  • 1. Data: 2009-02-02 22:34:12
    Temat: Re: Lightroom
    Od: conik <c...@i...pl>

    Roger from Cracow pisze:
> [...]
    > za pierwsza powazna przymiarke do tego programu i jest cos co
    > mi bardzo dokucza. Suwaczki dzialaja jakos tak strasznie malo
    > precyzyjnie, z opoznieniem. Zastanawiam sie czy to komp mi nie
    > wydala czy ten typ tak ma.
    > Przykladowo balans bieli chce ustawic precyzyjnie skok o 100K
    > a tu zanim sie polapie to mam juz 1500K, to samo z kazdym innym
    > suwakiem w trybie edycji zdjec. Program fantastyczny ale cos nie
    > moge w nim szybko pracowac bo do kazdej poprawki musze
    > przykladac 3x wiecej uwagi niz dotychczas gdzies indziej.

    krec srodkowym kolkiem myszy w polu wartosci danego parametru

  • 2. Data: 2009-02-02 22:34:22
    Temat: Lightroom
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

    --
    Marcin 'Roger' Pojałowski
    fotografia: http://www.studio-roger.pl

  • 3. Data: 2009-02-02 22:35:40
    Od: conik <c...@i...pl>

    Roger from Cracow pisze:
> [...]
    > moge w nim szybko pracowac bo do kazdej poprawki musze
    > przykladac 3x wiecej uwagi niz dotychczas gdzies indziej.

    strzalki gora dol w polu wartosci danego parametru (srodkowe kolko w lr
    niestety nie dziala)

  • 4. Data: 2009-02-02 22:56:24
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Roger from Cracow pisze:
> [...]
    > mi bardzo dokucza. Suwaczki dzialaja jakos tak strasznie malo
    > precyzyjnie, z opoznieniem. Zastanawiam sie czy to komp mi nie

    A z ciekawości - jaki sprzęt? Bo ja też się przymierzałem, ale po
    zainstalowaniu okazało się, że na moim muzealnym procesorze to się nie
    da pracować - Celeron-M530 (1,73 GHz), 1GB RAM, Viśta Vio.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 5. Data: 2009-02-02 22:59:44
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

    > A z ciekawości - jaki sprzęt? Bo ja też się przymierzałem, ale po
    > zainstalowaniu okazało się, że na moim muzealnym procesorze to się nie da
    > pracować - Celeron-M530 (1,73 GHz), 1GB RAM, Viśta Vio.

    Core Duo 1.8 GHz zadje sie moze 2 GHz, 2GB RAM, XP przy czym
    pewnie ma znaczenie ze to notebook... nie znam sie ale te proce w
    notebookach to chyba sa jakies slabsze niz bardziej pradozerne w
    stacjonarnych. Do tej pory mi nie brakowalo mocy a tutaj odnosze
    wrazenie ze komp nie wyrabia.

    Roger

  • 6. Data: 2009-02-02 23:03:13
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Roger from Cracow pisze:
    > Do tej pory mi nie brakowalo mocy a tutaj odnosze
    > wrazenie ze komp nie wyrabia.

    Może sprawdź, czy coś w opcjach zarządzania energię nie jest
    przestawione i nie ogranicza osiągania maksymalnej wydajności przez
    procesor. Poza tym dysk też może być wolniejszy niż w PC ze względu na
    wielkość i potrzebę oszczędzania energii.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 7. Data: 2009-02-02 23:04:28
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    Roger from Cracow wrote:

    > nie znam sie ale te proce w
    > notebookach to chyba sa jakies slabsze niz bardziej pradozerne w
    > stacjonarnych

    Sam procek moze nie i Core2Duo to Core2Duo, ale zazwyczaj:
    - w notebookach proce maja nizsze FSB
    - proce maja mniej cache
    - system spowalnia procesor w chwilach wolnych (niby nic ale wkrecenie go
    tez zjada troche)
    - pamieci maja nizsze taktowanie i czesto jeden kanal
    - dysk twardy jest sporo woniejszy
    - i generalnie wszystko co chwila sie usypia zeby oszczedzac energie albo
    jest jakos tam wykastrowane :P

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 8. Data: 2009-02-02 23:09:25
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

> [...]
    > - dysk twardy jest sporo woniejszy
    > - i generalnie wszystko co chwila sie usypia zeby oszczedzac energie albo

    oszczedzanie mam powylanczane w cholere, dysk najszybszy 7200rpm jaki
    znalazlem. Lightroom jest cholernie wymagajacy, najlepszy przyklad, ze
    potrafi mi rozgrzac proca do prawie 80C tak ze juz nie wydala wiatrak.
    Jeszcze mi sie to nie zdarzylo w sumie wczesniej.

    Cza bedzie sie przeprosic chyba z blaszakiem jak mi sie LR spodoba :|

    Roger

  • 9. Data: 2009-02-03 04:08:03
    Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy>

    Proces Roger from Cracow <r...@s...pl> zwrócił błąd:

> [...]
    > Jeszcze mi sie to nie zdarzylo w sumie wczesniej.
    >
    > Cza bedzie sie przeprosic chyba z blaszakiem jak mi sie LR spodoba :|

    A na pewno to LR rozgrzewa? Ja go nie mam, ale mam PS CS3 i on chodzi
    zwykle dobrze (też notek c2d 2GHz), ale często jakieś badziewie się w
    tle uruchamia, np. firefoks, i zżera procka niepostrzeżenie. Wtedy w PS
    natychmiast to widzę, podobne objawy. Dysk też mam najszybszy do notków
    jaki był, i pamięci sporo, ale nadal nie pomaga, trzeba ubić
    przeszkadzacza.

    --
    Saiko Kila
    Unregistered Windows User #7.29581131e8

  • 10. Data: 2009-02-03 06:36:45
    Od: j...@a...at

    On 2 Feb., 23:34, "Roger from Cracow" <r...@s...pl>
    wrote:
> [...]
    > moge w nim szybko pracowac bo do kazdej poprawki musze
    > przykladac 3x wiecej uwagi niz dotychczas gdzies indziej.

    w tym stanie nie bedziesz mogl pracowac LTR - przesuwanie suwaczkow to
    w sumie najszybsza sprawa , jesli dziala z takim opoznieniem to
    pozostale fukcje i obliczenia beda wykonywane b dlugo. obrobka jednego
    zdjecia bedzie trwac minuty a przy zapisaniu kazdego nastepnego czas
    sie potwornie wydluza.
    mnie w takiej systuacji pomaga troche defragmentaryzacja dysku ale nie
    na dlugo i tez nie jest to poprawa decydujaca.

    co do ltrt to wyglada fantastycznie gdyz ma duzo suwaczkow ale np w
    innych programach jak DPP sa 4 krzywe , ktorymi mozna dowolnie
    manipulowac i one zastepuja co najmniej 16 suwakow w LTR - tak ze w
    sumie LTR ze wzgledu na mala szybkoc uzywam rzadko.
    ma dwie dobre fukcje , moim zdaniem skuteczniejsze niz w innych
    programach: fantastyczna redukcje szumow nie powodujaca spadku
    ostrosci ( choc w ostatniej wersji DPP sie poprawil i jest ptrawie
    tak samo skuteczny choc jeszcze nie calkiem ) i nakladanie maski /
    przezroczystosc - oprzydatne w portrecie.
    dobry jest tez obrot o dowolny kat.
    Narzedzia do retuszu sa tak prymitywne , ze nie znalazlem pretextu
    zeby uzyc.

    w sumie ze wzgledu na szybkosc obliczen szczegolnie w trakcie zapisu
    zdjec praktycznie zrezyglowalem.