  • 1. Data: 2013-10-28 09:07:07
    Temat: Przeciwskręt
    Od: "charwel(Oo)==:::" <c...@g...pl>

    Cześć.
    No skoro dostałem moją pierwszą maszynę ;) to uczę się sztuki
    przetrwania i mam pytanie odnośnie skuteczności tudzież możliwości
    przeciwskrętu w awaryjnych sytuacjach.
    Chodzi mi dokładnie o przypadek, kiedy źle ocenię zakręt i zaczyna mnie
    wyrzucać na zewnątrz. Czy kolejny przeciwskręt (wypchnięcie kierownicy w
    kierunku przeciwnym niż zakręt) pomoże mi czy też raczej mnie położy?
    To, że gazu mam nie odejmować już się nauczyłem ;)

    Pozdrawiam
    charwel

  • 2. Data: 2013-10-28 09:07:55
    Temat: Re: Przeciwskręt
    Od: "charwel(Oo)==:::" <c...@g...pl>

    W dniu 2013-10-28 09:07, charwel(Oo)==::: pisze:
> [...]
    > kierunku przeciwnym niż zakręt) pomoże mi czy też raczej mnie położy?
    > To, że gazu mam nie odejmować już się nauczyłem ;)

    ps. może mi doradzicie jakieś dobry poradnik? Na kurs zapiszę się na
    wiosnę :)

  • 3. Data: 2013-10-28 09:08:44
    Od: "charwel(Oo)==:::" <c...@g...pl>

    > ps. może mi doradzicie jakieś dobry poradnik? Na kurs zapiszę się na
    > wiosnę :)
    ps2. Motosfera we Wrocławiu będzie ok?

    ps3. ale sobie sam wątek rozwijam ;)

  • 4. Data: 2013-10-28 10:00:46
    Od: Qlfon <r...@l...pl>

    na zimę polecam te dwie:
    http://www.empik.com/szukaj/produkt?author=Hough+Dav
    id+L.
    Jak to ogarniesz to na wiosnę zacznij sezon od ćwiczeń które znajdziesz
    w książkach i powinno być dobrze:)
    --
    Qlfon, Lublin

  • 5. Data: 2013-10-28 13:15:10
    Od: "Drzewo" <d...@w...pl>

    Użytkownik "charwel(Oo)==:::" <c...@g...pl> napisał w wiadomości
    > kierunku przeciwnym niż zakręt) pomoże mi czy też raczej mnie położy? To,
    > że gazu mam nie odejmować już się nauczyłem ;)

    Tylko pomoże :) Polecam książke Przyspieszenie 2, tam masz wszystko ładnie
    opisane. Jest nawet do tego film z poslkimi napisami(chomiki i inne cuda) -
    możesz obejrzeć przed zakupem książki, na pewno sporo rzeczy Ci wyjaśni(org.
    tytul - Twist of The Wrist 2)

    --
    Drzewo
    http://www.moto-opinie.info

  • 6. Data: 2013-10-28 14:44:39
    Od: "charwel(Oo)==:::" <c...@g...pl>

    W dniu 2013-10-28 10:00, Qlfon pisze:
> [...]
    id+L.
    > Jak to ogarniesz to na wiosnę zacznij sezon od ćwiczeń które znajdziesz
    Dzięki Qlfon. Książkę już przeczytałem i filmiki oglądałem różne. O taką
    praktyczną poradę mi chodzi. No ale jeżeli nie spróbuje to się nie dowiem :)

    Pozdrawiam
    charwel :)

  • 7. Data: 2013-10-28 14:46:02
    Temat: Re: Przeciwskr?t
    Od: "charwel(Oo)==:::" <c...@g...pl>

    W dniu 2013-10-28 13:15, Drzewo pisze:
    > U?ytkownik "charwel(Oo)==:::" <c...@g...pl> napisa? w wiadomo?ci
    >
    > Tylko pomo?e :) Polecam ksi??ke Przyspieszenie 2, tam masz wszystko ?adnie
    > opisane. Jest nawet do tego film z poslkimi napisami(chomiki i inne cuda) -
    > mo?esz obejrze? przed zakupem ksi??ki, na pewno sporo rzeczy Ci wyja?ni(org.
    > tytul - Twist of The Wrist 2)

    Dzięki Drzewo :) Czyli pomoże mówisz? Wypróbuję, a za polecanymi
    materiałami zaraz się za tym porozglądam.

    Pozdrawiam
    charwel :)

  • 8. Data: 2013-10-28 14:51:02
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 28.10.2013 charwel(Oo)==::: <c...@g...pl> napisał/a:
> [...]
    > kierunku przeciwnym niż zakręt) pomoże mi czy też raczej mnie położy?
    > To, że gazu mam nie odejmować już się nauczyłem ;)

    Wszystko można, no prawie, jak się umie. Teorię warto przyswoić z książki
    i filmu Twist of The Wrist II, potem już tylko ćwiczyć, ale nie na drodze.
    Na drodze ~50% tego co się wydaje że powinno wydać i cieszyć się jazdą.

    Najlepiej jeździć jak najwięcej na szkolenia, na imprezy/szkolenia na tory
    kartingowe/lotniska, itp. Jak się ma podstawy to dobry będzie placyk,
    pusty parking, itp.

    Na drodze nie warto się uczyć, niespecjalnie jest miejsce na błędy,
    a okoliczności potrafią czasem zaskoczyć. Wtedy albo samo się zrobi to
    co trzeba i będzie dobrze, albo pozostanie liczyć na szczęście.

    --
    kakmaratgmaildotcom

  • 9. Data: 2013-10-28 15:39:55
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Mon, 28 Oct 2013 14:46:02 +0100) ktos podajacy sie za charwel(Oo)==:::
    wyklawiaturowal co nastepuje:

    > Dzięki Drzewo :) Czyli pomoże mówisz? Wypróbuję, a za polecanymi
    > materiałami zaraz się za tym porozglądam.

    Polecam "Twist of the wrist", ale "Motocyklista doskonały" też jest wart
    przeczytania.

    Piotr Klimek
    Yamaha DT125R, Suzuki DRZ400S/SM
    http://bikepics.com/members/piko/

  • 10. Data: 2013-10-28 15:41:33
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Mon, 28 Oct 2013 13:51:02 +0000 (UTC)) ktos podajacy sie za kakmar
> [...]

    > a okoliczności potrafią czasem zaskoczyć. Wtedy albo samo się zrobi to
    > co trzeba i będzie dobrze, albo pozostanie liczyć na szczęście.

    Tylko, że jak już się zasmakuje torów wyścigowych to przechodzi ochota na
    jazde po ulicach :)