kordylewskiego to nie miejsce na takie akcje.
    Zresztą w ogóle nazwanie "tego czegoś" IXem jest pomyleniem pojęć.

    --
    Z#

  • 10. Data: 2004-12-15 11:48:51
    Od: Rafał Dziedzic <d...@k...pl>

    CookieMonster wrote:

    > a w kixie jest wielki?? zobacz tu
    > http://www.wix.net.pl/vxb/w/index.asp?statystyki_x=s
    tatystyki

    :)))))))))
    Chyba nie do konca sie zrozumielismy :)))

    Kazdy z tych wezlow ma inne zastosowanie, dla mnie dostawcy tresci zaden z
    krakowskich wezlow do niczego sie nie przyda... dla mnie taka role pelni
    cyfronet ktory kosztuje smieszne pieniadze a jest polaczony ze wszystkimi
    strategicznymi dla mnie sieciami w krakowie, polaczenie z takim ix'em moge
    wykorzystac tylko w celach marketingowych... technicznie to tylko problem,
    zysk zaden.

    Co innego odbiorcy tresci, osiedlowki, dzieki Futuro p2p lata sobie za darmo
    pomiedzy roznymi, obcymi sobie osiedlowkami. Swietne zagranie Futuro...
    teraz jeszcze jak by sie dalo wpiac do tego switcha osiedlowki ktore nie sa
    klientami futuro... :))))

    Pozdrawiam
    Rafal