  • 1. Data: 2013-10-13 21:26:54
    Temat: złomowanie pojazdu - jaki jest obieg dokumentów
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    witam

    Znajomy znajomego, (starszy człowiek) chciał zezłomować stare auto
    (jeżdżące, ubezpieczone). Podzwonił po złomach, przyjechali zobaczyli
    dali kasę zostawili jakiś papierek i pojechali. Papierek jak się okazało
    to umowa kupna sprzedaży! Mało tego ma błędy w cyferkach, no i nie da
    się takiego auta wyrejestrować. Facet który kupił, twierdzi że za późno
    na jakieś poprawki w umowie, bo auto pojechało na złom, a on dokumenty
    _wysłał_ do urzędu i dupa.

    PRoszę powiedzcie mi jaki jest przepływ dokumetów w przypadku gdy auto
    trafia na złom. Gdzieś przecież trzeba go wyrejestrować, zdać tablice.
    w UM wydziale komunikacji czy gdzieś indziej? w miejscowości
    zameldowania właściciela czy tam gdzie jest zarejestrowana firma
    rozbierająca auta? Czy rzeczywiście dokumenty wysyła się pocztą czy
    trzeba osobiście...?
    Pozdrawiam

    ToMasz

  • 2. Data: 2013-10-13 23:01:57
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ToMasz" napisał w wiadomości
> [...]
    >i nie da się takiego auta wyrejestrować. Facet który kupił, twierdzi
    >że za późno na jakieś poprawki w umowie, bo auto pojechało na złom, a

    Byc moze nie ma juz problemu - urzad dostal papierki, tablice i dowod
    rejestracyjny i auto jest wyrejestrowane.

    Ale ... dla pewnosci moze powiadamic urzad o sprzedazy.
    Listownie, skoro nie chca osobiscie.
    W liscie moze podac poprawne numerki, o ile pamieta :-)

> [...]
    >tablice. w UM wydziale komunikacji czy gdzieś indziej? w miejscowości
    >zameldowania właściciela czy tam gdzie jest zarejestrowana firma

    W wydziale komunikacji gdzie auto zarejestrowane.
    Ale teraz to zasadniczo problem obecnego wlasciciela - tylko niech
    znajomy powiadomi jeszcze ubezpieczyciela o sprzedazy.

    J.

  • 3. Data: 2013-10-14 01:47:31
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 13 października 2013 21:26:54 UTC+2 użytkownik ToMasz napisał:
> [...]
    >
    > zameldowania właściciela czy tam gdzie jest zarejestrowana firma
    >
    > rozbierająca auta? Czy rzeczywiście dokumenty wysyła się pocztą czy

    Oddawałem kilka lat temu na złom. Dostałem kwit że oddałem. Żadnej innej papierologii
    nie było. Powiedzieli że do ubezpieczalni z tym kwitem to oddadzą niewykorzystane
    ubezpieczenie. Ale ze oddalem w ostatnim dniu ważnego ubezpieczenia to nie poszedłem
    bo i po co. Nikt do tej pory o nic się nie upomniał.

  • 4. Data: 2013-10-14 09:06:48
    Od: "R" <...@n...spam>

    ps.com...
    napisał:

    > Ale ze oddalem w ostatnim dniu ważnego ubezpieczenia to nie poszedłem bo i
    > po co. Nikt do tej pory o nic się nie upomniał.

    A umowy na OC nie trzeba czasem wypowiedzieć? Później każą płacić za 10 lat
    wstecz.
    R.

  • 5. Data: 2013-10-14 10:01:47
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Mon, 14 Oct 2013 09:06:48 +0200 osobnik zwany R napisał:

    > U?ytkownik <k...@g...com> napisa? w wiadomo?ci
    ps.com... W dniu
    > niedziela, 13 paOEdziernika 2013 21:26:54 UTC+2 u?ytkownik ToMasz
    > napisa?:

    > A umowy na OC nie trzeba czasem wypowiedzieae? PóOEniej ka?? p?aciae za 10
    > lat wstecz.
    > R.

    nie możesz wypowiedzieć nieswojej umowy. A po złomowaniu czy sprzedaży
    ona już nie jest Twoja

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 6. Data: 2013-10-14 10:36:54
    Temat: Re: z3omowanie pojazdu - jaki jest obieg dokumentów
    Od: "R" <...@n...spam>

    > nie możesz wypowiedzieć nieswojej umowy. A po złomowaniu czy sprzedaży
    > ona już nie jest Twoja

    Chyba jednak umowa OC jest moja. Tyle, że ochrona z niej płynąca może
    tymczasowo być przeniesiona na nowego właściciela.
    R.

  • 7. Data: 2013-10-14 11:14:21
    Temat: Re: zlomowanie pojazdu - jaki jest obieg dokumentow
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "masti" napisał w wiadomości
    > A umowy na OC nie trzeba czasem wypowiedzieae? PóOEniej ka?? p?aciae za
    > 10
    > lat wstecz.

    10 to nie, ale za kolejny rok tak.
    Plus ewentualna kara z UFG, jak sie okaze ze nie masz wg nich OC, a
    papiery zagubiles :-)

    >nie możesz wypowiedzieć nieswojej umowy. A po złomowaniu czy
    >sprzedaży
    >ona już nie jest Twoja

    Hm, po zlomowaniu chyba nadal twoja.
    A po sprzedazy nalezy poinformowac o sprzedazy.

    J.

  • 8. Data: 2013-10-14 12:57:13
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 14 października 2013 09:06:48 UTC+2 użytkownik R napisał:
> [...]
    ps.com...

    > A umowy na OC nie trzeba czasem wypowiedzieć? Później każą płacić za 10 lat

    Nikt o nic się nie upomniał.

  • 9. Data: 2013-10-14 15:12:31
    Od: janek <j...@w...pl>

    W dniu 2013-10-13 21:26, ToMasz pisze:
> [...]
    > właściciela czy tam gdzie jest zarejestrowana firma rozbierająca auta?
    > Czy rzeczywiście dokumenty wysyła się pocztą czy trzeba osobiście...?

    on nie zezłomował tylko sprzedał

    przy złomowaniu dostajesz kase do ręki i papier złomowania

    przy sprzedaży normalna umowa KS

  • 10. Data: 2013-10-14 16:27:51
    Od: Artur Miller <n...@m...com>

    On Mon, 2013-10-14 at 03:57 -0700, k...@g...com wrote: