  • 1. Data: 2010-08-19 14:51:42
    Temat: BMW 520 - opinie, czy warto
    Od: koziel <k...@w...pl>

    Witam!

    Przymierzam sie do zakupu drugiego auta. Ostatnio znalazlem u
    znajomego w Niemczech ladna 520-stke, rocznik 1998, 211.000 km - co do
    stanu technicznego itp. wiem, ze nie bede mial zastrzezen, bo to juz
    nie pierwsze auto od niego.

    Ale naszlo mnie pytanie, jak wyglada awaryjnosc takiej BMW, jakie sa
    jej glowne bolaczki i Wasze doswiadczenia z tym modelem.

    Przeszukalem grupe, ale tylko same stare watki.

    Pozdrawiam,
    Emil.

  • 2. Data: 2010-08-19 15:07:53
    Temat: Re: BMW 520 - opinie, czy warto
    Od: Pan Piskorz <p...@b...pl>

    W dniu 2010-08-19 14:51, koziel pisze:
    > ale tylko same stare watki

    Bardzo stare auto to i wątki stare.
    P.

  • 3. Data: 2010-08-19 15:19:28
    Od: huri_khan <s...@s...pl>

    Dnia Thu, 19 Aug 2010 05:51:42 -0700 (PDT), koziel napisał(a):

    > Ale naszlo mnie pytanie, jak wyglada awaryjnosc takiej BMW, jakie sa
    > jej glowne bolaczki i Wasze doswiadczenia z tym modelem.

    Nie wiem jak z awaryjnością ale jeżeli ma ponad 2000 cm3 to pamiętaj o
    akcyzie 18,6%.

    Oczywiście wszytsko zależy od ceny na umowie.

    --
    [Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
    [Astra G '1,6 16V] [SY]

  • 4. Data: 2010-08-19 15:31:12
    Od: "Bartek" <N...@p...fm>

    Użytkownik "huri_khan" <s...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Nie wiem jak z awaryjnością ale jeżeli ma ponad 2000 cm3 to pamiętaj o
    > akcyzie 18,6%.
    >
    > Oczywiście wszytsko zależy od ceny na umowie.

    niestety nie. zalezy od wceny w eurotax i takich tam;)

    --
    Pozdrawiam, Bartek

  • 5. Data: 2010-08-19 15:34:52
    Od: koziel <k...@w...pl>

    pojemnosc auta, to 1991 ccm - wiec miesci sie w stawce 3,1%

    a odnosnie kwoty na umowie, to chyba zalezy od celnika: kupowalem auto
    za 8.000 zl [faktyczna cena zakupu i taka tez wpisana w umowe], wg
    Eurotax byl warty 11.300 zl - a akcyze i tak zaplacilem od tego, co w
    umowie. Bylo to w kwietniu tego roku, wiec stosunkowo niedawno.

    Pozdrawiam,
    Emil.

  • 6. Data: 2010-08-19 16:41:03
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin koziel

> [...]
    > w Niemczech ladna 520-stke, rocznik 1998, 211.000 km - co do stanu
    > technicznego itp. wiem, ze nie bede mial zastrzezen, bo to juz nie

    Muł.

    --
    ignorance is bliss

  • 7. Data: 2010-08-19 17:07:30
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

> [...]
    > jej glowne bolaczki i Wasze doswiadczenia z tym modelem.
    >
    > Przeszukalem grupe, ale tylko same stare watki.

    Dobra ale to 520 d czy i?
    Jak diesel to będzie w miarę jeździć, benzyna trochę słabo.
    Ogólnie E39 to fajne wytzrymałe auta.

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    http://allegro.pl/item1181081583.html

  • 8. Data: 2010-08-20 00:19:47
    Od: koziel <k...@w...pl>

    benzyna :) z tego co sie orientuje, to 520d wychodzilo od 1999.

    Pozdrawiam,
    Emil.

  • 9. Data: 2010-08-20 08:14:05
    Od: "Radarro" <r...@g...SKASUJ-TO.pl>

    koziel <k...@w...pl> napisał(a):
    > Ale naszlo mnie pytanie, jak wyglada awaryjnosc takiej BMW, jakie sa
    > jej glowne bolaczki i Wasze doswiadczenia z tym modelem.

    Yo,
    Czyli dopiero po 8 odpowiedziach wiemy o jakie auto chodzi :)

    Bolączek większych nie będzie, bo to dopracowane auto, silnik znamy, długo
    produkowany i bezproblemowy. (chyba że kupujesz od znajomego który ma 22 lata
    i imię Ahmed).
    Jedyne możliwe problemy to jak ktoś go przegrzał (pęknięcia głowicy) albo jak
    bierze za dużo oleum (uszczelniacze zaworów, albo odma, albo uszczelki
    silnika). Przy tym przebiegu nic się nie powinno dziać. Mam ciut starsze M52
    B20 w e36, 305 tysi zrobione i śmiga bez problemu na LPG.
    U Ciebie będzie silnik M52 B20 lub M52TU B20 - czyli tzw podwójny vanos.

    Osiągi - zależy czego oczekujesz, bo rakieta to nie będzie. Jak dotychczas
    miałeś 1,2 lub 1,4 to będziesz zadowolony, jak coś większego to zadowolenie
    będzie proporcjonalnie mniejsze :) Czym jeździsz teraz ?

    No i kwestia wyposażenia - czy to golas, czy jakaś lepsza wersja? zawias
    standard, czy M'ka. Buda nie powinna rdzewieć, mechanizmy wszystkie przy tym
    przebiegu powinny działać :)

    Za mało danych, żadna grupowa wróżka Ci nie powie że : bedzie Pan zadowolony" :)
    --
    Radarro
    V4 + R6 brotherhood

  • 10. Data: 2010-08-20 08:28:30
    Od: koziel <k...@w...pl>

    Dzieki za konstruktywna odpowiedz. Oczywiscie nie oczekuje wywrozenia
    tutaj mojego zadowolenia - raczej opinii, co i jak moze sie
    przetrafic z tym autem ;)

    Aktualnie jezdze Audi A4 1.8 125KM, poprzednio Laguna I 2.0 139KM.
    Mysle, ze te 2.0 w BMW spokojnie by mi wystarczylo, raczej silnik
    pracowalby na sekwencji LPG.

    Co do wyposazenia, to raczej standardowe (czyli ma to, czego
    potrzebuje), m.in. siedzenia welurowe, kontrola trakcji, klima, 6x
    pod. pow., elektryczne szyby, lusterka itp.... - taki standard. Fakt
    moze budzic usmiech, ze tak maly przebieg, ale tego akurat sie nie
    obawiam.

    Pozdrawiam,
    Emil.