  • 61. Data: 2020-02-28 16:16:12
    Temat: Re: Królik i jego przyjaciele
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-02-28 o 13:32, Przemek Jedrzejczak pisze:
    > --Zwłaszcza w tak słabo się zapowiadającej finansowo branży samochodów
    > elektrycznych.
    >
    > no slabizna faktycznie, Elon juz zaczyna glodem przymierac :-)
    >
    > https://www.pb.pl/musk-blizej-wyplaty-346-mln-usd-97
    9783

    > e-auta to przyszlosc, karty w przemysle samochodowym zostana rozdane od nowa i kto
    sie nie zalapie skonczy jako importer czytaj technologiczny trup

    To na razie przyszłość sterowana, jak napisał T klient umie liczyć i ma
    elektryki w głębokim poważaniu. A koncerny robią cokolwiek w tym
    zakresie tylko z obawy przed tym, że regulacje prawne mogą ich zastać z
    przysłowiową ręką w nocniku i wtedy faktucznie staną sie trupami. Ale
    profitów z tej produkcji nie widać.

  • 62. Data: 2020-02-28 16:19:48
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-02-28 o 13:20, T. pisze:

    > No to Volkswagen był lepszy - poradzili sobie z budową fabryki w 23
    > miesiące

    Te dwa lata, to składali już gotowe, przemyślane wcześniej klocki.

  • 63. Data: 2020-02-28 17:04:28
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    --Według mnie to giełda jest najbardziej kosztownym badaniem opinii i nic więcej.
    Jeśli ktoś wypuszcza akcje, to uzyskuje
    przychód w wysokości emisji akcji. A jakie ma zyski/straty w przypadku wahań kursu?
    Żadne

    Właśnie zniszczyłes system ;-)

  • 64. Data: 2020-02-28 19:59:46
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik T. k...@i...pl ...

    > No to Volkswagen był lepszy - poradzili sobie z budową fabryki w 23
    > miesiące - w tej fabryce jest także odlewnia oraz montaż silników.
    > Jak pisałem - pół roku wcześniej podjęto prace projektowe, zatem
    > łącznie trwało to ok. 2,5 roku do uruchomienia znacznie bardziej
    > skomplikowanej produkcji niż auta elektryczne.

    No juz o tym pisałes ale to staje w kontrze do tego co ja słyszałem w
    jednym z wywiadów - ze ponad 3 lata trwały np prace nad systemem
    zaopatrywania w energie.

    - Jestem wzruszony. Dane mi było pracować nad Crafterem od samego
    początku. Przez pięć lat prowadziłem polsko-niemiecki zespół.
    Zainwestowaliśmy tu ponad 800 mln euro, wybudowaliśmy obiekt
    motoryzacyjny wyposażony w najnowocześniejsze technologie. Ale
    budowaliśmy też ekologicznie - mówi Jens Ocksen, prezes fabryki
    Volkswagena w Poznaniu, której częścią jest zakład pod Wrześnią. -
    Zaprzyjaźniona rodzina, która obserwowała tę budowę opowiadała mi, że
    kiedyś ich mały synek zapytał czy wujek Jens buduje drugie miasto? To
    pokazuje skalę tej inwestycji - opowiada Ocksen.

    Tu gośc pisze ze przez 5 lat pracował nad tym projektem a mowi to w czsie
    otweirania fabryki...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    by Jenka

  • 65. Data: 2020-02-29 07:02:36
    Od: Iguan_007 <i...@g...com>

    JF

    > A co Ty chciales zrobic za 30 mln ?

    Pomijajac realnosc tej calej inwestycji, nie skupiallbym sie az tak na kapitale
    zakladowym (choc imponujacy moze nie jest). Nie wyobrazam sobie zeby ktos budowal
    fabryke za te pieniadze, ale tak sie przeciez nie robi. Z dobrym projektem szuka sie
    finansowania i dlug splaca sie z produkcji. Wlasciwe pytanie brzmi czy za te pienadze
    mozna stworzyc projekt ktory przyciagnie inwestorow/pozwoli na zabezpieczenie
    finansowania.

  • 66. Data: 2020-02-29 09:00:42
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    --Wlasciwe pytanie brzmi czy za te pienadze mozna stworzyc projekt ktory przyciagnie
    inwestorow/pozwoli na zabezpieczenie finansowania.

    Jakiś pomysł kto mógł być tym mitycznym inwestorem ? Spółki skarbu państwa muszą
    uczestniczyć w tym cyrku ale nikt inny (zdrowy na umyśle) się tego nie tknie.

  • 67. Data: 2020-02-29 09:08:41
    Od: Iguan_007 <i...@g...com>

    > Jakiś pomysł kto mógł być tym mitycznym inwestorem

    Nie moja branza, ale dobre projekty przyciagaja banki czy fundusze emerytalne ktore
    maja kapital i chca na nim zarabiac. Nie ma w tym nic mitycznego (jesli projekt jest
    dobry).

  • 68. Data: 2020-02-29 10:55:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 28 Feb 2020 22:02:36 -0800 (PST), Iguan_007 napisał(a):
> [...]
    > pienadze mozna stworzyc projekt ktory przyciagnie
    > inwestorow/pozwoli na zabezpieczenie finansowania.

    No coz - Volvo sie sprzedalo drogo, bo ocenilo, ze w przyszlosci nie
    bedzie ich stac na nowe projekty.
    Saab juz chyba zrezygnowal. Wiele innych marek tez padlo.
    Teraz Opel.
    A przeciez to byly fabryki z doswiadczeniem, kapitalem, tradycja.

    Z drugiej strony - Tesla zaczela od ~7mln $.

    W gronie fachowcow-entuzjastow projekt/prototyp przygotowac by chyba
    mozna. Ale gdzie tam jacys fachowcy ? Chyba od pobierania pensji.

    J.

  • 69. Data: 2020-02-29 14:00:07
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    Bank inwestycyjny i rząd PiS ? Nawet PKO bp tego nie tknie ;-) przecież to mina

  • 70. Data: 2020-02-29 21:45:56
    Od: Iguan_007 <i...@g...com>

    > Bank inwestycyjny i rząd PiS ? Nawet PKO bp tego nie tknie ;-) przecież to mina

    Nie znam sie na tyle zeby po tym artykule wiedziec czy to mina czy nie. Zwracam
    jedynie uwage, ze dyskusje o budowie takiej czy innej fabryki samochodow za ten
    poczatkowy kapital sa zabawne. Tak jak JF slusznie wyzej zauwazyl, Tesla na poczatku
    tez miala skromny kapital, dywagacje jaka hale czy fabryke mozna za to wybudowac sa
    bez sensu.