  • 1. Data: 2009-01-04 10:44:37
    Temat: Lightroom 2.1
    Od: Iluminat <i...@N...gazeta.pl>

    Witam,
    ściągnąłem właśnie trialową wersję LR2.1 i... nie mam pojęcia jak zmusić go
    do automatycznego zapisywania XMP. W CameraRAW zapisywane były przy
    plikach RAW (ta sama nazwa co plik raw, tylko rozszerzenie XMP), a w LR...
    nie mam pojęcia. Oczywiście mogę metadane wyeksportować do XMP, ale czy da
    się zrobić tak, żeby było to z automatu? Czy ktoś mógłby mnie nakierować
    gdzie się to ustawia - od godziny googlam, sprawdzam w programie i nic...
    :(

    --
    Pozdrawiam,
    Iluminat

  • 2. Data: 2009-01-04 12:22:08
    Temat: Re: Lightroom 2.1
    Od: docxxx <s...@g...com>

    W opcjach masz Go to Catalog setting i tam masz automatyczne
    zapisywanie xmp

  • 3. Data: 2009-01-04 20:35:26
    Od: Iluminat <i...@N...gazeta.pl>

    Dnia Sun, 4 Jan 2009 04:22:08 -0800 (PST), docxxx napisał(a):

    > W opcjach masz Go to Catalog setting i tam masz automatyczne
    > zapisywanie xmp

    Znaczy Automatically write changes into XMP?
    Miałem to zaznaczone, ale to nie działa i nie dopisuje z automatu do nowych
    RAWów plików XMP. Może działa jak się wyeksportuje metadane do XMP i wtedy
    XMP jest z automatu updatowane? Ale nie o to mi chodzi (o to też, ale
    przede wszystkim o automatyczne generowane XMP).

    Mimo wszystko dzięki.
    Może ktoś jeszcze? :)

  • 4. Data: 2009-01-04 20:57:45
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    Iluminat wrote:

    > Znaczy Automatically write changes into XMP?

    Działa ale nie zawsze ;-) Jesli masz pliki DNG to LR dopisuje metadane do
    DNG nie zapisuje w XMP. XMP tworzy tylko dla RAWów w "obcych" formatach.
    Jesli masz plik np. XXXX.CR2 i zaznaczona ta opcję to LR zapisze XMP po
    naciśnieciu Ctrl+S.

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 5. Data: 2009-01-06 19:30:51
    Od: Iluminat <i...@N...gazeta.pl>

    Dnia Sun, 4 Jan 2009 21:57:45 +0100, Mikolaj Tutak napisał(a):

> [...]
    > DNG nie zapisuje w XMP. XMP tworzy tylko dla RAWów w "obcych" formatach.
    > Jesli masz plik np. XXXX.CR2 i zaznaczona ta opcję to LR zapisze XMP po

    No to właśnie ten eksport do XMP o którym pisałem na początku... Niby nic
    to Ctrl+S, ale jednak...
    Mimo wszystko dzięki. :)

  • 6. Data: 2009-01-06 20:09:27
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    Iluminat wrote:

    > No to właśnie ten eksport do XMP o którym pisałem na początku... Niby
    > nic to Ctrl+S, ale jednak...
    > Mimo wszystko dzięki. :)

    Gdzies sie ustawialo kiedy nastapic zapisanie metadanych ale bezpieczniej
    jest Ctrl+S ;)

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj