  • 1. Data: 2019-01-02 16:26:54
    Temat: Ładowarka warta uwagi
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    Czołem. Poszukuję *sprawdzonego i godnego uwagi* modelu ładowarki do
    akumulatora samochodowego ( ok. 50 Ah ) oraz do motocykla ( AGM, 10 Ah
    ). Zależy mi na opiniach praktyków. Czy jest jakiś model który bez obaw
    może pracować bez nadzoru ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 2. Data: 2019-01-02 17:08:09
    Temat: Re: Ładowarka warta uwagi
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello PeJot,

> [...]
    > akumulatora samochodowego ( ok. 50 Ah ) oraz do motocykla ( AGM, 10 Ah
    > ). Zależy mi na opiniach praktyków. Czy jest jakiś model który bez obaw

    Kiedyś w Lidlu kupiłem za jakieś śmieszne pieniądze coś takiego:
    http://www.tester.vot.pl/?p=783
    Nie narzekam.

    Aktualna wersja ma już wyświetlacz LCD.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 3. Data: 2019-01-02 17:57:37
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    > Kiedyś w Lidlu kupiłem za jakieś śmieszne pieniądze coś takiego:
    > http://www.tester.vot.pl/?p=783
    > Nie narzekam.

    Też mam, też nie narzekam.
    I nawet kupiłem już następny, po awarii tego pierwszego. :)
    Pierwszy zepsuł się po pożyczeniu koledze, który prawdopodobnie chciał
    za jego pomocą uruchomić samochód. Tak że trzeba pamiętać, żeby to
    urządzenie chronić przed głąbami.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 4. Data: 2019-01-02 19:01:59
    Od: Kris <k...@g...com>

    www.banggood.com%2FFOXSUR-12V-5A-Pulse-Repair-LCD-Ba
    ttery-Charger-For-Car-Motorcycle-Agm-Gel-Wet-Lead-Ac
    id-Battery-p-1347622.html&sa=D&sntz=1&usg=AFQjCNHNN3
    ITS08r7c5K6Sy3p8_PE5Oj2g

  • 5. Data: 2019-01-02 19:09:29
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 2 stycznia 2019 16:26:54 UTC+1 użytkownik PeJot napisał:
> [...]
    > akumulatora samochodowego ( ok. 50 Ah ) oraz do motocykla ( AGM, 10 Ah
    > ). Zależy mi na opiniach praktyków. Czy jest jakiś model który bez obaw

    https://www.banggood.com/FOXSUR-12V-5A-Pulse-Repair-
    LCD-Battery-Charger-For-Car-Motorcycle-Agm-Gel-Wet-L
    ead-Acid-Battery-p-1347622.html?cur_warehouse=CN

  • 6. Data: 2019-01-02 20:29:44
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    PeJot <P...@n...pl> wrote:

> [...]
    > akumulatora samochodowego ( ok. 50 Ah ) oraz do motocykla ( AGM, 10 Ah
    > ). Zależy mi na opiniach praktyków. Czy jest jakiś model który bez obaw

    Jestem zadowolony z Lidlowej (tej bez wyświetlacza, stary model) ale ona
    nie może pracować bez nadzoru, bo po zaniku zasilania wyłącza się i już
    się sama nie włączy, trzeba wcisnąć przycisk (nie wiem czy ciągnie wtedy
    coś z akumulatora, niby w instrukcji jakieś miliampery podali ale nie
    mierzyłem).

  • 7. Data: 2019-01-03 02:35:30
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Queequeg,

> [...]
    > się sama nie włączy, trzeba wcisnąć przycisk (nie wiem czy ciągnie wtedy
    > coś z akumulatora, niby w instrukcji jakieś miliampery podali ale nie

    Pytanie, co kto rozumie pod pojęciem ,,bez nadzoru". Pozostawienie bez
    nadzoru marketowej ładowarki ,,4A" opartej o transformator i mostek
    prostowniczy doprowadziły do wysuszenia akumulatora 72 Ah po kilku
    tygodniach...

    Jeśli autorowi pytania chodziło właśnie o to, czy można podłączyć i
    zostawić bez obawy o przeładowanie - to jest to dobry wybór. Natomiast
    jeśli chodzi o pełne zautomatyzowanie na okres całej zimy, to
    rzeczywiście tej ładowarce brakuje automagicznego restartu lub też
    przejścia w tryb utrzymywania napięcia 13.8V.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 8. Data: 2019-01-03 08:20:16
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > rzeczywiście tej ładowarce brakuje automagicznego restartu lub też
    > przejścia w tryb utrzymywania napięcia 13.8V.

    lidlowski prostownik z wyświetlaczem (który sobie chwalę - nie da się go
    zabić włącznie z leżeniem w wodzie całą zimę i odpalaniem samochodu z
    podpiętym) po naładowaniu podtrzymuje napięcie. Nie 13,8 ale doładowuje
    AFAIK jak napięcie zacznie spadać poniżej pewnej wartości (czyli nie
    smaży go cały czas a co jakiś czas włącza ładowanie na krótko).

    cytat z instrukcji "Podczas ładowania, część wyświetlacza (Sch. A 7)
    miga i pokazuje na skali poziom
    naładowania podłączonego akumulatora. Kiedy akumulator jest w pełni
    naładowany skala pokazuje 4
    pełne paski. Po pełnym naładowaniu miganie ustaje, a prostownik
    przechodzi w tryb podtrzymania
    napięcia."

  • 9. Data: 2019-01-03 10:48:22
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    sirapacz <n...@s...pl> wrote:

> [...]
    > Kiedy akumulator jest w pełni naładowany skala pokazuje 4 pełne paski.
    > Po pełnym naładowaniu miganie ustaje, a prostownik przechodzi w tryb

    Ten mój (bez wyświetlacza) też po naładowaniu przechodzi w trickle charge,
    ale po odłączeniu od zasilania nie wraca do tego stanu -- pozostaje w
    standby.

  • 10. Data: 2019-01-03 12:06:14
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 3 stycznia 2019 10:48:24 UTC+1 użytkownik Queequeg napisał:

    > Ten mój (bez wyświetlacza) też po naładowaniu przechodzi w trickle charge,
    > ale po odłączeniu od zasilania nie wraca do tego stanu -- pozostaje w
    > standby.

    UPSa mu dodaj i będziesz miał temat załatwiony;)