  • 1. Data: 2010-08-20 07:24:50
    Temat: Krótkie dojazdy do pracy - jak dbać o silnik?
    Od: "syntax error" <w...@n...one.has.gone.before.com>

    Słchajcie,
    Obecnie mam do pracy 5.5km (przebieg dzienny 11.2km) - droga bez korków.
    Silnik to Hondowskie VTi 1.6 160bhp umieszczone w 1000 KG Civicu. Latem już
    po 2-3 minutach (2KM) silnik był już nagrzany, zaś co będzie jak zrobi się
    dużo chłodniej? Pomyślałem, że więcej czasu będę spędzał na III biegu i w
    okolicach 2500 RPM (przy 50 KM/h) lub 3500 RPM przy II przełożeniu i takiej
    samej prędkości... Bardziej zależy mi na dbaniu o silnik aniżeli na niskim
    spalaniu. Wiem, że będę wymieniał olej co 8000 km, ale coś jeszcze mogę
    zrobić, co by nie zaszkodzić temu wyżyłowanemu silnikowi?

    --
    Got VTi?

  • 2. Data: 2010-08-20 07:49:23
    Temat: Re: Krótkie dojazdy do pracy - jak dbać o silnik?
    Od: "glang" <g...@o...pl>

> [...]
    > niskim spalaniu. Wiem, że będę wymieniał olej co 8000 km, ale coś jeszcze
    > mogę zrobić, co by nie zaszkodzić temu wyżyłowanemu silnikowi?

    no raz w roku koniecznie musisz zabrać silnik do SPA :)
    a tak powaznie to nic nie rób. co najwyżej co jakiś czas podładuj akumulator
    bo przy takich przebiegach może być z nim cienko
    pzdr
    GL

  • 3. Data: 2010-08-20 07:55:23
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    syntax error pisze:

> [...]
    > silnik aniżeli na niskim spalaniu. Wiem, że będę wymieniał olej co 8000
    > km, ale coś jeszcze mogę zrobić, co by nie zaszkodzić temu wyżyłowanemu

    Przy takiej odległości to ja bym się przesiadł na rower. Albo melexa ;->

  • 4. Data: 2010-08-20 08:08:40
    Od: Gabriel 'wilk' <g...@U...TO.Z.ADRESU.poczta.onet.pl>

    Użytkownik Andrzej Lawa napisał:

    > Przy takiej odległości to ja bym się przesiadł na rower. Albo melexa ;->
    No popatrz ja robie podobna trase jak kolega z pracy i do pracy przez zlobek gdzie
    zawoze mlodego
    choc do samej pracy mam 1,5km i moglbym chodzic na nogach. Jednak nie wyobrazam sobie
    ciagania
    zaspanego dziecka o 6 tej rano autobusem lub na piechote w czasie deszczu lub w
    zimie. Zreszta autem
    zalatwiam wszystko w 10 min a nie 45min czy 1h, dodatkowo mozna pozalatwiac inne
    sprawy. A co do
    meritum sprawy, 1,2 TCE nie protestuje na ta kie traktowanie wiec nic sie nie
    przejmuj tylko
    pamietaj o nie "palowaniu" silnika na zimnym i bedzie OK. Co jakis czas mozesz
    przegonic auto po
    obwodnicy/drodze expresowej/jakis wyjazd weekendowy itp.
    pozdrawiam

    Oskar Wilde

  • 5. Data: 2010-08-20 08:49:15
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 20.08.2010 08:08, Gabriel 'wilk' pisze:

> [...]
    > chodzic na nogach. Jednak nie wyobrazam sobie ciagania zaspanego dziecka
    > o 6 tej rano autobusem lub na piechote w czasie deszczu lub w zimie.

    Mowa była o dojeżdżaniu do pracy. Kropka. Żadnych dzieci nie było w
    warunkach zadania.

    To po pierwsze.

    Po drugie - czy ja gdzieś pisałem coś o autobusach?

    > Zreszta autem zalatwiam wszystko w 10 min a nie 45min czy 1h, dodatkowo

    Po trzecie - dla roweru 6km to 15 minut. Dla melexa jeszcze mniej.

