  • 1. Data: 2023-08-25 18:30:28
    Temat: Kupował ktoś skuter elektryczny z dotacją "Mój elektryk"?
    Od: _Master_ <...@...pl>

    Infolinia to dramat a na www nie wyjaśniono tego. Bo chodzi o skuter
    elektryczny zabudowany który niby spełnia wymagania "czterokołowca lekkiego"

    https://www.gov.pl/web/elektromobilnosc/program-moj-
    elektryk--pytania-i-odpowiedzi

    "kupić lub wziąć w leasing nowy pojazd elektryczny, którego cena nie
    może przekroczyć ceny maksymalnej określonej w programie [LINK do tabeli],"

    Da się? Warto?

  • 2. Data: 2023-08-25 19:33:00
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 25.08.2023 o 18:30, _Master_ pisze:

    > Da się? Warto?

    To zależy do czego, za ile i czy masz gdzie to ładować?
    Jaki konkretnie typ/model rozważasz i gdzie chcesz tym jeździć?

  • 3. Data: 2023-08-25 19:45:45
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 25.08.2023 o 19:33, nadir pisze:

    > To zależy do czego, za ile i czy masz gdzie to ładować?
    > Jaki konkretnie typ/model rozważasz i gdzie chcesz tym jeździć?

    Generalnie przemyślałem temat czterokołowego skutera np:

    https://iamelectric.pl/produkt/czterokolowiec-lekki-
    ariel4/#specs

    Dookoła komina: sklep i kościół dla seniora. Promień 10 km max

    Tylko nie wiem czy dadzą mi _na pewno_ dotację bo niby trzeba najpierw
    kupić i _ile_ tej dotacji.
    Przykłady w necie na większe pojazdy mówią o 10%.

    Oczywiście sprzedawcy zachwalają że i owszem będzie pan zadowolony

    PS. Oczywiście pamiętając że kierowca ma tylko uprawnienia na
    czterokołowiec lekki. Nic na to nie poradzę ;-)

  • 4. Data: 2023-08-25 20:12:19
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 25.08.2023 o 19:45, _Master_ pisze:

    > Dookoła komina: sklep i kościół dla seniora. Promień 10 km max

    To się nada.

    > Tylko nie wiem czy dadzą mi _na pewno_ dotację bo niby trzeba najpierw
    > kupić i _ile_ tej dotacji.
    > Przykłady w necie na większe pojazdy mówią o 10%.

    Tego to ja nie wiem, ale jak dla mnie to nawet z dotacją to wozidło jest
    ogólnie za drogie.

    > Oczywiście sprzedawcy zachwalają że i owszem będzie pan zadowolony

    Oglądałeś tego gościa?
    https://www.youtube.com/watch?v=tMxuz9XH678
    To AMI wydaje się bardziej stabilne, dopracowane, no i dwuosobowy.

    > PS. Oczywiście pamiętając że kierowca ma tylko uprawnienia na
    > czterokołowiec lekki. Nic na to nie poradzę ;-)

    Za 33000PLN-ów to można wykupić jakiś abonament w korporacji
    taksówkarskiej na przynajmniej kilka lat. A ciul wie ile ten wózek wytrzyma?

  • 5. Data: 2023-08-25 21:47:23
    Od: _Master_ <...@...pl>

    Ten chyba najmniej brzydki ;-)

    https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/samochod-na-pr
    awo-jazdy-am-od-14-lat-microcar-sarini-piawa-s-3000w
    -ID6FEhM2.html

  • 6. Data: 2023-08-26 09:54:01
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 25.08.2023 o 21:47, _Master_ pisze:
    > Ten chyba najmniej brzydki ;-)
    >
    > https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/samochod-na-pr
    awo-jazdy-am-od-14-lat-microcar-sarini-piawa-s-3000w
    -ID6FEhM2.html

    Tu już nie chodzi o wygląd, ale bezpieczeństwo, środek ciężkości tego
    wozidła jest wysoki, a on sam dosyć wąski, łatwo można fiknąć na ostrym
    zakręcie.

  • 7. Data: 2023-08-26 11:06:42
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 26.08.2023 o 09:54, nadir pisze:
    > Tu już nie chodzi o wygląd, ale bezpieczeństwo, środek ciężkości tego
    > wozidła jest wysoki, a on sam dosyć wąski, łatwo można fiknąć na ostrym
    > zakręcie.

    Też to zauważyłem.
    Dlatego nie rozpatruję żadnego z podobnych 3 kołowców.

    Wolałbym już Ami albo normalnie do Seiczento załadować akumulatory i
    ustawić max 45.

    Ale (kurwa mać bo już mnie trafia) pojazd ma mieć 5 KM i 350kg wagi aby
    ojciec mógł legalnie nim jeździć.

  • 8. Data: 2023-08-26 20:56:50
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 26.08.2023 o 11:06, _Master_ pisze:

> [...]
    > ustawić max 45.
    >
    > Ale (kurwa mać bo już mnie trafia) pojazd ma mieć 5 KM i 350kg wagi aby
    Czyli musi być plastik fantastik :( bo 350kg to chyba goła buda z
    malucha ma.
    Musiałbyś poszukać Trabanta do przeróbki, może lżejszy był.

    --
    Janusz

  • 9. Data: 2023-08-27 22:32:50
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

> [...]
    >
    > Tu już nie chodzi o wygląd, ale bezpieczeństwo, środek ciężkości tego
    > wozidła jest wysoki, a on sam dosyć wąski, łatwo można fiknąć na ostrym

    Środek ciężkości nie jest kwestią wyglądu tylko rozłożenia masy.

  • 10. Data: 2023-08-27 22:56:53
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 27.08.2023 o 22:32, io pisze:

    > Środek ciężkości nie jest kwestią wyglądu tylko rozłożenia masy.

    I co ci się nie klei w tym co napisałem?