  • 1. Data: 2013-10-15 13:56:56
    Temat: Ktoś tu zna się na skrzyniach CVT?
    Od: "michalek" <m...@g...com>

    Pacjent Nissan Primera 2.0 benz, ze skrzynią CVT
    (olej w skrzyni poziom OK, wymieniany ok. 30kkm).

    W krótkim czasie po wymianie silnika (padł rozrząd,
    nie opłacalna była naprawa) pojawiły się szarpnięcia
    silnikiem? skrzynią? w czasie jazdy (i tylko w czasie jazdy,
    na postoju nie ma) tak jakby na moment silnik stracił moc
    i zaraz ją odzyskał. Dzieje sie to po kilkunastu minutach od
    ruszenia (kiedy się rozgrzeje silnik?). Jeśli zgasić silnik
    na kilkanaście minut (ostygnie?) , po ponownym odpaleniu jedzie płynnie
    aż po kilku minutach wraca szarpanie.

    Początkowo myślałem, że to sprawka skrzyni biegów (myślałem,
    że z jakiegoś dziwnego powodu próbuje redukować przełożenie na niższe
    a za chwilę wraca do poprzedniego) - Później pomyślałem, że to jednak
    może coś w silniku. Komputer silnika nie zgłasza żadnych błędów.
    I teraz może ktoś z was zaszczepi jakąś myślą naprowadzającą -
    czego szukać
    - czy to może być "wariowanie" jakiegoś czujnika w silniku, na tyle słabe
    że nie zgłasza błędu komputer ale na tyle silne że zaburza płynną pracę
    silnika??
    - czy w skrzyni CVT są jakieś czujniki, które wpływają/sterują parametrami
    pracy silnika i to wariowanie takiego elementu zaburza pracę silnika

    Rozmawiałem z 3 mechanikami i żaden nie czuje się na tyle pewnie, żeby brać
    samochód do diagnozowania.
    A komuś muszę to zlecić - pewnie jakiemuś dobremu elektronikowi
    samochodowemu.

    Macie jakieś inspirujące pomysły? a może własne doświadczenia?

  • 2. Data: 2013-10-15 14:29:47
    Temat: Re: Ktoś tu zna się na skrzyniach CVT?
    Od: Robson <r...@...pl>

    Wygląda na układ sterujący. Skąd jesteś?

  • 3. Data: 2013-10-15 14:36:31
    Od: "HANA" <h...@s...com.pl>

    Użytkownik "michalek" <m...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > samochodowemu.
    >
    > Macie jakieś inspirujące pomysły? a może własne doświadczenia?

    W CVT 90% klopotow ze skrzynia to wina... sprzegla
    CVT nie ma sie co popsuc poza paskami ale wtedy poprostu nie dziala
    Mialem 3 rozne auta z CVT (ford, volvo i subaru)
    dwa sie sypnely i w obu przypadkach bylo winne sprzeglo
    podobne objawy mialem w subaru a podejrzewam ze masz podobna skrzynie w
    nissanie
    jesli olej masz w skrzyni przezroczysty to na 100% polecialo sprzeglo
    wiem ze w Toruniu jest zaklad specjalizujacy sie w sprzeglach
    hydrokinetycznych, wygooglasz i z nimi pogadaj

    Andrzej

    www.hana.com.pl
    www.osiedle.olsztyn.pl
    www.bartolty.com.pl

  • 4. Data: 2013-10-15 14:44:16
    Od: Stefan Szczygielski <g...@s...eu.org>

    W dniu 15.10.2013 13:56, michalek pisze:
    > Jeśli zgasić silnik
    > na kilkanaście minut (ostygnie?) , po ponownym odpaleniu jedzie płynnie
    > aż po kilku minutach wraca szarpanie.

    Rzuć okiem, czy podczas szarpnięć obrotomierz nie dostaje dziwnej
    trzęsiawki (spada do zera i potem wstaje) - to może być czujnik
    położenia wałka rozrządu, one mają te objawy z atakiem po rozgrzaniu.

    S.

  • 5. Data: 2013-10-15 17:09:22
    Od: "michalek" <m...@g...com>

    Użytkownik "Stefan Szczygielski" <g...@s...eu.org> napisał w
    wiadomości news:525d38a1$0$2299$65785112@news.neostrada.pl...

> [...]
    > trzęsiawki (spada do zera i potem wstaje) - to może być czujnik
    > położenia wałka rozrządu, one mają te objawy z atakiem po rozgrzaniu.

    No właśnie tak się zachowuje obrotomierz - szarpnięcie, obroty
    spadają na nisko (powiedzmy ok. tysiąca z ponad 2tys.) i za chwilę
    podnoszą się, samochód dalej jedzie z obrotami ok.2tys przez
    15-20sekund i znowu "czknięcie"

    Mam taką cichą nadzieję, że to właśnie czujnik położenia wału,
    bo wtedy w 200-300zł bym się zmieścił.
    Ale czy to normalne, że nie daje on wtedy zapisu błędu w komputerze?

