  • 1. Data: 2019-03-05 21:43:55
    Temat: L7480 sterownik silnika krokowego bipolarnego
    Od: "michal" <m...@n...com.pl>

    Witam.
    Czy ktos uzywal sterownikow silnika krokowego typu L6480 lub L6470 lub
    podobnych ?,
    interesuje mnie zachowanie się tego typu układów, czy wszystko wygada tak
    pieknie jak w
    broszurach reklamowych ? Jak z rezonasem silnika ?.
    Ewentualnie moze ktos poleca sprawdzony sterownik silnika krokowego o
    zblizonych parametrach
    (I do 3A U do 45 V wbudowane lub zewnętrzne, mosfety ).
    pozdrawiam.

    Michal

  • 2. Data: 2019-03-06 03:30:31
    Od: jacek <j...@w...pl>

    W dniu 2019-03-05 o 21:43, michal pisze:
> [...]
    > zblizonych parametrach
    > (I do 3A U do 45 V wbudowane lub zewnętrzne, mosfety ).

    TB6600 mam jako 3 gotowe moduły z Aliexpress od 3 lat przy swoim CNC i
    przy zasilaniu 36V działają bezbłędnie. Mosfety wewnętrzne podział przez
    16 kroku. Ograniczenie prądu ustawiane do 4A.

    --
    pzdr, j.r.

  • 3. Data: 2019-03-07 15:29:44
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    W dniu 2019-03-05 o 21:43, michal pisze:

    > L6470

    1 moduł z tą kością upaliłem przez własną głupotę, ale z 2 trochę się
    pobawiłem. Trochę upierdliwe sterowanie, trzeba masę zaklęć wysłać, żeby
    coś zrobiło. Rezonans to zależy od silnika, obciążenia i częstotliwości,
    układ nie ma nic do tego, trzeba unikać i tyle.
    O wiele wygodniejsze/prostsze są układy Allegro, ale tam chyba powyżej
    2,5A trudno coś znaleźć, a że małe są, to trudno chłodzić.
    TB 6600 napędzały przez kilka lat mocno eksploatowane xero, które miałem
    radochę rozszabrować. Najwyraźniej sprawdzały się.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 4. Data: 2019-03-07 15:54:26
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

> [...]
    > zblizonych parametrach
    > (I do 3A U do 45 V wbudowane lub zewnętrzne, mosfety ).

    Może coś od Trinamica?
    Gotowe moduły np. TMC262-BOB60 Irms=2,8A Vmax 48V.
    Albo sam sclalak z tego i własne tranzystory.

    --
    AWa.