  • 1. Data: 2019-01-03 18:27:30
    Temat: Pobor mocy silnika
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    Mam przecinarke tarczowa do glazury na ktorej na tabliczce widnieje 1100W
    mocy znamionowej. Jak to sie ma do ok. 250W poboru mocy na watomierzu?

    pzdr

  • 2. Data: 2019-01-03 18:37:42
    Temat: Re: Pobor mocy silnika
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2019-01-03 o 18:27, miumiu pisze:
    > Mam przecinarke tarczowa do glazury na ktorej na tabliczce widnieje 1100W
    > mocy znamionowej. Jak to sie ma do ok. 250W poboru mocy na watomierzu?
    >
    > pzdr

    Przyciśnij mocniej, pobierze chwilowo 1100W i się spali.
    O to w tym chodzi.

  • 3. Data: 2019-01-03 19:11:30
    Od: b...@g...com

    użytkownik miumiu napisał:
    > Mam przecinarke tarczowa do glazury na ktorej na tabliczce widnieje 1100W

    Różnie z tym bywa, raz podają max. moc silnika tj. moc na wale,
    inni podają moc pobieraną z sieci.

    > Jak to sie ma do ok. 250W poboru mocy na watomierzu?

    To nie perpetuum mobile*, na biegu jałowym musi coś pobierać.

    Żebyś nie miał tak łatwo, masz i męcz się:)
    http://domtechniczny24.net/index.php/schematy-elekro
    narzedzi/178-co-oznacza-s1-i-s6-w-poarametrach-silni
    kow

    https://www.engineeringtoolbox.com/iec-duty-cucles-d
    _739.html

    *
    http://www.hp-gramatke.net/perpetuum/english/page010
    0.htm

  • 4. Data: 2019-01-03 19:19:58
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    >Różnie z tym bywa, raz podają max. moc silnika tj. moc na wale,
    >inni podają moc pobieraną z sieci.

    Pewnie pod ocbciazeniem watomierz pokaze wiecej. Musze sprawdzić przy
    jakiejś okazji jaki jest pobór mocy podczas pracy :)

    >https://www.engineeringtoolbox.com/iec-duty-cucles-
    d_739.html

    U mnie jest S2 30 minut. Do amatorskich prac w zupełnosci wystarczy.

    Pzdr

  • 5. Data: 2019-01-03 19:21:16
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    Użytkownik "t-1" <t...@t...pl> napisał w wiadomości

    > Przyciśnij mocniej, pobierze chwilowo 1100W i się spali.
    > O to w tym chodzi.

    Pewnie jak zatrzymam tarcze ;)
    Oki, musze sprawdzic jak to sie zachowuje pod obciazeniem, bo sprawdzalem na
    "biegu jalowym".

    Pzdr

  • 6. Data: 2019-01-04 10:36:30
    Od: Elektrolot <e...@N...pl>

    W dniu 2019-01-03 o 18:27, miumiu pisze:
    > Mam przecinarke tarczowa do glazury na ktorej na tabliczce widnieje 1100W
    > mocy znamionowej. Jak to sie ma do ok. 250W poboru mocy na watomierzu?

    Moc pobierana przez silnik zależy od obciążenia. Na tabliczce masz podaną moc
    znamionową silnika.
    Jeśli przy prędkości znamionowej obciążysz go momentem znamionowym, to będzie
    pobierał właśnie moc
    znamionową.

  • 7. Data: 2019-01-04 10:54:16
    Od: Elektrolot <e...@N...pl>

    W dniu 2019-01-04 o 10:36, Elektrolot pisze:

> [...]
    znamionową silnika.
    > Jeśli przy prędkości znamionowej obciążysz go momentem znamionowym, to będzie

    Uściślając, w przypadku jak powyżej z sieci będzie pobierana moc znamionowa silnika
    (moc na wale)
    podzielona przez sprawność silnika.

  • 8. Data: 2019-01-04 11:02:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Elektrolot" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >Uściślając, w przypadku jak powyżej z sieci będzie pobierana moc
    >znamionowa silnika (moc na wale) podzielona przez sprawność silnika.

    Mowisz ?
    Czy w przypadku wielu silnikow bedzie to jednak moc elektryczna, a ile
    jest na wale ... wiadomo, troche mniej ...

    J.

  • 9. Data: 2019-01-04 11:14:29
    Od: Elektrolot <e...@N...pl>

    W dniu 2019-01-04 o 11:02, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > Mowisz ?
    > Czy w przypadku wielu silnikow bedzie to jednak moc elektryczna, a ile jest na wale

    Moc znamionowa podawana na tabliczce silników to moc mechaniczna odbierana na wale.

  • 10. Data: 2019-01-04 15:02:02
    Od: jacek <j...@w...pl>

    W dniu 2019-01-04 o 11:14, Elektrolot pisze:
    pl...

    > Moc znamionowa podawana na tabliczce silników to moc mechaniczna
    > odbierana na wale.

    Przy spalinowych tak ale przy elektrycznych moc znamionowa to chyba
    jednak moc pobierana z sieci przy znamionowym obciążeniu.
    Na wale będzie raczej dostępna moc elektryczna x cos fi x sprawność...

    --
    pzdr, j.r.