  • 41. Data: 2020-02-27 18:59:48
    Temat: Re: Królik i jego przyjaciele
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > A jaki ma Merkel interes, zeby w Polsce sie biznes sfinansowal, i TDI
    > przestaly sie sprzedawac ?

    Czyli pomimo tego ze to bedzie biznes który sam na siebie zarobi to
    Niemcy powiedza "nie"? Czy dobrze rozumiem ze to jest alibi?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Dyplomata potrafi powiedzieć "idź do diabła" w taki sposób,

  • 42. Data: 2020-02-27 18:59:49
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik T. k...@i...pl ...

    > I wykończyła nasze stocznie. Ta w Wilhemshaven ma się dobrze.

    Nasz przemysł stoczniowy też ma sie nieżle - produkujemy jachty itp.
    https://innpoland.pl/154921,cala-prawda-o-polskich-s
    toczniach-branza-ma-
    sie-calkiem-niezle-nie-trzeba
    https://www.polskieradio24.pl/42/273/Artykul/2280803
    ,Korzystny-wiatr-
    znowu-wieje-dla-polskich-stoczni-produkuja-juz-nie-t
    ylko-statki
    https://www.rp.pl/Transport-morski/311099969-Polski-
    przemysl-stoczniowy-
    Od-rudoweglowcow-po-jachty.html

    Przyznam ze niespecjalnie wierze ze panstwowy moloch na niezwykle trudnym
    rynku (zwłaszcza stocznie chinskie sa mocno dotowane) upadł akurat
    dlatego ze eu wykonczyła...

    > Ps. I zdaje się Niemcy zasiliły 100 mln ojro linie Condor i teraz
    > LOT ma tę kasę zwrócić.

    Skoro kupili linie które maja zaciągnieta pozyczkę to chyba nic dziwnego
    ze trzeba to zwrocic? Zreszta zapewne zostało to ujete w wycenie, nie
    sadzisz ze nalezy załozyc ze bez tej pozyczki linie byłyby drozsze?
    Ile finalnie kosztowały?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Film powinien zaczynać się od trzęsienia ziemi, potem zaś napiecie

  • 43. Data: 2020-02-27 18:59:49
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik T. k...@i...pl ...

    > Tak, była z tym afera, że u nas nie wolno, a w Niemczech tak. Podobnie
    > we Francji, ale nie pamiętam, w jakim mieście.

    Dajno jakies linki do zrodeł bo "czytałem ale nie pamietam" to takie
    troche animkowo-kogutkowe...

    --
    Pozdrawia... Budzik

  • 44. Data: 2020-02-27 19:16:45
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2020-02-27 o 18:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik T. k...@i...pl ...

    > Dajno jakies linki do zrodeł bo "czytałem ale nie pamietam" to takie
    > troche animkowo-kogutkowe...

    Tu jest tekst trochę o Niemcach:
    Stocznie niemieckie, np. w Rostoku, po wpompowaniu w nie olbrzymich
    pieniędzy (posiadają kryte pochylnie), są drogie i nie znoszą
    konkurencji. Stąd polityka UE, wyniszczająca polskie stocznie. Komisarz
    Kroes, a także dyrektor Humber Drabbe dobrze wiedzą, że ograniczenie
    produkcji polskich stoczni, usprawiedliwiane pomocą państwa, która
    zakłóca konkurencję na unijnym rynku, jest stwierdzeniem-wytrychem
    mającym usankcjonować nieudzielenie tzw. pomocy publicznej, a tym samym
    uniemożliwić konkurencję polskim zakładom ze doinwestowanymi stoczniami
    UE. Nie jest więc przypadkiem, że przy tych samych światowych cenach
    statków morskich i podobnych cenach materiałów, maszyn i urządzeń,
    polscy stoczniowcy pracujący w stoczniach UE zarabiają wielokrotnie
    więcej niż zarabiali w Polsce.

