  • 21. Data: 2016-12-09 18:25:14
    Temat: Re: LPF sterowany cyfrowo - prośba o sprawdzenie schematu
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2016-12-09 o 15:59, Adam Wysocki pisze:

    > A da się rozpoznać rodzaj dielektryka (załóżmy że w przewlekanym) w jakiś
    > sposób, po oznaczeniu, obudowie itd.?

    Po tolerancji. Jeśli tolerancja jest większa niż 20% to raczej
    ferroelektryk. Praktycznie można też podgrzewać przy mierzeniu
    pojemności, jeśli zmienia się bardzo, to ferroelektryk.

    P.P.

  • 22. Data: 2016-12-09 22:22:22
    Od: Janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2016-12-09 o 10:14, Adam Wysocki pisze:

    > I ma nawet mniej elementów niż ten mój stabilizator na elementach
    > dyskretnych... tylko czy jest też wersja LM2574HV dla napięć ujemnych?
    > I fakt, że będą dwie sztuki takiej przetworniczki z własnymi zegarami
    > (nie zsynchronizowane) nie wprowadzi zakłóceń?

    O kondesatorach Ci już napisali więc się nie będę powtarzał,
    co do przetwornicy, zakłócenia możesz odfiltrować dodatkowym filtrem LC,

    http://www.ti.com/general/docs/lit/getliterature.tsp
    ?genericPartNumber=LM2574&fileType=pdf
    rysunek 18 masz narysowany dodatkowy filtr

    np 100uH+100uF, poza tym ona chodzi na 50 khz, wystarczy że dodasz
    filtr w wzm odcinający powyżej 20khz i już nie będzie Ci ona "wchodziła".

    Co do ujemnego napięcia to nie rób go z -45V tylko z +45 :)
    tak jak masz na rys 20 tego pdf-a :)

    --
    Pozdr

    Janusz_k

  • 23. Data: 2016-12-09 22:23:55
    Od: Janusz_k <J...@o...pl>

    > Co do ujemnego napięcia to nie rób go z -45V tylko z +45 :)
    > tak jak masz na rys 20 tego pdf-a :)

    Chociaż jak widzę na rys 21 to i z ujemnego też się da.

    --
    Pozdr

    Janusz_k

  • 24. Data: 2016-12-10 15:44:03
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Piotr Wyderski" <n...@m...com> napisał w wiadomości
    > Co najmniej jeden człowiek na sci.electronics.design z tego korzysta,

    No i świetnie :)

    > a innemu to zaproponowano. Zasadniczo nie ma powodów nie działać, a i
    > kupić warikap o pojemności 1uF też nie jest łatwo... :-)

    Nie spodziewałbym się nawet istnienia, chyba, że jakieś
    super-hiper-kosmiczne złącze o niesamowitych parametrach...
    To już chyba lepiej kondzioła...

    --
    ...Ja biorę na siebie schody, znajdę je skubane i skopię im poręcz
    tak, że nie będą wiedziały, którędy na górę. (C) Osioł ze Shreka.

  • 25. Data: 2016-12-10 15:47:23
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Adam Wysocki" <g...@s...invalid> napisał w wiadomości

    > Pytanie na ile ten parametr jest stały, powtarzalny i gwarantowany, np. w
    > miarę starzenia czy zmiany temperatury...

    Z pewnością trzeba by uwzględnić to, do czego się tego użyje, gdzie np.
    wzmak do gitary, to myślę, że rozjazd parametru o 20%, czy w generatorku
    dzwonka do drzwi, to nawet nie miało by znaczenia. Co innego, gdyby to był
    jakiś dokładny generator... ale takie sprawy to raczej innymi metodami się
    stabilizuje, "kwarzec" chociażby to robi, zwłaszcza w termostacie. A
    przebieg można podzielić i czniać rozpływy parametrów na stopniach podziału.

  • 26. Data: 2016-12-10 20:54:20
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Janusz_k <J...@o...pl> wrote:

> [...]
    > filtr w wzm odcinający powyżej 20khz i już nie będzie Ci ona "wchodziła".
    >
    > Co do ujemnego napięcia to nie rób go z -45V tylko z +45 :)

    Dzięki :) Pomyślę jeszcze czy zrobić to na przetwornicy czy zostawić
    jednak te BD...

    --
    http://www.chmurka.net/

  • 27. Data: 2016-12-10 21:33:13
    Od: Piotr Wyderski <n...@m...com>

    Adam Wysocki wrote:

    > Pytanie na ile ten parametr jest stały, powtarzalny i gwarantowany, np. w
    > miarę starzenia czy zmiany temperatury...

    Szczerze mówiąc, to nie powinno mieć większego znaczenia. W tego
    typu zastosowaniach i tak to zapniesz w jakimś PLLu, więc napięcie
    na kondensatorze się "samo" ustawi na taką wartość, jak trzeba.
    Byle tylko zakres regulacji był odpowiedni + margines bezpieczeństwa.
    Warikapy też przecież nie mają superprecyzyjnych charakterystyk z tego
    samego powodu.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 28. Data: 2016-12-10 22:07:36
    Od: Janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2016-12-09 o 17:10, Adam Wysocki pisze:

    > Pytanie na ile ten parametr jest stały, powtarzalny i gwarantowany, np. w
    > miarę starzenia czy zmiany temperatury...

    Nie jest, to wada tych kondesatorów, użycie ich w generatorze spowoduje
    że będziesz miał dodatkową modulację FM, głębokość jej będzie zależna
    od zmiany pojemności w takt napięcia na obwodzie rezonansowym, dlatego
    przy wyższych pojemnościach używa się warkikapów podwójnych które
    niwelują ten efekt.

    --
    Pozdr

    Janusz_k

  • 29. Data: 2016-12-11 15:15:21
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 10 grudnia 2016 15:47:22 UTC+1 użytkownik HF5BS napisał:
> [...]
    > dzwonka do drzwi, to nawet nie miało by znaczenia. Co innego, gdyby to był
    Z tym dzwonkiem do drzwi to kwestia dyskusyjna. Miałem do niedawna taki
    radziecki, co wydawał odgłosy "ptaków". Stał gdzieś na górze w kuchni, przez
    lata się toto rozjechało i o ile na początku był to tylko elektroniczny
    ptak z okolic Prypeci, to pod koniec swojego żywota przypominało to raczej
    świniobicie modulowane falą prostokątną. Do dzisiaj mam koszmary.
    Podejrzewam, że elementy się rozjechały ze względu na wiek i do tego pary
    wilgoci i tłuszczu z kuchni.

    Pozdrawiam,
    --
    Karol Piotrowski