  • 61. Data: 2010-01-04 19:19:45
    Temat: Re: Kupować antenę czy nie ?.
    Od: "R.M." <f...@g...com>

    Dariusz K. Ładziak wrote:

    > Cyfryzacja telewizji pozwoli na znacznie łatwiejsze stosowanie anten
    > odbiorczych o szerokiej wiązce odbieranej - bo jest niewrażliwa na
    > wielodrożność sygnału radiowego, duchów nie będzie więc można spokojnie
    > mając kilka stacji o różnych częstotliwościach i z różnych kierunków a
    > jednocześnie dostatecznie silnych (typowa sytuacja w mieście pomiędzy
    > kilkoma nadajnikami TV) użyć anteny mało kierunkowej - w przypadku
    > telewizji analogowej często taka antena daje niemożliwe do usunięcia
    > ślady odbić sygnału w postaci "duchów" na ekranie.

    ja sie z tym nie zgodze, wszystko zalezy jak te sygnaly bede wzgledem
    siebie przesuniete - jesli nie wiele - to ok. wzmocnia sie, ale jesli
    fala bedzie np odbita od jakiejs przeszkody i bedzie w przeciwfazie to
    moze wprowadzic znaczne zaklocenia

  • 62. Data: 2010-01-08 00:30:49
    Od: "Remek" <b...@t...pl>

    Użytkownik "R.M." napisał:

    > ciekaw jestem tylko jakim cudem antena o wiekszym zysku (siatka - 14dbi)
    > moze byc gorsza od yagi A1911 o zysku 13.6dbi

    Nie może jeśli to prawda. Każdy sprzedawca może pisać co zechce. Nie wiadomo
    czy zgodnie z prawdą. Ja już kupowałem Yagi 2,4 GHz o zysku podobno 19 dBi o
    długości 50 cm.

    Remek

  • 63. Data: 2010-01-08 09:06:50
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Fri, 1 Jan 2010 17:06:43 +0100, Krzysztof Tabaczyński napisał(a):

    > Na podstawie czeskiego "Amaterske Radio pro konstruktery"
    > numer 6 z 1981 roku strona 227. :-)

    No... A Amaterskie Radio na podstawie danych producenta. A producent na
    podstawie sufitu :) A świstak siedzi i zawija :)
    --
    Jacek

  • 64. Data: 2010-01-08 09:22:01
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Maciek" <m...@p...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > być emisja testowa, tylko normalna. W sumie nawet myślałem, że trzeba
    > polutować z drutu jakąś bardziej rozbudowaną natenę ale sprawdzę na tym
    > co mam. Kupiłem tuner USB do odbioru DVB-T. Zanim zabrałem sie za
    > eksperymenty, jescze raz sprawdziłem poziom sygnału i na kanale 45 zero
    > sygnału - mam tylko poziom szumu. Tak było 31 grudnia około 15:00. Może
    > awaria, może z lekka olewają. To na razie jest jeszcze mało popularne,
    > więc po prostu obserwuj rozwój wypadków. W tabelach masz terminy, do
    > kiedy masz się spieszyć, bo Ci wyłączą Twoje kanały analogowe.

    Z obserwacji "dyskusji na temat" wiem, że dopiero odpowiedni poziom sygnału
    powoduje pojawienie się obrazu.
    Podobno (nie sprawdzałem swymi zmysłami) inaczej niż w analogówce
    w której wzrastał poziom szumów, pojawiał się obraz cz-b i w końcu doby
    kolorowy.
    Po prostu na zwykłym dipolu możesz "nie uruchomić obrazu".

    Artur(m)

  • 65. Data: 2010-01-08 21:32:07
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik Artur(m) napisał:
> [...]
    > kolorowy.
    > Po prostu na zwykłym dipolu możesz "nie uruchomić obrazu".

    Doskonale o tym wiem. Konkretnie słaby sygnał zaczyna się od pikselozy
    kwadratowej :-) Szumu z pewnością nie zobaczę. Mierzyłem sygnał
    analizatorem widma, więc będę próbował. Jak nie pójdzie na dipolu, to
    dodam do tego direktor i reflektor. Chcę się pobawić, sprawdzić jak to
    działa, bo kanały i tak mam w kablówce. Nie zmierzę stopy błędów, bo mój
    miernik jest analogowy ale pozwala na dokładne ustawienie anteny i
    pomiar sygnału. Mam w najlepszym wypadku na szerokopasmowym dipolu
    własnej produkcji 56 dBmikroV sygnału i 31 dB sygnał/szum. Jak zrobię
    dipol na konkretną częstotliwość, to powinno być nawet lepiej. Gorzej,
    jeżeli dojdą zakłócenia, bo antena jest mało kierunkowa, ewentualnie
    antena (dipol na konkretną częstotliwość) będzie zbyt wąskopasmowa.
    Wtedy mogę się zdziwić.
    Maciek