  • 1. Data: 2010-08-20 07:31:41
    Temat: Silniki do łodzi
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    Czołem.

    Na marginesie wczorajszego odcinka "How it's made": czy silniki
    zaburtowe do łodzi mają jakiś samochodowy rodowód, czy są to całkowicie
    odmienne konstrukcje, projektowane całkowicie od zera ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 2. Data: 2010-08-20 09:11:15
    Temat: Re: Silniki do łodzi
    Od: "Hinek" <h...@t...pl>

    Użytkownik "PeJot" <P...@o...pl> napisał

    > czy silniki zaburtowe do łodzi mają jakiś samochodowy rodowód

    W Azji jako zaburtowych silnikow do lodzi uzywa sie prawie wylacznie
    silnikow samochodowych - diesli, nawet szesciocylindrowych.
    Maja wiec rodowod samochodowy, bo sa wyjete z aut :]
    Pozdr

    --
    Hinek

  • 3. Data: 2010-08-20 09:16:14
    Od: MichałG <g...@w...pl>

    PeJot pisze:
> [...]
    > zaburtowe do łodzi mają jakiś samochodowy rodowód, czy są to całkowicie
    > odmienne konstrukcje, projektowane całkowicie od zera ?

    są tak inne, (kompaktowość, chłodzenie, moc jednostkowa itp )że
    adaptacja typowego - nawet podobnego, jest mało realna. Oczywiście mogą
    sie pojawić (jak zawsze w produktach jednej firmy) te same czesci i
    rozwiązania.
    Ale w połowie ubiegłego wieku i pożniej było jak piszesz... Ot choćby
    'wspaniały' silnik "wicher" - prod Nowa Deba - to silnik motocykla WSK z
    drobnymi poprawkami(chłodzenie)..

  • 4. Data: 2010-08-20 09:29:58
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    Dnia Fri, 20 Aug 2010 07:31:41 +0200, PeJot napisał(a):

> [...]
    > zaburtowe do łodzi mają jakiś samochodowy rodowód, czy są to całkowicie
    > odmienne konstrukcje, projektowane całkowicie od zera ?

    Bardziej prawdopodobne mi się wydaje ich powinowactwo ze sprzętem
    rolniczym.

    --
    Yakhub

  • 5. Data: 2010-08-20 09:35:20
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 20 Aug 2010 09:11:15 +0200, Hinek wrote:
> [...]

    >silnikow samochodowych - diesli, nawet szesciocylindrowych.
    >Maja wiec rodowod samochodowy, bo sa wyjete z aut :]

    Ale zaburtowe ? Przeciez takie bydle troche wazy.

    J.

  • 6. Data: 2010-08-20 09:44:08
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 20 Aug 2010 07:31:41 +0200, PeJot wrote:
    >Na marginesie wczorajszego odcinka "How it's made": czy silniki
    >zaburtowe do łodzi mają jakiś samochodowy rodowód, czy są to całkowicie
    >odmienne konstrukcje, projektowane całkowicie od zera ?

    W kraju to z uwagi na wielkosc szukalbym raczej w motorowerach
    motocyklach, a wtedy kwestia chlodzenia.

    W USA, przy ich zamilowaniu do mocy .. kto wie, choc przy ich
    zamilowaniu do litrazu powatpiewam czy samochodowy silnik daloby sie w
    dwie osoby zamocowac :-) Ale moze to silnik z rodowodem z japonskiej
    malolitrazowki.

    Czyli raczej malo wspolnego maja ze soba, choc pewne elementy moze z
    jednego zrodla.

    Te zaburtowe to dzis 4-suw, czy 2-suw ?

    J.

  • 7. Data: 2010-08-20 09:47:53
    Od: "Hinek" <h...@t...pl>

    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał

    > Ale zaburtowe ? Przeciez takie bydle troche wazy.

    Tak. Zaburtowe. Podparte w srodku ciezkosci. Maja srube
    na dluuugim wale i uchwyt do sterowania. Poszukaj obrazkow
    z Azji z jakas rzeka. To naprawde powszechne rozwiazanie.
    Pozdr

    --
    Hinek

  • 8. Data: 2010-08-20 09:53:48
    Od: "Inead" <a...@g...pl>

    "Hinek" <h...@t...pl> wrote in message news:4c6e2a92$1@news.home.net.pl...
> [...]
    > silnikow samochodowych - diesli, nawet szesciocylindrowych.
    > Maja wiec rodowod samochodowy, bo sa wyjete z aut :]

    Zdarzają się może nie zaburtowe ale zabudowane. Nie jest to najlepsze
    rozwiązanie raczej taki półśrodek ale pływają ludzie i jakoś dająradę. W PL
    najczęście pakowali do cięższych jachtów silniki diesla od Mercedesa (był
    problem zasilania paliwem w przechyłach cos tam trzeba było zmieniać). Nie
    mogły się równań z dedykowanymi Yanmarami czy Volbo Penta.

  • 9. Data: 2010-08-20 09:55:02
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    J.F. pisze:

    > Te zaburtowe to dzis 4-suw, czy 2-suw ?

    Wczoraj pokazywali 4 suwy, 6 cylindrowe widlaki.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 10. Data: 2010-08-20 10:15:35
    Od: "Wojtek" <w...@o...pl>

    Użytkownik "MichałG" <g...@w...pl> napisał w wiadomości

    >Ot choćby
    'wspaniały' silnik "wicher" - prod Nowa Deba - to silnik motocykla WSK

    Było nieco inaczej. Silniki "Wicher" były produkowane w ZSRR i nie miały nic
    wspólnego z WSK.
    W PRL produkowano silniki "Warta", "Niesob", D-6 i te miały elementy wspólne
    z silnikami do motocykla WSK.