  • 1. Data: 2016-12-04 11:10:04
    Temat: C.H.I.P. $9 computer - co się z tym stało?
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Jakiś czas temu autorzy tego projektu wywołali spore zamieszanie na
    Kickstarterze, proponując urządzenie znajdujące się mniej-więcej w
    połowie drogi między Arduino i Raspberry Pi: linuksowy komputerek
    mieszczący się na niewielkiej płytce, wyposażony w WiFi i Bluetooth oraz
    dużą ilość dostępnych linii GPIO, ale w domyślnej konfiguracji niemający
    Ethernetu i HDMI. Całkiem fajne rozwiązanie, gdy system ma pracować w
    trybie "headless", jedynie sterując czymś.

    Cena 9 dolarów to pewnie tylko chwyt marketingowy (podobnie jak w
    przypadku pięciu dolarów za Raspberry Pi Zero), ale czy ktoś w ogóle wie
    co się stało z tym projektem? Można to gdzieś kupić za względnie
    rozsądną cenę? Na YouTube widzę filmy z rozpakowywania przesyłek,
    tutoriale i prezentacje projektów, więc chyba jednak trafiło na rynek.

    Czy da się to kupić w jakimś polskim sklepie za akceptowalną cenę?
    Wynalazków w stylu OrangePi albo NanoPi jest pełno w sklepach
    internetowych i na Allegro. Ciągle deficytowe Raspberry Pi Zero można od
    czasu do czasu znaleźć na aukcjach. Tego "CHIP-a tymczasem nigdzie nie
    widzę...

  • 2. Data: 2016-12-04 17:44:17
    Temat: Re: C.H.I.P. $9 computer - co się z tym stało?
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>

    Atlantis wrote in <news:o20q1t$j62$1@news.icm.edu.pl>
> [...]
    > mieszczący się na niewielkiej płytce, wyposażony w WiFi i Bluetooth oraz
    > dużą ilość dostępnych linii GPIO, ale w domyślnej konfiguracji niemający

    To moze Orange Pi Zero za 12.63USD z przesylka do PL?
    www.aliexpress.com/store/product/New-Orange-Pi-Zero-
    H2-Quad-Core-Open-source-512MB-development-board-bey
    ond-Raspberry-Pi/1553371_32761500374.html
    256 MB RAM:
    www.aliexpress.com/item/New-Orange-Pi-Zero-H2-Quad-C
    ore-Open-source-development-board-beyond-Raspberry-P
    i/32760774493.html

    PS. Wlasnie trwa promocja na Gearbest. Raspberry Pi 3B za 34USD!
    www.gearbest.com/raspberry-pi/pp_354347.html
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 3. Data: 2016-12-04 18:24:19
    Od: kriters <k...@o...pl>

    On 2016-12-04 11:10, Atlantis wrote:
> [...]
    > internetowych i na Allegro. Ciągle deficytowe Raspberry Pi Zero można
    > od czasu do czasu znaleźć na aukcjach. Tego "CHIP-a tymczasem nigdzie

    Obecność bądź nieobecność w polskich sklepach o niczym nie świadczy.
    Tu jest https://getchip.com/pages/chip niby za 9$ w podstawowej wersji.

  • 4. Data: 2016-12-04 19:00:13
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2016-12-04 o 18:24, kriters pisze:

    > Obecność bądź nieobecność w polskich sklepach o niczym nie świadczy.
    > Tu jest https://getchip.com/pages/chip niby za 9$ w podstawowej wersji.

    Polski nie ma na liście krajów, wyświetlanej podczas próby złożenia
    zamówienia. :/

  • 5. Data: 2016-12-04 20:36:55
    Od: kriters <k...@o...pl>

    On 2016-12-04 19:00, Atlantis wrote:

    > Polski nie ma na liście krajów, wyświetlanej podczas próby złożenia
    > zamówienia. :/

    "Aby zapewnić najlepszą jakość dostawy..."

    Chyba we wrześniu wycięli dużo krajów.

  • 6. Data: 2016-12-04 22:05:54
    Od: Cezar <c...@B...pl.invalid>

    On 04/12/2016 10:10, Atlantis wrote:
> [...]
    > Ethernetu i HDMI. Całkiem fajne rozwiązanie, gdy system ma pracować w
    > trybie "headless", jedynie sterując czymś.

    sprawdz jeszcze "LinkIt Smart 7688"

    c.

  • 7. Data: 2016-12-05 01:09:49
    Temat: Re: C.H.I.P. $9 computer - co si? z tym sta?o?
    Od: a...@m...uni.wroc.pl

    astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl> wrote:
> [...]
    > 256 MB RAM:
    > www.aliexpress.com/item/New-Orange-Pi-Zero-H2-Quad-C
    ore-Open-source-development-board-beyond-Raspberry-P

    Mam Orange Pi PC i nikomu nie polecam: kompletnie niedograne
    oprogramowanie. Producent ze swojej strony wysylal po obrazy
    instalacyjne na jakies chinskie file-share. Jak w koncu sciagnelem
    instalke to okazalo sie ze nie startuje (tzn. po podlaczeniu do
    portu szeregowego sa komunikaty ze jadro startuje, wykrywa
    procesor i urzadzenia a potem to staje, glucho). Na forach
    ludzie pisza ze instalki producenta nie dzialaja i daja linki
    do spaczowanych ktore niby dzialaja. Sciagnelem taka i tez
    nie startuje. Na razie dalem sobie spokoj, Raspberry Pi i
    Banana Pi dzialaja bez problemu.

    --
    Waldek Hebisch

  • 8. Data: 2016-12-05 06:30:06
    Od: "adamschodowy" <a...@g...pl>

    "Atlantis" <m...@w...pl> wrote in message
> [...]
    > internetowych i na Allegro. Ciągle deficytowe Raspberry Pi Zero można od
    > czasu do czasu znaleźć na aukcjach. Tego "CHIP-a tymczasem nigdzie nie

    jest takich modułów sporo, np LinkIT w paru wersjach, Artik...

  • 9. Data: 2016-12-05 09:22:27
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 4 Dec 2016 11:10:04 +0100, Atlantis <m...@w...pl>
    wrote:
    >Ciągle deficytowe Raspberry Pi Zero można od
    > czasu do czasu znaleźć na aukcjach.

    A dlaczego deficytowe?

    --
    Marek

  • 10. Data: 2016-12-05 09:29:15
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 4 Dec 2016 18:24:19 +0100, kriters <k...@o...pl> wrote:
    > Obecność bądź nieobecność w polskich sklepach o niczym nie świadczy.

    No przede wszystkim świadczy o tym, że coś jest nie tak z dystrybucją
    co przekłada się na to, że brak tego towaru u naszych rodzimych
    handlarzy.

    --
    Marek