    Przykładem interwencjonizmu UE (tak potępianego przez Unię w odniesieniu
    do Polski), tym razem w branży lotniczej, jest pomoc finansowa, jakiej
    kilka lat temu udzielono największemu francuskiemu koncernowi lotniczemu
    produkującemu samoloty AIRBUS, gdy firmie groziła upadłość, a tysiące
    ludzi znalazłoby się na bruku.

    Zielone światło dla Malty, czerwone dla nas

    Jednym z koronnych argumentów podnoszonych przez Unię Europejską jest
    kwestia wydajności, tyle że nie mówi się tego, w jaki sposób ta
    wydajność jest liczona. Nie ujawnia się także faktu, że produkcja jest
    rozkooperowana, tzn. gdy sekcje kadłubowe oraz całe kadłuby wykonywane
    są np. w bułgarskich, rumuńskich czy też polskich stoczniach (kiepsko
    płatna tzw. czarna robota) - to po dostawie ich do zachodnich armatorów,
    przy minimalnym własnym nakładzie pracy, wyposażano je do końca,
    uzyskując w ten sposób dużą wartość skumulowaną. Wartość ta odniesiona
    do niskiego nakładu pracy daje duży wskaźnik wydajności, rzekomo
    świadczący o lepszej wydajności pracy zatrudnionych tam pracowników
    (często polskich stoczniowców).

    Takie kraje UE jak Niemcy, Włochy i Malta pomagają swoim stoczniom. W
    Niemczech istnieje nawet grupa banków tzw. KG zajmująca się
    dofinansowaniem stoczni. Osoby fizyczne, kupując długi oraz akcje
    zadłużonych stoczni, dzięki temu uzyskują ulgi i umorzenia podatkowe.
    We Włoszech dopłaca się do budowy lokalnych promów pasażerskich. Nawet
    Malta uzyskała na 12 lat zgodę UE na dofinansowanie swoich stoczni.
    Polsce tego prawa nie dano.

    https://www.portalmorski.pl/stocznie-statki/9683-uni
    a-europejska-doprowadza-do-upadlosci-polskie-stoczni

  • 45. Data: 2020-02-27 19:20:04
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2020-02-27 o 18:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik T. k...@i...pl ...

    > Dajno jakies linki do zrodeł bo "czytałem ale nie pamietam" to takie
    > troche animkowo-kogutkowe...

    A tu o francuskich:
    https://niewygodne.info.pl/artykul7/03625-Pomoc-dla-
    niemieckich-stoczni-byla-legalna.htm

    T.

    Ps. Jeśli uważasz to źródło za niewiarygodne - proszę sam poszukaj. Ja
    na pewno nie czytałem tego na tym portalu, tylko gdzie indziej (bo go
    nie czytam).

  • 46. Data: 2020-02-27 19:20:46
    Od: "T." <k...@i...pl>

> [...]
    > ze trzeba to zwrocic? Zreszta zapewne zostało to ujete w wycenie, nie
    > sadzisz ze nalezy załozyc ze bez tej pozyczki linie byłyby drozsze?

    Nie, nie to mam na myśli, że trzeba to zwrócić, ale to, że udzielono im
    pomocy rządowej w wysokości 100 mln ojro.
    T.

  • 47. Data: 2020-02-27 20:07:45
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2020-02-27 o 18:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Czyli pomimo tego ze to bedzie biznes który sam na siebie zarobi to
    > Niemcy powiedza "nie"? Czy dobrze rozumiem ze to jest alibi?

    Będzie jak z Condorem - nie będzie się liczył biznes, tylko polityka.
    Dlatego Lufthansa wspominała, że ograniczy dowóz pasażerów dla Condora.
    Jakoś dotychczas to był dobry biznes, a jak przejął LOT to już zły?
    Gwarantuję, że gdyby faktycznie produkcja tanich aut elektrycznych u nas
    ruszyła, nagle z jakichś powodów nie można byłoby pewnie kupować
    platformy MEB od VW.
    W bardzo podobny sposób po zakupie Możejek rozmontowano 19 km toru
    kolejowego i trzeba było towar wozić naokoło.
    Z tych samych powodów przeniesiono produkcję Fiata Pandy do Włoch, gdzie
    produkcja jest znacznie droższa, a z tego samego powodu skasowano u nas
    produkcję Opla Astry. Żadne tam powody biznesowe.
    T.

