  • 1. Data: 2014-04-13 11:45:31
    Temat: Łączenie aluminium i mosiądzu
    Od: Marek <f...@f...com>

    Wiem, że nie powinno się łączyć aluminium i miedź ale czy można
    aluminium z misiądzem, priori? Pewną konstrukcję z aluminium
    chciałbym połączyć śrubami mosiężnymi, czy będą tego jakieś negatywne
    konsekwencje (korozja w pkt. styku)?

    --
    Marek

  • 2. Data: 2014-04-13 11:53:43
    Temat: Re: Łączenie aluminium i mosiądzu
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 13 Apr 2014 11:45:31 +0200, Marek <f...@f...com> wrote:
    > Wiem, że nie powinno się łączyć aluminium i miedź ale czy można
    > aluminium z misiądzem, priori? Pewną konstrukcję z aluminium

    Dodam, że konstrukcja będzie narażona na warunki atmosf. (deszcz,
    śnieg).

    --
    Marek

  • 3. Data: 2014-04-13 12:09:53
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Sunday, 13 April 2014 11:53:43 UTC+2, Marek wrote:
    > Dodam, że konstrukcja będzie narażona na warunki atmosf. (deszcz,
    > śnieg).

    Będziesz miał baterię. Jak podłączysz kilka LEDów to będziez miał światło za darmo
    :-)

  • 4. Data: 2014-04-13 16:07:33
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu niedziela, 13 kwietnia 2014 11:45:31 UTC+2 użytkownik Marek napisał:
    > Wiem, że nie powinno się łączyć aluminium i miedź

    Czasem niestety trzeba i wtedy stosuje się kupal (Aluminium Copper Bi - Metal).

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Kupal
    http://www.katalog.onninen.pl/index.php?act=produkt&
    id=408883

    WM

  • 5. Data: 2014-04-13 16:16:23
    Od: k...@g...com

> [...]
    >
    > aluminium z misiądzem, priori? Pewną konstrukcję z aluminium
    >
    > chciałbym połączyć śrubami mosiężnymi, czy będą tego jakieś negatywne

    Jak ma polecieć w kosmos to nie można. Jak to ma być aluminiowa tabliczka " uwaga zły
    pies" przykręcona do furtki to można.

  • 6. Data: 2014-04-13 16:41:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 13 Apr 2014 07:07:33 -0700 (PDT), WM napisał(a):

    > Czasem niestety trzeba i wtedy stosuje się kupal (Aluminium Copper Bi - Metal).
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Kupal
    > http://www.katalog.onninen.pl/index.php?act=produkt&
    id=408883

    Ale jak to dziala ... bo polaczenie nadal jest.

    J.

  • 7. Data: 2014-04-13 16:42:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 13 Apr 2014 07:16:23 -0700 (PDT), k...@g...com

    > Jak ma polecieć w kosmos to nie można.
    >Jak to ma być aluminiowa tabliczka " uwaga zły pies" przykręcona do furtki to można.

    W kosmosie korozja raczej nie grozi :-P

    J.

  • 8. Data: 2014-04-13 16:47:27
    Od: PeJot <P...@m...pl>

    W dniu 2014-04-13 16:41, J.F. pisze:

    id=408883

    > Ale jak to dziala ... bo polaczenie nadal jest.

    Dalej korozja szaleje, tyle że na krawędziach, gdzie wilgoć ma dostęp.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem