  • 1. Data: 2006-09-06 20:05:12
    Temat: "Książka telefoniczna" - kolejna próba wyłudzenia (?) na dużą skalę
    Od: "Tomasz Nowak" <t...@n...netventure.pl>

    Przychodzi ostatnio do firm koperta z nadrukiem "Książka Telefoniczna".

    W środku jest dokument, wyglądający jak zwykła faktura z TP S.A.
    Wynika z niego, że za wpis w Książce Telefonicznej na rok 2006
    należy uiscić kwotę 387,35 zł brutto.

    Na odwrocie, oczywiście prawie nieczytelną, bardzo jasną szarą
    czcionką napisane jest m.in. że "płatność jest dobrowolna" i że
    chodzi nie o drukowaną książkę telefoniczną, lecz internetowy,
    nikomu nieznany katalog www.ksiazkatelefoniczna.net, w którym
    nota bene prawie nikogo nie ma. Dodatkowo, nieopatrzne zapłacenie
    w/w kwoty jest równoznaczne z zawarciem umowy i zamówieniem
    "subskrybcji" na kolejne 3x 387,35 zł brutto. Heh.

    Anyway, podobieństwo do faktury TP S.A. jest uderzające
    i można się z rozpędu pomylić...

    Przykładowa faktura z TP S.A.:
    http://verso.netventure.pl/usenet/f-ra_tp.jpg

    Przesyłka z Publikacje Polskiej Telefonii sp. z o.o.:
    http://verso.netventure.pl/usenet/f-ra_ppt1.jpg
    http://verso.netventure.pl/usenet/f-ra_ppt2.jpg

    --
    Tomek
    Dwie tajemnice gwarantujące sukces:

  • 2. Data: 2006-09-07 19:05:12
    Od: Jaroslaw Berezowski <j...@p...onet.pl>

    Tomasz Nowak napisał(a):
    > Przychodzi ostatnio do firm koperta z nadrukiem "Książka Telefoniczna".
    <...>
    > Anyway, podobieństwo do faktury TP S.A. jest uderzające
    > i można się z rozpędu pomylić...
    Dla mnie proba wyludzenia. Zastosowane techniki mylace. Jak ci sie chce,
    zapytaj RPK albo na Policji.

    --
    Jaroslaw "Jaros" Berezowski

  • 3. Data: 2006-09-11 22:20:19
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Nowak" <t...@n...netventure.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Przykładowa faktura z TP S.A.:
    > http://verso.netventure.pl/usenet/f-ra_tp.jpg
    >
    > Przesyłka z Publikacje Polskiej Telefonii sp. z o.o.:

    Ostatnio coś było o tym w mediach (Zetka) - dzwonili do TP, typowe
    naciąganie.
    Arek

  • 4. Data: 2006-09-13 13:54:34
    Od: "Tomasz Nowak" <t...@n...netventure.pl>

    Napisała o tym dzisiaj Gazeta:

    38.html?skad=rss

    Szkoda, że dopiero teraz, ale zawsze lepiej późno niż wcale.