  • 11. Data: 2010-11-01 20:20:07
    Temat: Re: "Laseroooptyka"
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-11-01 20:37, J.F. pisze:

    > Jakos sie jednak robi te nadajniki do swiatlowodow, teraz to chyba juz
    > 10Gb/s czy wiecej.
    Ale nie z laserka z wasserwagi czy chińskiego wskaźnika laserowego z bazaru.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 12. Data: 2010-11-01 20:40:59
    Od: "VSS" <v...@g...pl>

    Waldemar Krzok wrote:

    > Jeszcze jedno. Tu masz to, co potrzebujesz, czyli modulator
    > elektrooptyczny. Do kupienia też dla twojego lasera.
    >
    > http://www.thorlabs.de/NewGroupPage9.cfm?ObjectGroup
    _ID=2729

    > Przed otwarciem linka walnąć setę i wygodnie usiąść.

    ale twórca watku operuje na laserach z wasserwagi więc te kilka tysięcy
    zielonych chyba nie wchodzi w grę dlatego też pisałem, że wątpię w mozliwośc
    zamodulowania tego z taga prędkością.

    --
    VSS
    http://vss.pl

  • 13. Data: 2010-11-01 20:55:25
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Mon, 01 Nov 2010 21:02:16 +0100, Waldemar Krzok napisał(a):

    > Ma to być linia laserowa na soczewce cylindrycznej? Co robisz?

    Mam wrażenie, że Tornad chce zrobić urządzenie, które obali STW.
    --
    GLaF

  • 14. Data: 2010-11-01 21:19:04
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    On 01/11/2010 20:02, Waldemar Krzok wrote:
    > Co do diody laserowej "z dolnej półki spadnięte ze stołu" to będziesz miał
    > problem. Mi się udało do 5MHz. W każdym razie musisz zdrowo pompować ładunek
    > do i ze struktury i to stałym prądem. Spróbuj podłączyć do drivera TTL,
    > jakiegoś 74V245 lub podobnego i podkręć częstotliwość w górę od 100kHz.

    Problem jest z 'zasilaniem z TTLa'. Jak masz threshold powiedzmy 20mA,
    to zasilaj 18mA/22mA - przeca to sie pradowo steruje. Znacznie latwiej
    szybko sterowac, bo calego ladunku nie musisz pompowac tam i nazad.
    Dzialalo na 50MHz (tylko typu diody juz nie pomne).

    Aha - dodatkowo 'wolna' petla sprzezenia z fotodiody, coby thresholdu na
    biezaco pilnowac, bo inaczej dziure w lusterku wypalisz predzej czy pozniej.

    --
    Jerry1111

  • 15. Data: 2010-11-02 02:30:26
    Od: "Tornad" <t...@h...com>

    > Mam wrażenie, że Tornad chce zrobić urządzenie, które obali STW.
    > --
    > GLaF

    Nic z tych rzeczy. STW jest nieprzewracalna.

    W zaufaniu zdradze Ci, ze konstruuje kolorofon. Laserowy oczywiscie.
    \Tornad

  • 16. Data: 2010-11-02 02:34:01
    Od: "Tornad" <t...@h...com>

> [...]
    > zielonych chyba nie wchodzi w grę dlatego też pisałem, że wątpię w mozliwośc

    Dzieki za opinie; tak sie tez zreszta spodziewalem. Wasze listy mnie w tym
    upewnily.
    Dieks.
    Tornad

  • 17. Data: 2010-11-02 02:43:14
    Od: "Tornad" <t...@h...com>

> [...]
    >
    > http://www.thorlabs.de/NewGroupPage9.cfm?ObjectGroup
    _ID=2729

    > Przed otwarciem linka walnąć setę i wygodnie usiąść.

    Dziekuje, przegladnalem, piecdziesiatke, ale koniaczku walnalem sobie pozniej
    bo nijak mi sie to nie kalkuluje...
    Niniejszym odpuszczam ten projekt i zabieram sie za optykanie dziurawych
    scian wata szklana. To przecie niejako naturalne swiatlowody, na ktorych
    swiatlo lasera emitowane przez laserowa wasserwage made in China fajnie sie
    mieni.
    Pzdr.
    Tornad

  • 18. Data: 2010-11-02 02:51:27
    Od: "Tornad" <t...@h...com>

    > Tornad wrote:
    >
    > Ma to być linia laserowa na soczewce cylindrycznej? Co robisz?
    >
    > Waldek

    Nie, znalazlem zasade pracy pewnego urzadzenia, do ktorego jest potrzebna taka
    wiazka swiatla. Sluzy ona do analizy rzadkich probek materialow z rodziny
    liquid crystals - mikrokapsulkowanych nematykow. Troche sie tym zajmowalem,
    nawet zrobilem oryginalna okladke swojej ksiazki, ktora po ogrzaniu zmienia
    kolor ale to sa sprawy marginalne. W sumie chcialem sie tym pobawic.
    Dzieki za info.
    Pzdr.
    Tornad

  • 19. Data: 2010-11-02 10:04:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tornad" <t...@h...com> napisał w wiadomości
    > Nic z tych rzeczy. STW jest nieprzewracalna.
    > W zaufaniu zdradze Ci, ze konstruuje kolorofon. Laserowy
    > oczywiscie.

    I w tym celu potrzebujesz kilkadziesiat MHz ?

    J.

  • 20. Data: 2010-11-02 11:15:39
    Od: "Tornad" <t...@h...com>

    > Użytkownik "Tornad" <t...@h...com> napisał w wiadomości
    >
    > I w tym celu potrzebujesz kilkadziesiat MHz ?
    >
    > J.

    Gdybym zapytal o srubokret, jaki jest najlepszy do odkrecenia malej srubki czy
    woltomierz, to wtedy ani Ty ani kilku innych ciekawskich nie pytaloby a na co
    jest mi potrzebny. Prawda?
    Tymczasem nagminnym tu zjawiskiem jest pytanie a po co, a co chcesz
    skonstruowac itp. Swego czasu, dawno pytalem o elektromagnes taki bardsziej
    wypasiony rzedu 1-2 Tesli. Odpowiedzi jak dotad nie dostalem zadnej. Ale
    pytan a po co mi taki sprzet bylo wrecz zatrzesienie. Nie wiem czy tez
    szerzacy sie terroryzm powoduje takie reakcje, ze kazdego, ktory zamiast dlugo
    szukac znajduje tu szybko i sprawnie odpowiedzi traktuje sie jak co, idiote,
    ktory zaraz sie wyspowiada co, gdzie i za ile chce produkowac...
    Pewnie, ze Ciebie jedno krotkie zdanie jakimi z reguly rezonujesz, nic nie
    kosztuje a moze sie dowiesz, szybko ciekawy pomysl zawlaszcztsz i go
    opatentujesz albo tez doniesiesz gdzie trzeba.
    Ponadto nie zdarzylo mi sie abys mi czy komus innemu za jakakolwiek rade czy
    odpowiedz napisal chociaz pocaluj mnie w d...
    Jednak zrobie wyjatek i w zaufaniu powiem Ci; moze Cie to zadowoli.
    Mam dwa koty, zapchlone. I juz nie majac sily na te ciagle odkurzania dywanow,
    podlog i innych miejsc wylegu tych kocich na szczescie owadow, postanowilem im
    nieco okres gdy taka pchla w postaci gasielnicy zeruje spozywajac odchodzy
    swej matki oraz doroslym osobnikom - ten ich pchli zywot nieco utrudnic.
    Zauwazylem, ze koty te pchly, czychajace na nie na podlodze czy nawet na
    sciezkach ktorymi chodza - widza. I wymyslilem, ze jak je oswietle, te kocie
    pchly oczywiscie, takim zmodulowanym megahercami laserkiem, to w podskokach
    spieprza, pochowaja sie po katach i na mojego kotka juz nie wskocza, nie
    wypija mu zyciodajnej posoki i sobie spokojnie wyzdyxhaja.
    Wczesniej pisalem, ze potrzebuje takiego zmoderowanego lasera do oceny
    jakosci namatykow mikrokapsulkowanych, cieklych krysztalow, ktore po
    przekroczeniu pewnej temperatury staja sie transparentne...
    Zapewne nie uwierzyles aby "taki Tornad" byl w stanie cos takiego wymyslic
    wiec napisalem Ci trzeci z kolei cel zastosowania, ktory moze wedlug Twojego
    niewatpliwiue wysokiego poziomu wiedzy, bedzie bardziej prawdopodobny...

    Pzdr.
    Tornad