  • 1. Data: 2018-06-29 17:36:18
    Temat: Laptop Dell Vostro 3558 i dodatkowy dysk
    Od: Piotr Rogoza <i...@g...com>

    Cześć
    Niestety nie mogę znaleźć dokładnej specyfikacji odnośnie laptopa Dell
    Vostro 3558 I5-5200 czy poza dyskiem SSD można dołożyć do niego jakiś
    normalny SATA?
    Aktualnie padł, chyba, dysk SSD. Jedno co mnie zastanawia czy warto na
    nim na nowo stawiać system a dane na dodatkowym dysku? Czy też kupić od
    razu dwa nowe dyski?

    Niestety z SSD nie mam doświadczenia w kwestii co zrobić dalej jak się
    posypie system z powodu dysku.

    --
    piecia aka dracorp
    pisz na: imie.r.public at gmail dot com

  • 2. Data: 2018-06-29 23:14:41
    Temat: Re: Laptop Dell Vostro 3558 i dodatkowy dysk
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-06-29 o 17:36, Piotr Rogoza pisze:
    > Cześć
    > Niestety nie mogę znaleźć dokładnej specyfikacji odnośnie laptopa Dell
    > Vostro 3558 I5-5200 czy poza dyskiem SSD można dołożyć do niego jakiś
    > normalny SATA?

    Na stronie support.dell.com podajesz Service Tag swojego kompa i masz
    m.in. specyfikację swojego egzemplarza.
    Jest to o tyle ważne, że czasem identyczne modele posiadają różną
    specyfikację, np. jeden ma złącze M.2 a drugi w tym miejscu tylko jakieś
    wykastrowane PCI lub złącze do modemu.

> [...]
    > razu dwa nowe dyski?
    >
    > Niestety z SSD nie mam doświadczenia w kwestii co zrobić dalej jak się

    Posypał się logicznie czy fizycznie? Z jakiego powodu?

    Generalnie SSD to "trudny" temat. Fizycznie to często pada raz a dobrze.
    Jeśli logicznie, to różnie: może być kontroler, może być przegrzanie, a
    może czynnik zewnętrzny (zasilanie, magistrala, program, wirus, itd.).

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 3. Data: 2018-06-30 07:28:44
    Od: Piotr Rogoza <i...@g...com>

    W dniu Fri, 29 Jun 2018 23:14:41 +0200, uzytkownik Adam napisal:

> [...]
    > Jest to o tyle ważne, że czasem identyczne modele posiadają różną
    > specyfikację, np. jeden ma złącze M.2 a drugi w tym miejscu tylko jakieś
    Ok, dzięki.

    > Posypał się logicznie czy fizycznie? Z jakiego powodu?
    Powód nieznany. Po prostu OS się nie uruchomił w pewnym momencie. Tylko
    kod błędu od W10(0xc000000f, problem z \EFI\Microsoft\Boot\BCD). A próby
    dostania się przez najnowszego HBCD były bardzo siemiężne. Ponad 30minut
    trzeba było czekać na tryb graficzny HBCD, gdzie normalnie po 2-3m już
    jest uruchomiony. A programy do dysków się "wywalały". Nie wiem na ile
    jest wiarygodny SMART dla SSD ale pokazał OK.
    Zawartość partycji zamontowanych z poziomu sysrescucd były trochę
    wykastrowane. Zawartość niektórych katalogów była pusta.

    > Generalnie SSD to "trudny" temat. Fizycznie to często pada raz a dobrze.
    > Jeśli logicznie, to różnie: może być kontroler, może być przegrzanie, a
    > może czynnik zewnętrzny (zasilanie, magistrala, program, wirus, itd.).
    Czyli bez 100% trudno cokolwiek powiedzieć. Będę sprawdzał.

  • 4. Data: 2018-07-02 01:30:15
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2018-06-30 07:28, Piotr Rogoza pisze:

> [...]
    > jest wiarygodny SMART dla SSD ale pokazał OK. Zawartość partycji
    > zamontowanych z poziomu sysrescucd były trochę wykastrowane. Zawartość

    Wygląda jakby padł kontroler SATA. Często tak się dzieje, gdy kabelek
    SATA nie styka z dyskiem lub gniazdem na płycie głównej. Ja bym ten dysk
    przełożył do innego kompa (albo nawet do kieszeni zewnętrznej) i
    sprawdził z innego komputera zawartość.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/