  • 31. Data: 2018-05-24 09:58:39
    Temat: Re: LPG a CNG - pierdolenie czy mają rację?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Janusz" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2018-05-24 o 02:59, RadoslawF pisze:

    >Wg mnie CNG się tylko do autobusów nadaje, dla osobowych to ślepa
    >uliczka,
    >LPG jest po prostu wygodniejszy w użytkowaniu, a różnice ekologiczne
    >są
    >nieistotne w porównaniu do benzyny czy ON.

    Wszystko zalezy od dostepnosci paliwa i stacji. No i cen - z akcyza.

    Jakby wszedzie bylo CNG a nie LPG, to bys mowil odwrotnie :-)

    A gdzies tam w tle ... garazowa pompka do pompowania gazu z rury do
    zbiornika.
    Bez akcyzy :-)

    J.

  • 32. Data: 2018-05-24 10:02:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Janusz" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2018-05-24 o 00:35, J.F. pisze:
    >To samo co u nas było, ostatnio się chyba poprawiło bo juz takich
    >dymów nie widzę.

    >A mało to u nas samochodów widziałeś w niebieskim obłoku dymu?
    >Każde niespalone paliwo dymi, a jeszcze jak silnik olej bierze to już
    >w ogóle.

    Ale z takim czarnym to bardzo malo widzialem.
    A tu ponoc celowa przerobka.

    No i nie wiem - diesel, czy te male to benzyna ...

    >No ale są też wodne, jakie ta produkuje zanieczyszczenia?

    Calkiem sporo ... przy produkcji cementu :-)

    Ale wlasnie o to chodzi - jaka elektrownie uwzglednili w tym raporcie.
    Bo u nas wodnych to prawie nie bedzie.
    Na gaz ... byc moze bedzie, jak PiS rure z Norwegii pociagnie ...

    J.

  • 33. Data: 2018-05-24 21:47:14
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-05-24 o 09:58, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Janusz"  napisał w wiadomości grup

    > Wszystko zalezy od dostepnosci paliwa i stacji. No i cen - z akcyza.
    >
    > Jakby wszedzie bylo CNG a nie LPG, to bys mowil odwrotnie :-)
    Nie nie byłoby, za duże ciśnienia do CNG i instalacji byle gazownik też
    Ci nie założy.

    > A gdzies tam w tle ... garazowa pompka do pompowania gazu z rury do
    > zbiornika.
    > Bez akcyzy :-)
    Za kilkadziesiąt tysięcy, dziękuję nie skorzystam.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 34. Data: 2018-05-24 22:13:09
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 24 maja 2018 21:47:21 UTC+2 użytkownik Janusz napisał:
    > Za kilkadziesiąt tysięcy, dziękuję nie skorzystam.

    Bez przesady, nówkę za 16 tys. można kupić, to już nie jest jakiś
    straszny koszt. Jak padaki z CNG będą wyraźnie tańsze to pewnie
    lud to kupi :>

    L.

  • 35. Data: 2018-05-25 00:00:40
    Od: j...@i...pl

    On Thu, 24 May 2018 00:08:50 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Benzyna to tam nie wiem po co - do zapalania, czy awaryjna.

    To drugie. W tym Ducato jest chyba 15 litrowy zbiornik benzyny. Co
    przedłuża zasięgo o jakieś 100 km.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 36. Data: 2018-05-25 21:51:27
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-05-24 o 09:11, T. pisze:
> [...]
    _i_biogazownie.html

    > Przyszłość motoryzacji leży (jeździ) tu:
    > https://interestingengineering.com/video/bicycle-pow
    ered-street-legal-microcar

    > Nawet ogrzewania nie potrzeba - można się nawet spocić... :-)

    Takie Twizy tylko nie na prąd. Cena ....

  • 37. Data: 2018-05-25 21:55:13
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-05-24 o 09:09, T. pisze:

    > Można kupić ładowarki do nabijania gazem zbiorników. Wydatek rzędu
    > kilkunastu tys. zł. Opłaci się kupić składkowo (wśród sąsiadów).
    > http://gasfill.com/
    > https://www.coltri.com/
    > http://www.trans-wag.pl/78-al-Przydomowe%20Spr%C4%99
    %C5%BCarki%20Gazu%20Ziemnego%20CNG.html

    > http://kompresorycng.pl/phillp30.html

    No to może nie ma problemu

  • 38. Data: 2018-05-26 09:45:20
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2018-05-22 o 22:08, Bolko pisze:

    > ale wychodzi że
    > najzdrowy LPG CNG Diesel Benzyna na końcu.
    > to o co chodzi w tym wszystkim?
    > Jak to ma się do NOx? i CO?

    Najzdrowszy jest Cyklon B, bardzo zdrowy jest też Sarin i prawie tak
    samo zdrowy Noviczok...