  • 1. Data: 2013-10-15 09:24:19
    Temat: Pytanie o pierwszeństwo - grr
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Grupo podpowiedzcie proszę

    Zdarzenie z dzisiaj rana - miejsce Toruń, skrzyżowanie ul. Kościuszku /
    Grudziądzka.
    https://www.google.pl/maps/preview#!data=!1m4!1m3!1d
    563!2d18.6117411!3d53.0240352!2m1!1e3&fid=7

    Opis.
    Żona jechała w kierunku Grudziądzkiej lewym pasem. Obok na prawym jechała
    jakas maszyna drogowa. Dojechali do samego końca i teraz zdarzenie:
    żona chciała jechać na wprost i facet z maszyny też na wprost.
    Na samym skrzyżowaniu wyznaczono cztery pasy (po remoncie dużo miejsca, nie
    widać tego dokładnie na google maps).
    Od lewej pasy idą tak:
    Skrajny lewy do skręty w lewo, drugi lewy - do skrętu w lewo i na wprost,
    trzeci i czwarty do skrętu w prawo.
    Drogowcy rozwiązali to tak, że dwa pasy na Kościuszki przechodzą w te
    cztery, tylko że w pewnym momencie zrobili linię krawędziową przerywaną
    (P-7a), która jakby rozdziala dwa lewe i dwa prawe pasy. Zrobili to tak, że
    lewy pas naturalnie poprowadzony jest do drogi na wprost, a prawy pas jakby
    musiał przekroczyć linię krawędziową P-7a.
    Zdarzenie miało miejsce prakycznie na "rozwidleniu" dwóch pasów na cztery.
    Żona chciała jechać na wprost i maszyna też. Maszyna dała kierunek w prawo
    i po prostu gość pojechał jak po swoje. Zabrał tyłem maszyny pół przodu
    żony samochodu.

    Policja stwierdziła, że to żona wymusiła, bo maszyna drogowa była z prawej
    strony, poza tym linia przerywana P-1a ma taką samą moc jak liia P-7a.

    Żona nie przyjęła mandatu, bo uważamy że to maszyna drogowa wymusiła.

    Waszym zdaniem to jak to będzie z tym pierwszeństwem.

    --
    Franc

  • 2. Data: 2013-10-15 09:38:52
    Temat: Re: Pytanie o pierwszeństwo - grr
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 15 Oct 2013 09:24:19 +0200, Franc

    > Opis.

    Szczerze mówiąc "nie widzę" tej sytuacji z tego opisu.

    --
    Pozdor Myjk

  • 3. Data: 2013-10-15 10:10:47
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 15.10.2013 09:24, Franc pisze:
> [...]
    >
    > Żona nie przyjęła mandatu, bo uważamy że to maszyna drogowa wymusiła.
    >
    > Waszym zdaniem to jak to będzie z tym pierwszeństwem.

    Zrób rysunek bo z opisu ciężko coś wywnioskować

    --
    Pozdrawiam ARIUSZ
    http://www.ariusz.com

  • 4. Data: 2013-10-15 10:13:08
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Tue, 15 Oct 2013 09:24:19 +0200, Franc napisał(a):

> [...]
    >
    > Żona nie przyjęła mandatu, bo uważamy że to maszyna drogowa wymusiła.
    >
    > Waszym zdaniem to jak to będzie z tym pierwszeństwem.

    Narysuj to jakkolwiek, bo opis jest trochę nieprecyzyjny.

    Jedyne co przychodzi mi na myśl, to jeżeli dwa pojazdy wjeżdżają
    jednocześnie na jeden pas ruchu z różnych stron, to pierwszeństwo ma ten z
    prawej.
    Ale po opisie nie jestem pewien czy to ta sytuacja tu miała miejsce.

    Pasów na skrzyżowaniu też hyba nikt nie rozdziela linią P-7a, bo to linia
    do oznaczania krawędzi jezdni, a nie rozdzielania pasów.
    Pasy "skręcające" oddzielone są zazwyczaj linią P-1 o podwójnej grubości i
    większej gęstości i wtedy faktycznie ma taką samą moc jak "zwykłe" P-1.

  • 5. Data: 2013-10-15 10:19:15
    Od: Franc <w...@w...pl>

> [...]

    > Grudziądzka.
    > https://www.google.pl/maps/preview#!data=!1m4!1m3!1d
    563!2d18.6117411!3d53.0240352!2m1!1e3&fid=7

    http://img31.imageshack.us/img31/6548/qugn.jpg
    Stwierdzenie o "lini krawędziowej przerywanej" padło z ust policjanta.

    --
    Franc

  • 6. Data: 2013-10-15 10:26:23
    Od: p...@g...com

    --Waszym zdaniem to jak to będzie z tym pierwszeństwem. -- Franc

    o ile prawidlowo zrozumialem ten opis:

    P7a nie jest rownowazna z P1, P7a daje sie czesto na wjezdzie na autostrade zeby ten
    co sie wbija wiedzial ze ma ustapic tym co jada swoim pasem,

    PS "Maszyna dała kierunek w prawo" cos tu nie gra, jedzie prawym pasem, chce jechac
    prosto i skreca w prawo ?

    P.

  • 7. Data: 2013-10-15 10:35:13
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 15 Oct 2013 10:19:15 +0200, Franc

    > http://img31.imageshack.us/img31/6548/qugn.jpg

    O ile dobrze widzę lewy pas rozwidla się na dwa i aby znaleźć się na pasie
    do skrętu w lewo trzeba pas zmienić. W przeciwnym razie, o ile nie wyjeżdża
    poza linie na prawo, do jazdy na wprost porusza się swoim pasem i ten z
    prawego niewiele może zanim nie ustąpi pierwszeństwa.

    PS z czystej ciekawości, "maszyna" miała rejestrację?

    --
    Pozdor Myjk

  • 8. Data: 2013-10-15 10:35:29
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail w...@w...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

    > Grupo podpowiedzcie proszę

    A nie masz jakiegoś painta?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Człowiek może być zakochany jak szaleniec, ale nie jak głupiec."

  • 9. Data: 2013-10-15 10:55:50
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Dnia Tue, 15 Oct 2013 10:35:13 +0200, Myjk napisał(a):

> [...]
    > poza linie na prawo, do jazdy na wprost porusza się swoim pasem i ten z
    > prawego niewiele może zanim nie ustąpi pierwszeństwa.
    Tak jest - lewy pas rozwidla się na dwa i prawy też na dwa.

    > PS z czystej ciekawości, "maszyna" miała rejestrację?
    Tak, miała rejestrację.

    --
    Franc

  • 10. Data: 2013-10-15 11:03:57
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 15 Oct 2013 10:55:50 +0200, Franc

    > Tak jest - lewy pas rozwidla się na dwa i prawy też na dwa.

    W takim razie nie rozumiem co miała w głowie policja.

    > Tak, miała rejestrację.

    Chociaż tyle dobrego...

    --
    Pozdor Myjk