  • 1. Data: 2009-01-23 23:02:47
    Temat: Laptop Lenovo SL500 - opinie
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    Witam

    Przymierzam się do zakupu laptopa. Do tej pory używam IBM ThinkPad T23 i
    szczerze mówiąc nie mogę o tym laptopie złego słowa powiedzieć, poza
    tym, że zrobił się trochę ociężały z niektórymi aplikacjami. Czy laptopy
    Lenovo są jakościowo chociaż zbliżone do IBM, czy odpuścili sobie
    kontrolę jakości i sprzęt Lenovo się sypie?

    Zainteresowałem się SL500 i to raczej słabszym modelem NRJ3ZPB. Wiem, że
    pewnie nie bardzo da się go porównać z serią T, ale może ktoś używa i
    mógłby coś napisać o jakości tego sprzętu? Ma jakieś wady, a może nawet
    zalety? :-)

    Ewentualnie jest opcja zakupu zamiast nowego SL500, używanego T61 -
    chętnie wysłucham opinii i rad w tym temacie.

    A może polecicie coś zupełnie innego (inny producent)? Moje wymagania:
    - w miarę solidne wykonanie (sprzęt używany w terenie, czasem w trudnych
    warunkach - pył, wilgoć itp)
    - procesor dobrze radzący sobie ze współczesnymi aplikacjami biurowymi,
    pewnie wystarczy jakieś proste Core 2 Duo
    - pamięć 1-2 GB
    - matowa matryca w rozmiarze do pracy (czyli 14-15")
    - komunikacja bezprzewodowa (WiFi + Bluetooth)
    - rozsądny czas pracy na baterii - tak ze 3h by się przydały
    - Windows XP lub Vista Business z dołączonym nośnikiem umożliwiającym
    downgrade
    - cena do około 2500 PLN brutto

    Funkcje mile widziane:
    - port RS-232
    - TrackPoint
    - lampka oświetlająca klawiaturę (jak w ThinkPadach serii T :-))
    Maciek

  • 2. Data: 2009-01-24 10:19:34
    Temat: Re: Laptop Lenovo SL500 - opinie
    Od: "Doxent" <d...@N...gazeta.pl>

    Użytkownik "Maciek" <m...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Lenovo są jakościowo chociaż zbliżone do IBM, czy odpuścili sobie
    > kontrolę jakości i sprzęt Lenovo się sypie?

    trudno powiedzieć o jakości elektroniki ale Lenovo ma tą cechę, że rzuca się
    w oczy jako konstrukcja z wyglądu przedpotopowa czyli zniechęca
    potencjalnych rozbójników do zabrania nam sprzętu. Obudowa dość solidna i
    mocne zawiasy jak widać od kilku dobrych lat niewiele się zmieniła w swojej
    kanciatości. Sprawdzony design od około 8 lat niewiele się różni bo po co
    tracić czas i pieniądze na designerów jak można te same obudowy sprzedawać
    nawet 20 lat.

  • 3. Data: 2009-01-24 12:00:35
    Od: "Piotrek" <...@...ru>

    > Czy laptopy
    > Lenovo są jakościowo chociaż zbliżone do IBM, czy odpuścili sobie
    > kontrolę jakości i sprzęt Lenovo się sypie?

    poki co moge powiedziec ze jakosciowo podobnie jak IBM
    mam T61 i jest zupelnie OK, w pracy u mnie jest kilkaset T6x i nie widac
    jakis nagminnych problemow.
    margines bledu(3-5 % ma jakies naprawy)

    > Ewentualnie jest opcja zakupu zamiast nowego SL500, używanego T61 -
    > chętnie wysłucham opinii i rad w tym temacie.

    ja bym polecal T60 lub T61, moja T61 jeszcze mloda jest bo ma rok ale zlego
    slowa nie moge powiedziec a lekko ze mna nie ma. ostatnio teren mniej ale
    chodzi ze mna w plecaku dzien w dzien praca<>dom, nosze ja za matryce,
    baterie(mam ta wieksza :) przesuwam noga po podlodze jak mi zawadza w
    serwerowni itd itp.
    minusem jest juz brak rs232(od T30 juz niema tego portu) ale to jak w
    wiekszosci obecnie

    --
    pzdr
    piotrek

  • 4. Data: 2009-01-24 12:22:19
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Doxent wrote:
    > się zmieniła w swojej kanciatości. Sprawdzony design od około 8 lat
    > niewiele się różni bo po co tracić czas i pieniądze na designerów jak
    > można te same obudowy sprzedawać nawet 20 lat.

    To chyba nie kwestia oszczednosci. Po prostu niektorzy zdecydowanie
    preferuja klasyczny design. Mnie np. niedobrze sie robi gdy widze
    blyszczace, ohydnie plastikowe toshiby, powyginane acery i inne wynalazki
    (co ciekawe w takiej Miejskiej Macalni to one wzbudzaja najwieksze
    zainteresowanie), a design IBM (takze nowych, gornopolkowych Lenovo)
    uwielbiam.

    k,

  • 5. Data: 2009-01-24 12:47:22
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    Doxent pisze:
> [...]
    > tracić czas i pieniądze na designerów jak można te same obudowy sprzedawać
    W designie laptopa najbardziej interesują mnie właśnie zawiasy. Reszta
    jest nieistotna - i tak się ubrudzi/porysuje, choć staram się dbać, ale
    mój sprzęt bywa w takich miejscach, że inaczej być nie może :-) No i ma
    do pracy służyć, a nie do wznoszenia ochów i achów, jaki to on śliczny ;-)

    Maciek

  • 6. Data: 2009-01-24 13:06:26
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    Piotrek pisze:
    > poki co moge powiedziec ze jakosciowo podobnie jak IBM
    > mam T61 i jest zupelnie OK, w pracy u mnie jest kilkaset T6x i nie widac
    > jakis nagminnych problemow.
    > margines bledu(3-5 % ma jakies naprawy)
    Dzięki. Dobrze wiedzieć, chociaż nowych chyba już nie ma w sprzedaży.
    Weszły jakieś T400, T500, ale niestety wszystkie powyżej 4000 PLN.

> [...]
    > chodzi ze mna w plecaku dzien w dzien praca<>dom, nosze ja za matryce,
    > baterie(mam ta wieksza :) przesuwam noga po podlodze jak mi zawadza w
    Muszę się rozejrzeć za czymś używanym w dobrym stanie. Jeszcze raz dzięki.

    > minusem jest juz brak rs232(od T30 juz niema tego portu) ale to jak w
    > wiekszosci obecnie
    No niestety - z tym się już pogodziłem. Chyba tylko Dell robi teraz w
    niektórych modelach RS232.

    Maciek

  • 7. Data: 2009-01-24 13:52:15
    Od: "Piotrek" <...@...ru>

    > Dzięki. Dobrze wiedzieć, chociaż nowych chyba już nie ma w sprzedaży.
    > Weszły jakieś T400, T500, ale niestety wszystkie powyżej 4000 PLN.

    no prosze, nawet nie zwrocilem na to uwagi.
    nie ma teraz juz nic z T6x dostepnego, ciekawe jak sie beda sprawowac te
    T400 i T500 :)
    musze ogladnac jak przyjada do mnie do firmy:)

    > Muszę się rozejrzeć za czymś używanym w dobrym stanie. Jeszcze raz dzięki.

    to dosc mlody sprzet wiec jest szansa ze znajdziesz bez problemu egzamparz w
    dobrym stanie:)

    > No niestety - z tym się już pogodziłem. Chyba tylko Dell robi teraz w
    > niektórych modelach RS232.

    jakos sobie trzeba radzic:)
    do czego tego RSa chcesz? bo u mnie poki co przy sprzecie sieciowym
    przejsciowka USB sprawdza sie w 100% :)
    jakis noname :) ale sa tez oczywiscie tez firmy Lenovo dostepne.

    --
    pzdr
    piotrek

  • 8. Data: 2009-01-24 13:53:56
    Od: "Piotrek" <...@...ru>

    > To chyba nie kwestia oszczednosci.

    nawet napewno, po co zmieniac cos co sie sprawdza :)

> [...]
    > (co ciekawe w takiej Miejskiej Macalni to one wzbudzaja najwieksze
    > zainteresowanie), a design IBM (takze nowych, gornopolkowych Lenovo)

    ja znam wiele osob ktroe ThinkPadow nie trawia za wyglad wlasnie:)
    ale ja rowniez je uwielbiam a za to nie cierpie jakis srebrnych blyszczacych
    notebookow z nacudowanym wygladem i setka diodek :)

    --
    pzdr
    piotrek

  • 9. Data: 2009-01-24 14:33:10
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    Piotrek pisze:
    > jakos sobie trzeba radzic:)
    > do czego tego RSa chcesz? bo u mnie poki co przy sprzecie sieciowym
    > przejsciowka USB sprawdza sie w 100% :)
    > jakis noname :) ale sa tez oczywiscie tez firmy Lenovo dostepne.
    Potrzebne mi to np. do różnych kabelków do programowania sterowników
    PLC. Z przejściówkami na USB zdarzają się problemy, zresztą taka wisząca
    na kablu przejściówka jest dla mnie mało poręczna gdy musisz siedzieć
    gdzieś wciśnięty w szafę z laptopem na kolanach :-)

    Maciek

  • 10. Data: 2009-01-24 15:21:58
    Od: Hubert <h...@g...com>

    mam w domku niemal nowego SL500, dokładnie to ten :
    http://www.inwazjapc.pl/index.php?main_page=product_
    info&products_id=50518&zenid=mgns3re0p1h15o96kt0v6v6
    7l0
    co do odporności na upływ czasu trudno cokolwiek powiedzieć .
    Natomiast wrażenia z kilku tygodni bardzo dobre, bez problemu radzi
    sobie z vistą business, choć są płytki z xp, bez problemu office 2007,
    cichy, chłodny nawet po całym dniu pracy, nic nie błyszczy, nic się
    nie brudzi od dotyku - pokrywa z zewnątrz jest błyszcząca - ale chyba
    nie da się kupić już niczego co by takie nie było :)
    Użytkowniczka bardzo sobie chwali ten wybór