  • 41. Data: 2019-08-23 20:48:03
    Temat: Re: Kto ma rację?
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 23-08-2019 o 20:30, cef pisze:
> [...]
    pl...

    > Ha, puszczam hamulec i auto się toczy

    A jak przyhamujesz do jeszcze niższy prędkości, to co robi po puszczeniu
    hamulca?
    Bo jeśli skokowo przez chwilę nie przyspieszy to na 100% piłuje na
    półsprzęgle.

  • 42. Data: 2019-08-23 21:03:27
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2019-08-23 o 20:48, Cavallino pisze:
> [...]
    > hamulca?
    > Bo jeśli skokowo przez chwilę nie przyspieszy to na 100% piłuje na

    Przyspiesza dość szybko do dwójki,
    zrobiłem kilka kółek po pustym parkingu, bo mnie zaciekawiło
    to wrzucenie dwójki. On chyba uważa, że jedynka jest tylko do ruszania.
    W ogóle to mam wrażenie ze JF jakoś strasznie się boi
    parkowania i wolnej jazdy w DSG, bo już któryś raz widzę jego obawy.
    Mnie to jakoś nigdy
    nie zaintrygowało, bo i nie stanowiło problemu.
    Nie sądzę, żeby tyle co jest półsprzęgła stanowiło
    jakiś problem większy niż manwerowanie w manualu.
    Żeby się mnimalnie toczyć też trzeba w manualu użyć półsprzegła

  • 43. Data: 2019-08-23 21:07:02
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 23-08-2019 o 21:03, cef pisze:
    pl...

    > Przyspiesza dość szybko do dwójki,

    Ale jak przyspiesza, sam, po przyhamowaniu do np. 3 km/h i bez gazu?

> [...]
    > jakiś problem większy niż manwerowanie w  manualu.
    > Żeby się mnimalnie toczyć też trzeba w manualu użyć półsprzegła

    Niekoniecznie - można w ogóle wysprzęglić, potem puścić sprzęgło itd
    Ale to zaskutkuje samoistnym skokowym przyspieszeniem, nawet bez gazu.
    Przynajmniej w dieslach.

  • 44. Data: 2019-08-23 22:02:10
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2019-08-23 o 21:07, Cavallino pisze:
    pl...

    > Ale jak przyspiesza, sam, po przyhamowaniu do np. 3 km/h i bez gazu?

    Pojęcie dość szybko jest względne - w ciągu kilku sekund 2-5
    rozpędza się do 5km/godz i wrzuca dwójkę - wszystko bez gazu, teren równy

    > Niekoniecznie - można w ogóle wysprzęglić, potem puścić sprzęgło itd
    > Ale to zaskutkuje samoistnym skokowym przyspieszeniem, nawet bez gazu.
    > Przynajmniej w dieslach.

    Ja z reguły staram się jeździć tak, żeby się rozpędzać i hamować,
    ewentualnie korzystam z wybiegu jak nikt za mną nie jedzie,
    więc obce mi są jakieś dylematy czołgania się.

  • 45. Data: 2019-08-24 07:44:37
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 23-08-2019 o 22:02, cef pisze:
    pl...

    > Pojęcie dość szybko jest względne - w ciągu kilku sekund 2-5
    > rozpędza się do 5km/godz i wrzuca dwójkę - wszystko bez gazu, teren równy

    Dwójkę przy 5 km/h?
    No i co dalej, daje radę tak jechać, czy nadal przyspiesza?

    > Ja z reguły staram się jeździć tak, żeby się rozpędzać i hamować,
    > ewentualnie korzystam z wybiegu jak nikt za mną nie jedzie,
    > więc obce mi są jakieś dylematy czołgania się.

    Na wsi mieszkasz, że korków nie widujesz?

  • 46. Data: 2019-08-24 09:17:11
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2019-08-24 o 07:44, Cavallino pisze:

    > Dwójkę przy 5 km/h?
    > No i co dalej, daje radę tak jechać, czy nadal przyspiesza?

    Nie przyspiesza. Jedzie sobie na dwójce 5-8km/godz

    > Na wsi mieszkasz, że korków nie widujesz?

    Rano jadę bardzo wcześnie bez korków,
    na powrocie jakichś tragicznych korków nie ma.
    Poza tym co za problem z jazdą w korkach jakimkolwiek autem
    czy manual czy DSG?

  • 47. Data: 2019-08-24 10:46:37
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 24-08-2019 o 09:17, cef pisze:

    > Nie przyspiesza. Jedzie sobie na dwójce 5-8km/godz

    > Poza tym co za problem z jazdą w korkach jakimkolwiek autem
    > czy manual czy DSG?

    No nie wiem właśnie - ale w manualu nie pojedziesz bez sensu na dwójce,
    gdy potrzeba jest jechać wolniej.

  • 48. Data: 2019-08-24 17:01:50
    Od: p...@g...com

    --W ogóle to mam wrażenie ze JF jakoś strasznie się boi
    parkowania i wolnej jazdy w DSG, bo już któryś raz widzę jego obawy.

    Wiek robi swoje ;-)
    Opel robi dwusprzeglowe skrzynie ?
    W Zafirze B byla klasyczna i swoje wycierpiała w niemieckich korkach przebieg 300tkm
    i żyła.

  • 49. Data: 2019-08-26 11:00:44
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    On 2019-08-24 10:46, Cavallino wrote:

    > No nie wiem właśnie - ale w manualu nie pojedziesz bez sensu na dwójce,
    > gdy potrzeba jest jechać wolniej.

    Powinien być tam też tryb "ręczny" i wtedy zrzucenie na jedynkę powinno
    być trwałe - mylę się?

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 50. Data: 2019-08-26 11:16:43
    Od: p...@g...com

    --Powinien być tam też tryb "ręczny" i wtedy zrzucenie na jedynkę powinno
    być trwałe - mylę się?

    do momentu przyciśnięcia gazu