  • 11. Data: 2010-02-22 08:31:06
    Temat: Re: gramatyka bylo Re: Ksiazka/tutorial do lekserow
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    Lucjan J.A. Tumim pisze:

    > Nie XML gramatyką tylko gotową gramatyke XML. Opis składni dowolnego
    > dokumentu XML zapisana np. w yacc.
    Od gramatyki XML jako takiej (tzn kończącą się na TAG jako taki) po
    konkretną gramatykę jabbera droga daleka (tzn poziom apliakacji
    sieciowej trzeba napisac)
    Parsowanie XML gramatyką i parserem ? Nie jestem teoretykiem i
    specjalistą, ale dla mnie jak mieszanie herbaty przynajmniej widelcem.

    Czy w Yaccu cokolwiek jest na talerzu? MSZ mocno wątpliwe. Dla mnie ta
    biblioteka jest brrrrr. W razie potrzeby parserów uzywam Antlr, jakies
    gramatyki na XML/XHML były (nigdy mnie nie kusiło ich użyć).

    > ?
    >
    > A możesz mi powiedzieć dlaczego?
    Wszystkie znane mi podejścia parserowe zakładają skończony strumień.
    Wtedy input da się ocenić wóz/przewóz, wtedy jest drzewo itd.
    Czy 'twój' ('twój' == nie mój) yacc umie na nieskończonym strumieniu,
    nie mam pojęcia.

    > Jest narzędzi trochę to prawda, ale nie wszystkie sa rozsadne. Co chce
    > zrobic? Napisac klienta jabbera, który by zamiast parserow xml uzywal po
    > prostu yacca.
    > Zauwaz jak latwo dodajemy nowa funkcjonalnosc. Mamy na talerzu wszystkie te
    > dziwaczne kawalki XML. Jest to dla mnie atrakcyjny sposob pisania.
    raz w zyciu Jabbero-podobny stumień rozbieralem ręcznym (ręcznym o tyle,
    że baze miałem od uznanej bilblioteki XML) kodem, ale to był tryb SAX.
    Dośc czytelne to wyglądało

    if TAG
    akcja

    Podstawowy zestaw tagów jabbera jest dośc płaski, do 2-3 poziomów, z tym
    że jak wchodzimy w rozszerzenia XMPP zaczynają się schody. Zbudowac
    stosik, te sprawy, wynajdywanie koła.
    I z nieskończonością strumienia jeszcze jeden problem. Wznawianie po
    błędzie. Zaden znany mi parser nie wznawia w pełnowartościowym trybie,
    zawsze jest to jakies tam tylko ratowanie. W naturalnych narzędziach XML
    jest to prostsze, poczynając od podstawowej zasady 'nie znam tagu to
    ignoruję'.
    Czyste i pewne zamknięcie 'drivera' yaccowego (np. celem powołania
    nowego i wznowienia) opartego na zmiennych globalnych, brrrrr.

  • 12. Data: 2010-02-22 13:05:07
    Od: "Lucjan J.A. Tumim" <L...@a...fm.pl>

    Jacek Czerwinski wrote:

> [...]
    > Parsowanie XML gramatyką i parserem ? Nie jestem teoretykiem i
    > specjalistą, ale dla mnie jak mieszanie herbaty przynajmniej widelcem.

    Będziesz się śmiał, ale tak właśnie piszę swój komunikator. Mam pliki
    napisane w swoim języku i generuje z nich aplikację. Tak samo jest ze stosem
    jabbera i logiką i kontrolkami. Zreszta AbiWord tez tak robi, ale
    bałaganiarsko. Za to uruchomisz to na dowolnej maszynie i systemie jak
    chcesz.

    > Czy w Yaccu cokolwiek jest na talerzu? MSZ mocno wątpliwe. Dla mnie ta
    > biblioteka jest brrrrr. W razie potrzeby parserów uzywam Antlr, jakies
    > gramatyki na XML/XHML były (nigdy mnie nie kusiło ich użyć).

    Sam napisalem chyba ze 2 proste parsery. Jeden kiedys w Turbo Pascalu.
    Generował też pascalowy kod ;)
    Po prostu pomyslalem, ze po co mam pisac to od nowa jak pewnie gdzies jest.
    Moze ktos wie gdzie takie gramatyki znajdę?

> [...]
    > Wtedy input da się ocenić wóz/przewóz, wtedy jest drzewo itd.
    > Czy 'twój' ('twój' == nie mój) yacc umie na nieskończonym strumieniu,

    Wywoływac yacca można hm.. jak to powiedzieć po kawałku. Nie trzeba mieć
    całego strumienia. Właśnie to chcę uzyskać. Jak w leniwych językach
    programowania. Robić to co teraz potrzebne.

    > raz w zyciu Jabbero-podobny stumień rozbieralem ręcznym (ręcznym o tyle,
    > że baze miałem od uznanej bilblioteki XML) kodem, ale to był tryb SAX.
    > Dośc czytelne to wyglądało

    Nie dyskutuje. Może faktycznie masz rację.

> [...]
    > zawsze jest to jakies tam tylko ratowanie. W naturalnych narzędziach XML
    > jest to prostsze, poczynając od podstawowej zasady 'nie znam tagu to

    Po to potrzebna gramatyka. Czytam co trzeba reszte pomijam.

    > Czyste i pewne zamknięcie 'drivera' yaccowego (np. celem powołania
    > nowego i wznowienia) opartego na zmiennych globalnych, brrrrr.

    A nie ma znaczenia czy yacc czy altr czy co tam jeszcze. Wazne by było
    czytelne i szybkie. Nie musze uzywac yacca jesli akurat bedzie to czytelne.

    Dziekuje za luźne mysli. Podobaja mi się.