  • 6. Data: 2013-10-15 17:12:19
    Od: "michalek" <m...@g...com>

    Użytkownik "HANA" <h...@s...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wiem ze w Toruniu jest zaklad specjalizujacy sie w sprzeglach
    > hydrokinetycznych, wygooglasz i z nimi pogadaj

    Dzięki, poszukam. Też rozważałem to sprzęgło i gdyby ono
    to byłby chyba duży problem, bo nie widziałem ich do kupienia
    luzem, jedynie z całą skrzynią (a tu cena używanej 2-2,5K PLN).
    Widywałem sprzęgła hydrokinetyczne do automatów zwykłych
    a ta jest mniej typowo CVT.
    Chyba, że sprzęgło byłoby naprawialne. Szukam tego namiaru
    pod Toruniem.

  • 7. Data: 2013-10-15 17:15:10
    Od: "michalek" <m...@g...com>

    Użytkownik "Robson" <r...@...pl> napisał w wiadomości
    > Wygląda na układ sterujący. Skąd jesteś?

    Sterujący czym? silnikiem?
    Bo układ sterujący skrzynią CVT nie występuje jako dostępna
    część zamienna (przynajmniej wśród używanych - a nowy to pewnie
    będzie kosztował tyle co cała skrzynia używana).

  • 8. Data: 2013-10-15 17:44:51
    Od: Stefan Szczygielski <g...@s...eu.org>

    W dniu 15.10.2013 17:09, michalek pisze:
> [...]
    > spadają na nisko (powiedzmy ok. tysiąca z ponad 2tys.) i za chwilę
    > podnoszą się, samochód dalej jedzie z obrotami ok.2tys przez

    Ale czy obrotomierz pokazuje w Twoim odczuciu prawidłowe obroty - tzn.
    wychylanie się wskazówki jest związane z obniżonymi obrotami silnika,
    czy obrotomierz pokazuje sobie, a silnik pracuje sobie? Albo silnik
    pracuje, a obrotomierz pokazuje przez chwilę 0 (i oczywiście silnik
    zaczyna zwalniać, bo brak sygnału na czujniku położenia to brak
    zapłonów)? Jeśli obrotomierz pokazuje mniej, bo silnik zaczyna się
    kręcić wolniej to raczej nie to.

    S.

  • 9. Data: 2013-10-15 18:23:59
    Od: "michalek" <m...@g...com>

    Użytkownik "Stefan Szczygielski" <g...@s...eu.org> napisał w
    wiadomości news:525d62f3$0$2281$65785112@news.neostrada.pl...

> [...]
    > zaczyna zwalniać, bo brak sygnału na czujniku położenia to brak
    > zapłonów)? Jeśli obrotomierz pokazuje mniej, bo silnik zaczyna się

    Obrotomierz w czasie jazdy nigdy nie spadnie choćby na chwilę do "0".
    Obroty silnika realnie spadają na wyraźnie niższy pułap, ale tylko
    na chwilkę (opadnięcie wskazówki w dół i nagle gwałtowny wyskok do
    poprzedniego poziomu). Samochód jest rozpędzony, na dodatek
    skrzynia automatyczna przy chwilowym gwałtownym spadku obrotów
    nie daje adekwatnego przyhamowania (jak hamowanie silnikiem w ręcznej)
    ale ten dość szybki powrót do obrotów poprawnych daje "uderzenie"
    mocy na koła. To się czuje jako szarpnięcie mocy, szarpnięcie
    samochodem, czasem aż "łupnie" na półośkach.
    Nie udaje mi się zidentyfikować czy to silnik chwilowo "traci" moc
    i za chwilę ją odzyskuje czy to skrzynia "traci trakcję" i za chwilę
    ją znowu łapie.

    Tak więc precyzując odpowiedź na Twoje pytanie, wg mnie obrotomierz
    pokazuje rzeczywiste obroty silnika, który ma chwilowe gwałtowne
    spadki tych obrotów.

  • 10. Data: 2013-10-15 23:14:05
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-10-15 18:23, michalek pisze:
    > Tak więc precyzując odpowiedź na Twoje pytanie, wg mnie obrotomierz
    > pokazuje rzeczywiste obroty silnika, który ma chwilowe gwałtowne
    > spadki tych obrotów.
    Ja też stawiałbym na problem z czujnikiem położenia wału/wałka - tak
    właśnie to się objawia, takie "czknięcia" silnika, bo kręci się równo -
    dostaje sygnały z czujnika np 4 co obrót wału, a tu nagle jeden czy dwa
    sygnały się zgubiły - to komputer też nie daje zapłonu na te cykle
    pracy, więc czujesz to jako zwolnienie i przyspieszenie (tak jakbyś
    wyłączył stacyjkę-zapłon na ułamek sekundy i włączył ponownie).

    Obrotomierz mierzy (wskazuje na podstawie danych z komputera) przeważnie
    nie "dokładne obroty w tej sekundzie" tylko uśrednione - komputer zlicza
    impulsy (np właśnie z tego czujnika położenia wału) i dzieli ich ilość
    na czas ich zbierania. Jak ma np 20 impulsów w ciągu sekundy - to wie że
    *60 = pokazać 1200 obrotów/minutę. Jak ci się zgubi (z powodu padającego
    czujnika) 10 z 20 impulsów, to ci w tej jednej sekundzie pokaże 600rpm
    (tzn wskazówka będzie chciała spaść do tej wartości) a już w następnym
    cyklu pokaże tyle ile ma być...

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173