  • 1. Data: 2012-02-15 19:46:36
    Temat: przerzutnik mono na NE555
    Od: "Adam" <a...@n...net>

    Witam,
    dawno nie miałem lutownicy w ręku i nie pamiętam.
    Potrzebny jest układ opóźniający. Czy na NE555 mogę zrobić przerzutnik
    monostabilny na około 20-30 minut przy sensownych wartościach RC?A może
    jakieś inne sugestie?

  • 2. Data: 2012-02-15 19:54:15
    Temat: Re: przerzutnik mono na NE555
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2012-02-15 20:46, Adam wrote:
    > na około 20-30 minut przy sensownych wartościach RC?A może
    > jakieś inne sugestie?

    AVR :)

  • 3. Data: 2012-02-15 20:00:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 15 Feb 2012 20:46:36 +0100, Adam napisał(a):
> [...]
    > Potrzebny jest układ opóźniający. Czy na NE555 mogę zrobić przerzutnik
    > monostabilny na około 20-30 minut przy sensownych wartościach RC?A może

    ATtiny ..

    byl 555 w cmos, bo 30 minut na RC to malo sensowne wartosci ... chociaz ...
    2M 1000uF ..

    J.

  • 4. Data: 2012-02-15 20:00:29
    Od: "Adam" <a...@n...net>

    > AVR :)

    Mikrokontroler do przypominania o niezamkniętej bramie garażowej?
    Chyba mi sie nie chce. Ale dzięki za sugestię.

  • 5. Data: 2012-02-15 20:11:22
    Od: "Adam" <a...@n...net>

    > ATtiny ..
    >
    > byl 555 w cmos, bo 30 minut na RC to malo sensowne wartosci ... chociaz
    > 2M 1000uF ..

    I mam sie uczyć programowania na to? I kupować programator?

  • 6. Data: 2012-02-15 20:14:31
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2012-02-15 21:00, Adam wrote:
    > Mikrokontroler do przypominania o niezamkniętej bramie garażowej?

    Chyba najtańszy i najmniejszy i najwygodniejszy i naj ...

    Rozmiar NE555, cena 3zł, brak elementów zewnętrznych, czasu od us do
    enionów. Podaj choć jeden powód przeciwko poza fobią przed uC :)

  • 7. Data: 2012-02-15 20:30:09
    Od: "Adam" <a...@n...net>

    > Chyba najtańszy i najmniejszy i najwygodniejszy i naj ...
    >
    > Rozmiar NE555, cena 3zł, brak elementów zewnętrznych, czasu od us do
    > enionów. Podaj choć jeden powód przeciwko poza fobią przed uC :)

    No.... masz rację.
    Ale.... studiowałem za czasów uA741 ;-)

    I trzeba zakupić jakis programator zapewne. A to już nie 3 zł.
    Mam rację?

  • 8. Data: 2012-02-15 20:31:46
    Od: "L501 aneryS" <s...@s...pl>

    > Chyba najtańszy i najmniejszy i najwygodniejszy i naj ...
    >
    > Rozmiar NE555, cena 3zł, brak elementów zewnętrznych, czasu od us do
    > enionów. Podaj choć jeden powód przeciwko poza fobią przed uC :)

    Nie chcę mówić za Adama, ale na to strawiam, że po prostu nie każdy lubi
    wytaczać armatę na muchy, wystarczy packa :)

  • 9. Data: 2012-02-15 20:44:37
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 15-02-2012 o 21:14:31 Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    napisał(a):

    > Chyba najtańszy i najmniejszy i najwygodniejszy i naj ...
    >
    > Rozmiar NE555, cena 3zł, brak elementów zewnętrznych, czasu od us do
    > enionów. Podaj choć jeden powód przeciwko poza fobią przed uC :)

    Eee tam opowiadasz, do autora wątku, zainteresuj się taką kostką
    CMOS HCC4541 jest to generator z dzielnikami, można wybierać
    stopień podziału np 65536, wtedy częst generatora jest relatywnie
    wysoka i można dobrać stabilne elementy.
    Spokojnie na niej te twoje pół godziny uzyskasz.
    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 10. Data: 2012-02-15 20:49:31
    Temat: 4011
    Od: "kogutek" <s...@N...gazeta.pl>

    Adam <a...@n...net> napisał(a):

> [...]
    > Potrzebny jest układ opóźniający. Czy na NE555 mogę zrobić przerzutnik
    > monostabilny na około 20-30 minut przy sensownych wartościach RC?A może

    Albo inne dowolne proste bramki. Mają tak dużą rezystancję wejściowa że czas
    rozładowania do połowy napięcia niedużego kondensatora naładowanego
    włącznikiem do Uzas może być bardzo długi. Stabilność niby niewielka ale do
    bramy za duża. Robiłem tak opóźnienia do 10 minut. Działało latami. Pozostałe
    bramki z układu połączyć równolegle żeby za bufor robiły.