  • 1. Data: 2020-03-09 22:44:58
    Temat: Kuchenka mikrofalowa bez obrotu
    Od: Marek <f...@f...com>

    Kiedyś w takiej kuchence (tak btw czemu to ustrojstwo nazywa się
    "kuchenka"??) musiał być obrotowy talerz by potrawa równomiernie się
    nagrzała. Czemu teraz tego nie ma w najdroższych kuchenkach? Jak
    rozwiązano problem nierównomiernego nagrzewania?

    --
    Marek

  • 2. Data: 2020-03-09 23:06:55
    Temat: Re: Kuchenka mikrofalowa bez obrotu
    Od: Cezar <c...@t...pl.nospam>

    On 09/03/2020 21:44, Marek wrote:
> [...]
    > nagrzała. Czemu teraz tego nie ma w najdroższych kuchenkach? Jak
    > rozwiązano problem nierównomiernego nagrzewania?

    Zamiast talerzem można kręcic anteną - ten sam efekt.
    Szukaj pod hasłem : Stirrer

    c.

  • 3. Data: 2020-03-10 05:48:58
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-03-09, Cezar <c...@t...pl.nospam> wrote:

    > Zamiast talerzem można kręcic anteną - ten sam efekt.
    > Szukaj pod hasłem : Stirrer

    To może w jakiś nowszych. Bawiłem się jakiśm Panasonikiem z wyższej
    półki i była to kwestia odpowiedniego zaprojektowania co gdzie mikrofale
    doprowadza i gdzie odbija. Nic się tam niekręciło. Ale to też nie było
    tak, że promieniowanie było jakoś wybitnie równomierne przestrzennie.
    Widać było, że jest to zaprojektowane na zgrubsza (Z GRUBSZA)
    rownomierne grzanie w płaszczyżnie jakieś 2-3cm od płyty.

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2020-03-10 09:23:38
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 10 Mar 2020 04:48:58 GMT, Marcin Debowski
    <a...@I...zoho.com> wrote:
> [...]
    > Widać było, że jest to zaprojektowane na zgrubsza (Z GRUBSZA)
    > rownomierne grzanie w płaszczyżnie jakieś 2-3cm od płyty.

    Mam Bosha z podobnej półki i właśnie nie ma kręconego talerza a
    pytanie wzięło się z tego, że jednym miejscu przestrzeni ewidentnie
    przepala, stąd podejrzenie że albo ni ma żadnego wirowania pola albo
    jest ono nieefektywne.
    Są jakieś przestrzenne wkłady testowe ukazujące rozkład grzania?

    --
    Marek

  • 5. Data: 2020-03-10 10:38:55
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2020-03-10 o 09:23, Marek pisze:
    > Są jakieś przestrzenne wkłady testowe ukazujące rozkład grzania?

    Czekolada.
    Może tłusty/mokry papier od drukarki termicznej.

    Robert

  • 6. Data: 2020-03-10 10:59:51
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-03-10, Marek <f...@f...com> wrote:

> [...]
    > jest ono nieefektywne.
    > Są jakieś przestrzenne wkłady testowe ukazujące rozkład grzania?

    Najlepiej papier termiczny np. starego typu do faksów (bo szeroki), ale
    każdy standardwy się nada. Na Allegro dostaniesz bez problemu,
    przynajmniej wąskie do kas.

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2020-03-10 13:11:57
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 09.03.2020 o 22:44, Marek pisze:
    > Kiedyś w takiej kuchence (tak btw czemu to ustrojstwo nazywa się
    > "kuchenka"??) musiał być obrotowy talerz
    Otóż nie musiał. Pierwsza kuchenka, jaką używałem nie miała obrotowego
    talerza, tylko była tam półka szklana ok. 2 cm powyżej dna. Kuchenka
    ważyła dobre 30 kg i miała 800 W mocy. Grzała (takie miałem wtedy
    wrażenie) błyskawicznie i równo. Zapiekanki wychodziły super.
    Teraz też szukałem kuchenki bez talerza obrotowego i jest kilka modeli w
    sprzedaży, ale w końcu nie kupiłem, bo nie mają najlepszych opinii.
    Kuchenka bez talerza nazywa się "FLATBED"
    https://www.mikrowellen.net/ohne-drehteller/
    Jacek

  • 8. Data: 2020-03-10 14:40:59
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 10 Mar 2020 13:11:57 +0100, Jacek
    <k...@a...com> wrote:
    > wrażenie) błyskawicznie i równo. Zapiekanki wychodziły super.

    Jak mogłeś zapiec w takiej kuchence zapiekankę żeby była chrupka i
    przypieczona? Jakieś gumowe te zapiekanki były.

    --
    Marek

  • 9. Data: 2020-03-10 17:08:07
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 10.03.2020 o 14:40, Marek pisze:
    > Jak mogłeś zapiec w takiej kuchence zapiekankę żeby była chrupka i
    > przypieczona? Jakieś gumowe te zapiekanki były.
    Normalnie - kroiło się kromki (ewentualnie bagietkę), na to ser żółty,
    kiełbasa, jakieś dodatki, znowu ser i do mikrofali.
    Ja już teraz nie pamiętam, czy było to chrupiące, czy nie, ale był to
    hit tamtych lat.
    Nie pamiętam marki tej mikrofali, ale coś angielskiego to było.
    Jacek

  • 10. Data: 2020-03-11 05:55:39
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-03-10, Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> wrote:

    To było coś takiego:
    https://www.panasonic.com/my/consumer/kitchen-applia
    nces/cubie-microwave-electric-ovens/microwave-ovens/
    nn-cf874b.html

    --
    Marcin