    Ale to może ja jestem jakiś dziwny, że jak kupuję jakiś pojazd, to jest
    on dostosowany do moich obiektywnych potrzeb, a normalni ludzie kupują
    zabaweczkę, a potem się martwią jak jej nie zepsuć wykorzystując do
    czegoś, do czego się niezbyt nadaje ;->

  • 6. Data: 2010-08-20 08:51:17
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "syntax error" <w...@n...one.has.gone.before.com> napisał w
    wiadomości news:i4l3jg$fd0$1@node1.news.atman.pl...
> [...]
    > niskim spalaniu. Wiem, że będę wymieniał olej co 8000 km, ale coś jeszcze
    > mogę zrobić, co by nie zaszkodzić temu wyżyłowanemu silnikowi?

    Jak się zrobi chłodniej to jeździj bez ogrzewania. Silnik sie wtedy szybciej
    zagrzeje i mniej zużyje :). Drugi sposób to jazda na około do pracy tak aby
    było co najmniej 10 km :)

  • 7. Data: 2010-08-20 08:54:23
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Fri, 20 Aug 2010 07:24:50 +0200, syntax error
    <w...@n...one.has.gone.before.com> wrote:

> [...]
    > po 2-3 minutach (2KM) silnik był już nagrzany, zaś co będzie jak zrobi się

    1. Zastanowić się nad zmianą trasy.
    2. Zastanowić się nad zmianą środka transportu (a przynajmniej
    zmienić/dokupić drugie auto do takiego czochrania).
    3. Jeśli powyższe dwa odpadają, włożyć grzałkę w blok (taniej,
    ale wymaga prądu przy aucie) lub webasto (dużo drożej) i
    wstępnie podgrzewać silnik.

    r.
    _____________

  • 8. Data: 2010-08-20 08:57:02
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Fri, 20 Aug 2010 08:49:15 +0200, Andrzej Lawa
    <a...@l...SPAM_PRECZ.com> wrote:

> [...]
    > on dostosowany do moich obiektywnych potrzeb, a normalni ludzie kupują
    > zabaweczkę, a potem się martwią jak jej nie zepsuć wykorzystując do

    No i dobrze. Oni sobie w weekend poupalają i mają banana na
    gębie, Ty usiądziesz przed komputerem, podrapiesz się po
    brzuchu/dupie/czymkolwiek, wyprodukujesz pięćset postów o
    wszystkim i też będziesz zadowolony. Każdy robi tak, żeby mu
    było dobrze.

    r.
    _____________

  • 9. Data: 2010-08-20 09:13:37
    Od: "Hinek" <h...@t...pl>

    Użytkownik "syntax error" <w...@n...one.has.gone.before.com> napisał

    > że będę wymieniał olej co 8000 km, ale coś jeszcze mogę zrobić, co by nie
    > zaszkodzić temu wyżyłowanemu silnikowi?

    Olej musisz wymieniac bezwzglednie przy kazdym tankowaniu
    Pozdr

    --
    Hinek

  • 10. Data: 2010-08-20 09:14:10
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 20.08.2010 08:57, Robert Rędziak pisze:

    > No i dobrze. Oni sobie w weekend poupalają i mają banana na

    Jak im ta zabaweczka nie rozsypie się przez używanie do czegoś, do czego
    się nie nadaje. Ktoś inny może mieć frajdę z np. jeżdżenia sobie
    czołgiem po poligonie, ale co być mu doradził, jakby się tutaj zapytał,
    jak zadbać o gąsienice, żeby mu przy codziennych dojazdach do roboty tak
    szybko się nie zużywały i nie niszczyły nawierzchni?

    > gębie, Ty usiądziesz przed komputerem, podrapiesz się po
    > brzuchu/dupie/czymkolwiek, wyprodukujesz pięćset postów o

    Wiesz, to że ty masz jakiś świerzb nie oznacza, że wszyscy inni (w
    szczególności ja) znajdują spełnienie w drapaniu się.