  • 11. Data: 2020-03-31 15:53:41
    Temat: Re: Kwarc 6.5 MHz
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michal Jankowski" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 31.03.2020 o 15:34, J.F. pisze:

    >Tam w ZX80/81 było tyle różnych oszczędnościowych wynalazków, że
    >głowa mała. Na przykład to, że znak końca linii to jest instrukcja
    >HALT...

    No i 1KB pamieci, z czego ekran mogl zajmowac 3/4.

    Bez memopaka to sie niemal nie nadawalo do uzytku.

    J.

  • 12. Data: 2020-03-31 16:13:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "heby" napisał w wiadomości grup
    On 31/03/2020 15:25, Marek wrote:

    >Raczej oczekiwania zostały ogrniczone do poziomu kiedy był tylko 1mm
    >od wyrzucenia tego za okno :D Sinclair robił typowy muntzing,
    >szczytem był chyba jednak kalkulator Sinclair:

    >http://files.righto.com/calculator/sinclair_scienti
    fic_simulator.html
    >Dżizas :D

    o w morde ... ktos to kupil ?

    Bo uzytecznosc ... co to ma byc - przenosne tablice trygonometryczne
    ... w radianach ?

    J.

  • 13. Data: 2020-03-31 23:56:06
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 31/03/2020 16:13, J.F. wrote:
    ic_simulator.html
    > o w morde ... ktos to kupil ?

    Biedni studenci. Dostali do ręki coś co mogło zastąpić wypasiony suwak i
    jeszcze zostawało na jedzenie do końca roku. Ja bym kupił nie mając nic
    innego do wyboru w takiej cenie. Bo też i nie było.

    > Bo uzytecznosc ... co to ma byc - przenosne tablice trygonometryczne ...
    > w radianach ?

    Złośliwi twierdzą że bardziej użyteczne :D

    "Pani się obróci o pipół". Albo "jak mi nie przyp.. z piobrotu". Itd.
    Kwestia przyzwyczajenia.

  • 14. Data: 2020-04-01 00:10:08
    Temat: Kwarc 6.5 MHz
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Płytka płytka, obudowa skąd?

  • 15. Data: 2020-04-01 14:48:12
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2020-03-31 o 23:56, heby pisze:

> [...]
    >
    > Złośliwi twierdzą że bardziej użyteczne :D
    >
    > "Pani się obróci o pipół". Albo "jak mi nie przyp.. z piobrotu". Itd.

    Ale był polski akcent.

  • 16. Data: 2020-04-03 04:51:07
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 31 marca 2020 07:10:02 UTC+2 użytkownik Atlantis napisał:
    > Zabrałem się ostatnio za składanie klona ZX80/ZX81 według tego projektu:

    Po co? Zrób funkcjonalnego i kompatybilnego klona ODRA-1305/1204 na współczesnych
    elementach. To by było interesujące.

  • 17. Data: 2020-04-03 09:09:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 2 Apr 2020 19:51:07 -0700 (PDT), s...@g...com
    napisał(a):

    > Po co? Zrób funkcjonalnego i kompatybilnego klona ODRA-1305/1204 na współczesnych
    elementach. To by było interesujące.

    Riad lepszy :-)

    Ale ... znajdziesz system i programy ?

    J.

  • 18. Data: 2020-04-03 11:02:17
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Riad lepszy :-)
    >
    > Ale ... znajdziesz system i programy ?

    Trochę softu na mainframe da się zdobyć, są też emulatory systemu na PC.
    W przeciwieństwie do hardwate -- faktycznie zbudowanie tego w dzisiejszej
    technologii mogłoby być ciekawe.

    --
    Jarek

  • 19. Data: 2020-04-03 12:43:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    l...
    Pan J.F. napisał:

> [...]
    >PC.
    >W przeciwieństwie do hardwate -- faktycznie zbudowanie tego w

    Procesor sie w jednym FPGA zmiesci, gorzej w I/O - to chyba slabiej
    udokumentowane.
    A ze oryginalnych peryferiow nie ma, to trzeba by jakos symulowac.

    I po co - zeby sobie kalendarz na laserowce wydrukowac ?
    Czy zeby pokazac jak wyglada edytor tekstu na dalekopisie, tym co
    narzekaja na vi :-)

    J.