  • 1. Data: 2012-02-15 16:37:16
    Temat: Książki z podstaw elektroniki
    Od: "R" <...@n...spam>

    Witam

    Jakie możecie polecić książki z podstaw elektroniki?
    Coś w rodzaju "Elektroniki dla bystrzaków", ale pisane trochę poważniejszym
    językiem i najchętniej polskich autorów.

    R.

  • 2. Data: 2012-02-15 18:07:57
    Temat: Re: Książki z podstaw elektroniki
    Od: "Marek" <n...@e...spammer_stop>

    Przeglądałem "Wyprawy w świat elektroniki" i wydawała się ciekawa jak na
    początek.

    Pozdrawiam
    Marek

  • 3. Data: 2012-02-15 18:36:28
    Od: Jan Łasiczka <y...@g...pl>

    On 15.02.2012 19:07, Marek wrote:
    Polecam "Sztuka Elektroniki" Horowitz'a na początek pierwszy tom
    -analogówka.

    Pzdr,
    Jan Łasiczka ;)

  • 4. Data: 2012-02-15 19:03:56
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    wszystko jeden wielki syf, zupełnie nieprzydatny do niczego, 99,73% książek
    rozpoczyna się zdaniem - "Autor pominął zależności matematyczne skupiając
    się na opisie zachodzących zjawisk"... (mniej więcej tak)

  • 5. Data: 2012-02-15 19:04:17
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    > się na opisie zachodzących zjawisk"... (mniej więcej tak)

    oczywiście ten opis to jak wiadomości w TVN...

  • 6. Data: 2012-02-15 19:59:06
    Od: Mario <m...@...pl>

    > wszystko jeden wielki syf, zupełnie nieprzydatny do niczego, 99,73%
    > książek rozpoczyna się zdaniem - "Autor pominął zależności matematyczne
    > skupiając się na opisie zachodzących zjawisk"... (mniej więcej tak)

    To w takim razie napisz z czego ty się nauczyłeś elektroniki. IMHO ty
    wiesz tyle o tej dziedzinie ile się dowiedziałeś zadając durne pytania
    na tej grupie.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 7. Data: 2012-02-15 20:03:39
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    > To w takim razie napisz z czego ty się nauczyłeś elektroniki. IMHO ty

    widziałeś na przykład książki o rezonatorach kwarcowych? czego z nich się
    można nauczyć? widziałeś książki o generatorach? widziałeś książki o
    wzmacniaczach m.cz.?

    wymień jakąś której nie znam ;o)))

  • 8. Data: 2012-02-15 20:22:30
    Od: Mario <m...@...pl>

    > widziałeś na przykład książki o rezonatorach kwarcowych? czego z nich
    > się można nauczyć? widziałeś książki o generatorach? widziałeś książki o
    > wzmacniaczach m.cz.?
    >
    > wymień jakąś której nie znam ;o)))

    Ale po co. Przeczytasz dwa zdania wstępu i stwierdzisz, że syf.
    Wspomniany powyżej Horowitz jest moim zdaniem bardzo dobrą książką dla
    początkujących. Napisana zrozumiałym językiem, prezentująca przykłady od
    najprostszych do bardziej złożonych. Do tego trochę wzorów
    wystarczających aby zaprojektować układ pod swoje założenia. Skoro jest
    dla ciebie niezrozumiała to twój problem.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 9. Data: 2012-02-15 22:00:59
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Mario,

    > To w takim razie napisz z czego ty się nauczyłeś elektroniki. IMHO ty
    > wiesz tyle o tej dziedzinie ile się dowiedziałeś zadając durne pytania
    > na tej grupie.

    Nie tylko na tej grupie, niestety. Kiedyś śmiecił tez na Elektrodzie.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 10. Data: 2012-02-16 08:40:57
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    > widziałeś na przykład książki o rezonatorach kwarcowych? czego z nich się
    > można nauczyć? widziałeś książki o generatorach? widziałeś książki o
    > wzmacniaczach m.cz.?
    >
    > wymień jakąś której nie znam ;o)))

    Tak patrzę na półkę:
    Poradnik ultrakrótkofalowca - Bieńkowski.
    Analogowe układy scalone - Kulka..
    Układy półprzewodnikowe - Tietze..
    Układy elektroniczne w praktycznych zastosowaniach
    Sztuka elektroniki
    Elektronika łatwiejsza niż przypuszczasz.
    Elektronika bez wielkich problemów
    Nowoczesne zabawki
    24 proste układy

    To takie podstawowe. Przynajmniej ja czytałem je w początkach mojej nauki.

    W kontekscie pytania - mam książkę pt.: "wzmacniacze m.cz." i "wzmacniacze
    szerokopasmowe"

    Książka której nie znasz?
    Mikrofalowe przyrządy półprzewodnikowe - Klamka
    ?

    --
    Desoft