  • 48. Data: 2020-02-27 20:17:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "T." napisał w wiadomości grup
    a.pl...
> [...]
    >ograniczenie produkcji polskich stoczni, usprawiedliwiane pomocą
    >państwa, która zakłóca konkurencję na unijnym rynku, jest

    Ale dopiszmy, ze Unia nie ograniczyla produkcji polskich stoczni,
    tylko doplaty do nich.
    A te swietne stocznie bez doplat nie potrafia produkowac.
    Chcemy doplacac, zeby stoczniowcom zylo sie lepiej ?

> [...]

    >koncernowi lotniczemu produkującemu samoloty AIRBUS, gdy firmie
    >groziła upadłość, a tysiące ludzi znalazłoby się na bruku.

    Ale o ile pamietam, to UE wyrazala tez zgody na pomoc dla polskich
    przedsiebiorstw - tylko widzisz - najpierw trzeba poprosic o zgode.

> [...]
    >do zachodnich armatorów, przy minimalnym własnym nakładzie pracy,
    >wyposażano je do końca, uzyskując w ten sposób dużą wartość

    tylko:
    -a co to - nasze stocznie nie potrafia zrobic wiecej ?
    -czy my naprawde chcemy doplacac do naszych stoczni, zeby w efekcie
    zarobily te niemieckie ?

    Moze tu wlasnie unia dobrze robi - albo te niemieckie same beda robic
    czarna robote, albo ... Rumuni sa tansi od Polakow :-)

    >Takie kraje UE jak Niemcy, Włochy i Malta pomagają swoim stoczniom. W
    >Niemczech istnieje nawet grupa banków tzw. KG zajmująca się
    >dofinansowaniem stoczni.

    ale chyba jednak "prywatne" te banki i licza na zysk.

    >Osoby fizyczne, kupując długi oraz akcje zadłużonych stoczni,
    a tu juz na pewno licza na zysk

    >dzięki temu uzyskują ulgi i umorzenia podatkowe.

    no chyba, ze taki ...

    >We Włoszech dopłaca się do budowy lokalnych promów pasażerskich.
    >Nawet Malta uzyskała na 12 lat zgodę UE na dofinansowanie swoich
    >stoczni. Polsce tego prawa nie dano.

    A swoja droga - z czego dofinansowuja ?
    Przeciez tam pol mln ludzi mieszka, z podatkow od turystow, czy z
    podatkow od prania pieniedzy i oszukiwania ? :-)

    >https://www.portalmorski.pl/stocznie-statki/9683-un
    ia-europejska-doprowadza-do-upadlosci-polskie-stoczn
    ie

    J.

  • 49. Data: 2020-02-27 20:23:51
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-02-27 13:16, T. wrote:

    > Jeden już jest!
    > https://www.youtube.com/watch?v=OoYG8MzsyNM

    To jest przeróbka. Wyzwaniem mentalnym jest robienie nowych samochodów.

    http://niusy.pl/@motoryzacja.interia.pl/aay

  • 51. Data: 2020-02-27 21:59:48
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik T. k...@i...pl ...

    > Nie, nie to mam na myśli, że trzeba to zwrócić, ale to, że udzielono
    > im pomocy rządowej w wysokości 100 mln ojro.

    Pozyczki.
    Zdaje sie ze LOT tez dofinansowano i to chyba podobną kwota.
    http://biztok.money.pl/gospodarka/artykul/bruksela-z
    gadza-sie-na-
    dofinansowanie-lot-u,134,0,2197126.html

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Windows 95 - 32bit extensions and a graphical shell for a 16bit patch