  • 1. Data: 2016-10-01 12:54:21
    Temat: Laserówka OKI kolor - jak drukowac zdjecia?
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Czy któryś z użytkowników kolorowych laserówek OKI ma "patent" oparty na praktycznych
    doświadczeniach, na jakich ustawieniach drukarki najlepiej drukować zdjęcia (*.jpg
    np. spod IrfanView dwa zdjęcia na jedną stronę A4, "przeglądówki")?
    Na domyślnych (nawet włączając tryb Photo) tragedia (porównując z wydrukami zdjęć z
    jakiejś tam pracowej laserówki na zapewne również domyślnych biurowych ustawieniach).

  • 2. Data: 2016-10-01 22:35:39
    Temat: Re: Laserówka OKI kolor - jak drukowac zdjecia?
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-10-01 o 12:54, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    jakiejś tam pracowej laserówki na zapewne również domyślnych biurowych ustawieniach).

    Co to znaczy "tragedia"?
    Jaka drukarka?
    Wysyłasz w CMYK, czy w RGB?
    Jakie ustawienie ICM?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 3. Data: 2016-10-02 16:05:48
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Przede wszystkim brak ostrości.
    A w drugiej kolejności brak nasycenia.
    Nie ustawiałem żadnych profili, drukarka na co dzień służy do celów biurowych (ksero
    kolor, rzadko druk).

    -----

  • 4. Data: 2016-10-03 10:21:51
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-10-02 o 16:05, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    > A w drugiej kolejności brak nasycenia.
    > Nie ustawiałem żadnych profili, drukarka na co dzień służy do celów biurowych

    Ostrości?
    To nie stary Alps czy HP, aby lustro czy pryzmat wariowały. OKI zawsze
    miało i ma listwę LED.
    Czyli inaczej: ostrość zależy (albo inaczej: jest "psuta") przez program
    drukujący.

    Spróbuj sobie ściągnąć z Internetu jakieś tabele testowe i wydrukować
    je. Nie napisałeś, jaka to drukarka. Niektóre lepsze mają oprócz
    interpretera PostScript także możliwość drukowania plików PDF. Spróbuj
    przesłać plik PDF w dużej rozdzielczości (2400 dpi) wprost na port
    drukarki. Ewentualnie spróbuj przez "surowy" PostScript, bez żadnych
    "ulepszaczy". To będzie baza do dalszych przemyśleń i poprawek.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 5. Data: 2016-10-03 17:16:35
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    562mdw czy jakoś tak.
    Drukuję zwykłym sterownikiem PC (PCL?), nie postscriptem.
    W menu drukarki jest bardzo dużo różnych ustawień, zwykle jestem w tym biegły, ale
    koloru rzadko używam, a robienie prób jest dość kosztowne.
    Jakość porównuję z wydrukami, które ktoś mi przyniósł ze swojego biura z przypadkowej
    drukarki (chyba Canon) na przypadkowym korytarzu - prawie do oprawienia w ramki
    (m.in. doskonałe nasycenie kolorów).
    Rzeczywiście mogę spróbować wydrukować z pendrajwa wetkniętego do drukarki, z
    ominięciem kompa - jeżeli tak da się jpg (z aparatu, bez obróbki).
    IrfanView psuje (uzyłem contact sheet do wydrukowania dwóch zdjęć na jednej stronie,
    może tu była strata ostrości)?

    -----

  • 6. Data: 2016-10-04 12:15:13
    Od: robot <r...@o...pl>

    W dniu 2016-10-03 o 17:16, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    > przyniósł ze swojego biura z przypadkowej drukarki (chyba Canon) na
    > przypadkowym korytarzu - prawie do oprawienia w ramki (m.in.

    A może to jednak była atramentówka. Upewnij się.

  • 7. Data: 2016-10-04 15:35:09
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-10-04 o 12:15, robot pisze:

    > A może to jednak była atramentówka. Upewnij się.

    Albo sublimacyjna - one "ślicznie" drukują.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam