  • 1. Data: 2009-01-24 09:51:52
    Temat: monitor benq t705 - dziwne szare plamki
    Od: Marek <n...@n...spam>

    to napewno nie są padnięte piksele, jest to szara plamka dostyć
    widoczna na jasnym tle (niezależnie od koloru), całkowicie nie
    widoczna na tle czarnym, obok niej są bardzo słabo zaznaczone podobne
    znacznie mniejsze plamki, całość wygląda jak jakaś skaza

    z początku wydaje się że to jest padnięty piksel, ale okazuje się że
    po powiększeniu szkłem powiększającym i z bliskiej odległości plamka
    prawie że znika i widać że piksele pracują normalnie - najbardziej
    denerwująca jest z odległości normalnej pracy przy monitorze

    przy bliższym przyjżeniu się i przesuwaniu okiem zaraz przy matrycy
    (trzeba mieć dobrą akomodację w oku bo inaczej nie widać) - wyraźnie
    widać że przyciemnienie jest *POD* pikselami ponieważ przy zmianie
    położenia pola widzenia granice pikseli przesuwają się *nad* nią

    czym to jest spowodowane ? czy tam jest jakaś przestrzeń, słyszałem o
    tych robaczkach pod matrycą, może dostała się tam jakaś drobinka
    czegoś

  • 2. Data: 2009-01-24 11:56:10
    Temat: Re: monitor benq t705 - dziwne szare plamki
    Od: "M" <...@d...ru>

    > czym to jest spowodowane ? czy tam jest jakaś przestrzeń, słyszałem o
    > tych robaczkach pod matrycą, może dostała się tam jakaś drobinka
    > czegoś

    tak, bardzo prawdopodobne że to jakiś pył brud pod matrycą

    M<

  • 3. Data: 2009-01-24 20:50:38
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Sat, 24 Jan 2009 10:51:52 +0100, Marek napisał(a):

    > czym to jest spowodowane ? czy tam jest jakaś przestrzeń, słyszałem o
    > tych robaczkach pod matrycą, może dostała się tam jakaś drobinka
    > czegoś

    Jeśli to robaczki i jeszcze żyją, to możesz spróbować je wyprowadzić
    świecąc z boku latarką lub programikiem:
    http://wesweb.de/index.php?option=com_content&task=v
    iew&id=21&Itemid=36

    --
    GLaF

  • 4. Data: 2009-01-25 12:19:27
    Od: Marek <n...@n...spam>

    On Sat, 24 Jan 2009 21:50:38 +0100, GLaF
    <g...@n...takiego.numeru.pl> wrote:

    >Jeśli to robaczki i jeszcze żyją, to możesz spróbować je wyprowadzić
    >świecąc z boku latarką lub programikiem:
    >http://wesweb.de/index.php?option=com_content&task=
    view&id=21&Itemid=36

    nie, wygląda to bardziej jak rozmazana musza kupa, było to wyżej ale
    jak próbowałem wytrzeć monitor bo wyglądało to tak jak na powierzchni
    to wygląda jakby to tam w środku się rozmazało i teraz jeszcze
    bardziej widać - natomiast pixele cały czas ok

    z drugiej strony wygląda jakby substancja ta się jakoś utleniała bo
    już nie jest taka ciemna, musi być to jakiś materiał biologiczny -
    może coś tam sobie chodziło i zrobiło kupę