  • 1. Data: 2009-12-09 17:33:27
    Temat: Lakierowanie aluminium
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    Czołem.

    Czym ( w warunkach amatorskich ) pomalować aluminium, żeby uzyskać
    trwałą powłokę. Kolor chwilowo nieistotny, może być i bezbarwny.
    Malowanie proszkowe poza zasięgiem.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 2. Data: 2009-12-09 20:02:32
    Temat: Re: Lakierowanie aluminium
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "PeJot" <P...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Czołem.
    >
    > Czym ( w warunkach amatorskich ) pomalować aluminium, żeby uzyskać
    > trwałą powłokę. Kolor chwilowo nieistotny, może być i bezbarwny.
    > Malowanie proszkowe poza zasięgiem.

    Zdaje się, że do HAMERAIT (czy jak się to pisze) widziałem specjalny
    podkład do aluminium. Generalnie chyba po prostu musisz znaleźć odpowiedni
    dla danej farby podkład do aluminium.

  • 3. Data: 2009-12-09 21:49:52
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

    > Czołem.
    >
    > Czym ( w warunkach amatorskich ) pomalować  aluminium, żeby uzyskać
    > trwałą powłokę. Kolor chwilowo nieistotny, może być i bezbarwny.
    > Malowanie proszkowe poza zasięgiem.
    >
    > --
    > P. Jankisz
    > O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
    > "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
    > tylu idiotów" Stanisław Lem
    A niby dlaczego malowanie proszkowe jest niedostępne. W każdym większym mieście
    lakierni proszkowych jest jak psów.

  • 4. Data: 2009-12-10 02:21:14
    Od: bynio <n...@w...pl>

    Ja robiłem tak:
    podkład bezbarwny do plastików w sprayu Motip (sklepy samochodowe).
    Po godzinie - dowolny lakier akrylowy w sprayu (może byc Motip albo
    Dupli Color)

    oczywiscie wcześniej odtłuszczanie

  • 5. Data: 2009-12-10 06:16:17
    Od: PeJot <P...@0...pl>

    bynio pisze:
    > Ja robiłem tak:
    > podkład bezbarwny do plastików w sprayu Motip (sklepy samochodowe).
    > Po godzinie - dowolny lakier akrylowy w sprayu (może byc Motip albo
    > Dupli Color)

    To dobre dla modelarzy, można zeskrobać paznokciem. Mnie trzeba coś
    *trwałego* niekoniecznie ładnego, od biedy mogę położyć wałkiem.

    A sprawa konkretyzuje się o tyle że chciałbym bezbarwną powłokę. Co
    prawda jest to aluminium, ale w fabrycznym wykonaniu w innych modelach
    było zabezpieczane jakimś lakierem. Jak zostawię całkiem gołe, to co się
    stanie ? Chodzi o widelec amortyzowany w rowerze, eksploatowanym w
    warunkach terenowych. Niby korona też aluminiowa, nie malowana i nic
    się złego nie dzieje.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 6. Data: 2009-12-10 13:24:00
    Od: "wt" <s...@p...onet.pl>

    > Czym ( w warunkach amatorskich ) pomalować aluminium, żeby uzyskać trwałą
    > powłokę. Kolor chwilowo nieistotny, może być i bezbarwny. Malowanie
    > proszkowe poza zasięgiem.

    Aluminium utlenione anodowo, dobrze trzyma farbę, daje się również barwić.
    Wydaje się możliwe do wykonania w domu.

  • 7. Data: 2009-12-10 13:28:51
    Od: PeJot <P...@0...pl>

    wt pisze:

    > Aluminium utlenione anodowo, dobrze trzyma farbę, daje się również barwić.
    > Wydaje się możliwe do wykonania w domu.

    Czy można jakoś stwierdzić, czy przedmiot przed malowaniem został
    anodowany ? Jeśli tak, pozostało by mi tylko zdjęcie zniszczonego
    lakieru i pozostawienie tak jak jest.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 8. Data: 2009-12-10 16:21:55
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Użytkownik "wt"

    > Aluminium utlenione anodowo, dobrze trzyma farbę, daje się również barwić.

    Zależy jaką. Bo malowałem podkładem poliuretanowym i odlazła płatami.

    Robert

  • 9. Data: 2009-12-10 23:34:31
    Od: "bujnos" <a...@g...pl>

> [...]
    > ? Chodzi o widelec amortyzowany w rowerze, eksploatowanym w warunkach
    > terenowych. Niby korona też aluminiowa, nie malowana i nic się złego nie

    imo szkoda fatygi. jeżeli rower jezdzi to i tak obetrzesz opierając go pod
    monopolowyn, o pochodnych wywrotkach nie wspomnę, ale jak wystawowy i do
    zdjęć to co innego :)

  • 10. Data: 2009-12-11 06:34:57
    Od: PeJot <P...@0...pl>

    bujnos pisze:

    > imo szkoda fatygi. jeżeli rower jezdzi to i tak obetrzesz opierając go pod
    > monopolowyn, o pochodnych wywrotkach nie wspomnę, ale jak wystawowy i do
    > zdjęć to co innego :)

    W sumie widły najbardziej pokancerowałem wożąc rower w bagażniku samochodu.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem