  • 1. Data: 2010-06-29 12:17:36
    Temat: dziwny problem z gazem LPG
    Od: Szymon Łuczak <s...@w...pl>

    jadę sobie dziś jak Pan Bóg przykazał do pracy wszystko śmiga jak
    trzeba,podjeżdżam pod górkę wszystko w porządku, zaczyna się górka
    kończyć więc jak można się domyślać zjeżdżam w dół a tu klops nagle na
    gazie samochód w ogóle nie idzie kompletnie. Ja mu w gaz a ten zgasł :)
    Zachowanie takie jakby samochód (sterownik) odciął dopływ gazu. Myślę
    sobie pewnie znowu jakaś cholera i wypchnęło wąż od parownika na dolocie
    do miksera (raz mi się to zdarzyło) no ale patrzę: nie wszystko w porządku.
    Co może być przyczyną odcięcia gazu ? jakiś elektrozawór ? może brak
    gdzieś prądu który odcina jakiś elektrozawór ?

    Instalacja stara bez bezpośredniego wtrysku firmy AG.

    Może ktoś nakierować ?

    Z góry dziękuje!

  • 2. Data: 2010-06-29 12:25:49
    Temat: Re: dziwny problem z gazem LPG
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    masz 2 elektrozawory - jeden przy zbiorniku drugi przy parowniku. Po
    przekreceniu kluczyka w stacyjce powinien kliknąć głośno jeden i drugi.
    u mnie kiedys w komorze silnika zasniedziały styki od elektrozaworu i
    wystarczyło oczyścić bardzo zgrubnie styk i dziala do dzis bez problemu.
    Jak elektrozawory dzialaja to po otwarciu filtra powietrza powinienes
    slyszec dosc glosny syk gazu (po przekreceniu kluczyka elektrozawory
    otwieraja sie na jakies 4 sekundy i jesli nie wykryty zostanie sygnał z
    cewek lub wtryskiwaczy(czy skad to jest brane - chodzi o nie wykrycie pracy
    silnika) elektrozawory sa zamykane do ponownego wyłączenia i włączenia.

    potrzeba siłą rzeczy druga osoba.

  • 3. Data: 2010-06-29 13:32:09
    Od: "SET" <b...@m...pl>

    No i najprostsza sprawa sprawdzić bezpiecznik od instalki gazowej. Ja mam u
    siebie 2. Jeden przy aku a 2 pod deską przy przycisku gazowym.

  • 4. Data: 2010-06-29 19:34:31
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > No i najprostsza sprawa sprawdzić bezpiecznik od instalki gazowej. Ja mam
    > siebie 2. Jeden przy aku a 2 pod deską przy przycisku gazowym.

    prawda ale zakladam ze zwrocilby uwage jakby nie swiecily mu sie diodki od
    lpg

  • 5. Data: 2010-06-29 21:04:06
    Od: "Jacek" <s...@w...pl>

    Użytkownik "Szymon Łuczak" <s...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Instalacja stara bez bezpośredniego wtrysku firmy AG.
    >
    > Może ktoś nakierować ?

    zacznij od najprostrzych - zatankuj gaz

    > Z góry dziękuje!

    nie ma za co
    --
    Stoout
    prywatnie Vectra 1.8 LPG '97 & Uniden 520 / Lemm 900

  • 6. Data: 2010-06-30 08:08:08
    Od: Szymon Łuczak <s...@w...pl>

    Jacek pisze:
    > Użytkownik "Szymon Łuczak" <s...@w...pl> napisał w wiadomości

    > zacznij od najprostrzych - zatankuj gaz

    No aż taką blondynką nie jestem - mam pełen zbiornik :P

    > nie ma za co

    ależ jest!

  • 7. Data: 2010-06-30 08:09:39
    Od: Szymon Łuczak <s...@w...pl>

    SET pisze:
    > No i najprostsza sprawa sprawdzić bezpiecznik od instalki gazowej. Ja mam u
    > siebie 2. Jeden przy aku a 2 pod deską przy przycisku gazowym.

    Bezpieczniki są okej tak jak kolega pisał dwa posty wyżej okazało się że
    głupieje elektrozawór przy parowniku. Elektronika przełącza a on nie
    otwiera. Najfajniejsze jest to że po pracy jak wracałem wszystko grało
    :P Dziwne rzeczy na tym świecie się dzieją.

  • 8. Data: 2010-06-30 08:10:57
    Od: Szymon Łuczak <s...@w...pl>

    Michał Gut pisze:
> [...]
    > cewek lub wtryskiwaczy(czy skad to jest brane - chodzi o nie wykrycie
    > pracy silnika) elektrozawory sa zamykane do ponownego wyłączenia i

    Bardzo dziękuje Panie Michale tak jak Pan mówił winny był elektrozawór
    przy parowniku. Przy przełączaniu na gaz nie otwierał.

  • 9. Data: 2010-06-30 17:49:17
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    sprobuj wysterowac go recznie z akumulatora (2 kabelki i do stykow)
    jak nie abla to wymien elektrozawor

  • 10. Data: 2010-07-01 08:15:13
    Od: Szymon Łuczak <s...@w...pl>

    Michał Gut pisze:
    > sprobuj wysterowac go recznie z akumulatora (2 kabelki i do stykow)
    > jak nie abla to wymien elektrozawor

    Wymieniłem bo i koszt nie był za wielki. On jakiś dziwny był, styki
    czyste kable dobre a on 100 razy zadziałał a za 101 razem już nie. Myślę
    sobie a w d... z nim!