  • 1. Data: 2010-06-29 18:23:42
    Temat: Kto mi popsuł kierownicę seicento
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Witam.

    Seicento ma krzywo kierownice na wprost. Jakies 20 stopni od
    prawidłowego położenia. Upierdliwe. Oczywiście powinienem pójśc do
    mechnika-psuja tylko mam problem ... do którego ?

    Mialy miejsce dwa zdarzenia "naprawcze" jedno po drugim w dwóch
    kompletnie różnych miejscach. Nie wiem kto nabroił. Ale może ktoś mi
    jest w stanie to okreslić na podstawie opisu naprawy:

    a) pierwszy mechanik zmieniał obudowę alternatora i uzwojenia
    rozrusznika ("Pan Henio w garażu").

    b) drugi zmieniał główną wiązkę przewodów pod maską i rozbierał deskę
    (poważne ASO).

    Która z tych dwoch czynności wymaga manipulacji położeniem kierownicy po
    zakonczonej pracy?

    Jeśli a) to może rozkręcił mi drążki i poskręcał już w innej pozycji.

    Jeśli b) to może ściąganie deski wymaga zdjęcia kierownicy i założenia
    ją na zębatkę "w troche innej pozycji".

    Może mi ktoś to potwierdzić?

    Stawiam ze b) , bo pomiedzy naprawami przejechalem jakies 100m po
    drogach osiedlowych i nie zauważyłem problemu. Ale pewności mam 0.

  • 2. Data: 2010-06-29 18:34:16
    Temat: Re: Kto mi popsuł kierownicę seicento
    Od: "news" <o...@o...vrew>

    > Stawiam ze b) , bo pomiedzy naprawami przejechalem jakies 100m po drogach
    > osiedlowych i nie zauważyłem problemu. Ale pewności mam 0.

    tez podejrzewam b. przestaw sobie sam i po krzyku :P

  • 3. Data: 2010-06-29 18:34:20
    Od: "J_K_K" <J...@i...fm>

    > b) drugi zmieniał główną wiązkę przewodów pod maską i rozbierał deskę
    > (poważne ASO).

    Pewnie ściągnął kierownicę, żeby dostać się do przełączników
    pod kierownicą.

    Pzdr

    JKK

  • 4. Data: 2010-06-29 18:46:11
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Sebastian Biały" <h...@p...onet.pl> wrote in message
    > Jeśli b) to może ściąganie deski wymaga zdjęcia kierownicy i założenia ją
    > na zębatkę "w troche innej pozycji".

    Głosowałbym za b).

  • 5. Data: 2010-06-29 19:06:25
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2010-06-29 18:34, news wrote:
    > tez podejrzewam b. przestaw sobie sam i po krzyku :P

    tak tez zrobie, bardziej martwiłem się że trzeba będzie walczyć z geometrią.

    Ściagnięcie poduszki stanowi jakis problem, czy domowymi narzędziami dam
    radę niczego nie uszkodzić?

  • 6. Data: 2010-06-29 19:09:08
    Od: Piter <b...@e...pl>

    na ** p.m.s ** Sebastian Biały pisze tak:

    > Jeśli b) to może ściąganie deski wymaga zdjęcia kierownicy i
    > założenia ją na zębatkę "w troche innej pozycji".
    >
    > Może mi ktoś to potwierdzić?

    do b już nie jeździj :)

    --
    Piter
    vw golf mk2 1.3 '87

  • 7. Data: 2010-06-29 22:48:08
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Sebastian Biały pisze:
> [...]
    >
    > Jeśli a) to może rozkręcił mi drążki i poskręcał już w innej pozycji.
    >
    > Jeśli b) to może ściąganie deski wymaga zdjęcia kierownicy i założenia

    Raczej b), ale jest prosty sposób jak to sprawdzić.

    Jeżeli od pozycji w której teraz jedziesz prosto (czyli koło kierownicy
    przekręcone o 20 stopni) masz tyle samo do przekręcenia do lewego i
    prawego oporu (maksymalnego skrętu kierownicy), to oznacza źle założone
    koło kierownicy na wielowypuście.

    Natomiast jeżeli w połowie drogi między jednym a drugim oporem masz koło
    kierownicy ustawione prosto (ale obecnie koła lekko skręcone), to znaczy
    że krzywo jest ustawione na drążkach.

  • 8. Data: 2010-06-29 23:31:38
    Od: Grejon <g...@i...pl>

    > Ściagnięcie poduszki stanowi jakis problem, czy domowymi narzędziami dam
    > radę niczego nie uszkodzić?

    Nie wiem jak w SC, ale w sterej Megane poduszkę można było zdjąć jednym
    torxem. Myślę że u ciebie będzie podobnie.

    Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi