  • 91. Data: 2009-02-04 06:59:38
    Temat: Re: Lightroom
    Od: "JD" <j...@g...com>

    news:gm9paq$g8p$1@srv.cyf-kr.edu.pl...

    > VMServer
    >
    > Natywnie: Vista
    > Wirtualnie: XP
    >
    > I dostapisz prawie ze szczesliwosci... ;)

    Koszty, Vista może byc OEM
    ale XP musisz mieć BOX

    --
    JD

  • 92. Data: 2009-02-04 07:08:46
    Od: b <a...@a...arturbukowski.pl>

    Dnia 03-02-2009 o 17:38:53 Ziemo <n...@e...pl> napisał(a):

    > Poczytałem i coś mi tu nie gra, zwłaszcza jeśli chodzi o toporne
    > działanie ACR. U mnie ACR 5.2 odpalane z bridge'a czy ps działa
    > jednakowo i całkiem szybko, żadnego przymulania przy przewijaniu suwaków
    > itp. Sprzęt to dosyć stare już c2d@2,5 2gb ram, rawy pentaxa, duże. Sam
    > ps cs4 za to potrafi odmówić współpracy z powodu braku ramu nawet przy
    > zdawało by się prostych operacjach jak quick selection.

    nikt nie narzeka na szybkość ACRa, lecz na LR
    b.

    --
    www.arturbukowski.pl

  • 93. Data: 2009-02-04 07:53:03
    Od: j...@a...at

    On 3 Feb., 22:29, "Roger from Cracow" <r...@s...pl>
    wrote:

    > moze mam male wymagania ale do tej pory doslownie przy zadnej
    > pracy nie brakowalo mi wydajnosci. Byc moze jakbym zobaczyl u
    > kogos takie "klik i jest" to bym widzial roznice. Teraz pracuje mi sie
    > dobrze. Dlatego zaczolem sie zastanawiac czy LR jest slaby czy
    > jednak moj sprzet nie wydala.
    >
    > Roger

    raczej to drugie

    na pewno LTR hula bez problemow na nowych szybkich desctopach.
    ale nigdy nie zmienilbym komputera ze wzgledu na ten program.
    nie ma nic specjalnego co uzasadnialoby dalsze wydatki.
    mozliwoasc wyslania zdjec w siec , czy album - po co mi to w
    wywolywarce raw ?

    liczy dokladnie z tych samych danych zrodlowych jak inne programy i
    dochodzi do takich samych wynikow.

    tak wielka liczba suwakow byc moze sugeruje jakas ponadprzecietna
    mozliwosc ustawien , uzyskanie ponadprzecietnych wynikow. nic
    podobnego -wiekszoscia suwakow przesuwa sie tylko elementy krzywej
    ( nawet nie pokazuje pojedynczych krzywych dla r,g ,b ) . To samo robi
    sie wygodniej precyzyjniej w wywolywarkach ktore pozwalaja to robic
    bezposrednio na krzywych.
    ciagle trzeba przesuwac pasek zeby dorzec do poszukiwanegi suwaka.
    w momencie kiedy zapisujemy zdjecie w tle ( trwa to wiecznosc)
    spowalnia sie dodatkowo szybkosc obliczen.
    przy ustawieniu sie kolejki w zapisywaniu lepiej dac sobie spokoj z
    obrobka i przerwac prace.
    dla mnie ten program nadaje sie tylko do obrobki pojedynczego zdjecia
    robionego na b wysokim iso gdzie trzeba ladnie zredukowac szumy. MOim
    zdaniem LTR ma bezkonkurencyjny algorytm do odszumiania , co
    funkcjonuje idelnie dla zdjec robionych na b. wysokich iso .
    w pozostalych przypadkach ze wzgledu na b. slaba ergonomie obslugi i
    powolna prace nie widze powodu do uzytkowania.

    export do PS to nic innego jak zapisanie zdjecia w tiffie i otwarcie w
    PS - zaden wysilek intelektualny programistow.
    w dodatku cena ok 300 euro - ok 3 razy wiecej jak analogiczne
    programy do wywolywania raw .nie jest tej ceny wart.

    XXX

  • 94. Data: 2009-02-04 08:00:31
    Od: "Paweł Szwajkowski" <s...@g...pl>

    Ja tez chciałem sprobowac tego programu. I mam podobnie jak ty. PS czy DPP
    działają szybko (IBM - 1,8 GHz, 1,5GRAM). Jakiś ten LR jest wymagający w
    porównaniu do innych aplikacji. Ostatnio sprawdzałem generowanie galerii
    zdjec od razu z dużych JPGow i okazało się ze szybciej jest najpierw zajęcia
    zmniejszyć akcja w PS3 i potem zrobić galerie na małych JPGach.
    Dużo osób zachwala ten program, ja jakoś nie mogę się przekonać. Czekam
    jeszcze na pokaz/prezentacje kolegi który siedzi długo w tym programie - moze
    wtedy coś się rozjaśni.

    Pawel Sz
    www.szwayko.republika.pl

  • 95. Data: 2009-02-04 08:01:29
    Od: j...@a...at

    On 3 Feb., 19:04, Marcin Kulas <0...@...jabbed.org> wrote:

    > A ja kupiłem. Po dwóch dniach testów i odchudzania wylądowała w szufladzie
    > i już z niej nie wyjrzy.
    >
    > Ale co by nie mówić, LR na niej popylał.

    w jednym kompie mam XP
    w drugim viste
    w trzecim u maca OX

    najprzyjemniejszy jest zdecydowanie OX - najsprawniej dziala
    potem przyjmna jest vista najmniej XP .
    pod vista praktycznie chodza wszystkie programy dla xp i te starsze
    rowniez , niektore uzyam od 5,6 lat bez zmian
    dla niektorych urzadzen zewnetrznych ( glownie muzycznych ) musialem
    tylko sciagac sterowniki .
    w sumie n.t visty nie moge powiedziec nic zlego - wyczuwam postep w
    stosunku do xp.

  • 96. Data: 2009-02-04 10:12:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 4 Feb 2009, JD wrote:

    > Użytkownik "Jacek_P" <L...@c...edu.pl> napisał

    > Koszty, Vista może byc OEM
    > ale XP musisz mieć BOX

    Na którejś innej grupie ktoś napisał coś w stylu, że umawianie
    się z MS$ na durne ograniczenia (nawet jeśli byłyby sprzeczne
    z prawem, a więc nieobowizujące) jest głupim pomysłem.
    I lepiej przyjąć, że albo się kupuje BOX albo wybiera wersję
    "niestaćmnie" (i nie używa).
    Jako osobnik który kiedyś kupił XP OEM (a później BOX) jestem
    skłonny się zgodzić.

    Natomiast IMO opis Jacka dalece NIE rozwiązuje problemu ew.
    supportu dla sprzętu.

    pzdr, Gotfryd

  • 97. Data: 2009-02-04 10:28:25
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Marek Dyjor pisze:
    > to sobie zamontujcie kląkra firmy NIKON do wołania rawów to jest kupa
    > gówna.
    > LR śmiga, tylko do takich zabaw kupuje sie mocnego lapka

    Nikt nie mówił, że LR absolutnie jest najgorszym na świecie. Da się
    spierniczyć zawsze bardziej.

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 98. Data: 2009-02-04 11:00:44
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

    raczej to drugie
[...]
    __________________
    dla samego LR to fakt szkoda wydatkow. To co jest dla mnie nieoceniene
    w LR to filtr polowkowy + pedzel z korekcja lokalna + klarity + winieta
    + okolo 10 bardzo wygodnych presetow jakie tam mam od b&w poprzez sepie,
    velvie, skonczywszy na jakis pseudo efektach old foto. Te kilka narzedzi
    sprawia, ze spokojnie mozna obrobke RAW zakonczyc na tym programie.
    Zaden inny wolacz RAW mi tego nie daje niestety. A tak okolo 30%
    z kotletow musze potem jeszcze raz dopieszczac w PSie

  • 99. Data: 2009-02-04 11:14:31
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    dominik wrote:

    > Nikt nie mówił, że LR absolutnie jest najgorszym na świecie. Da się
    > spierniczyć zawsze bardziej.

    LR jest jednym z najlepszych. Bibble dopiero stara się dogonic LR, reszta
    jest zupełnie w powijakach...

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj