  • 1. Data: 2009-01-04 02:00:00
    Temat: Re: II plan rozmyty
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <gjco06$1uk$1@atlantis.news.neostrada.pl>,
    PSYLO <p...@o...pl> wrote:

    > Jeśli nie chce dokupywać żadnych obiektywów to D40 będzie OK. Jeśli zaś
    > wykazuje jakiekolwiek ambicje, to niech kupi coś innego. Wystarczy że
    > zechce np. 50mm f/1.8 - tanie i bardzo dobre szkło.

    To nie ma innych podobnych obiektywow, ktoreby dzialaly z tym D40? Ten
    jest jedyny niezastapiony?

    > Sam jakiś czas temu
    >też rozważałem wybór systemu i do dziś nie mogę wyjść z podziwu wobec
    >tej pokrętnej filozofii Nikona

    Filozofia Nikona bylo tu stworzenie malego korpusu. Entry level. Po co
    pakowac w niego gadzety, ktore typowemu uzytkownikowi, ktory jest
    targetem sie nie przydadza, a zwiekszaja wage i cene aparatu?

    TA

  • 2. Data: 2009-01-04 12:02:34
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    T...@s...in.the.world rzecze:

    > To nie ma innych podobnych obiektywow, ktoreby dzialaly z tym D40? Ten
    > jest jedyny niezastapiony?

    Nie ma podobnych w tej cenie.

    > Filozofia Nikona bylo tu stworzenie malego korpusu. Entry level. Po co
    > pakowac w niego gadzety, ktore typowemu uzytkownikowi, ktory jest
    > targetem sie nie przydadza, a zwiekszaja wage i cene aparatu?

    Bo 1000D pozwala na podłączenie 50/1.8 Canona...

  • 3. Data: 2009-01-08 15:34:13
    Od: PSYLO <p...@o...pl>

    T...@s...in.the.world pisze:
    > To nie ma innych podobnych obiektywow, ktoreby dzialaly z tym D40? Ten
    > jest jedyny niezastapiony?

    Nie ma.

    > Filozofia Nikona bylo tu stworzenie malego korpusu. Entry level. Po co
    > pakowac w niego gadzety, ktore typowemu uzytkownikowi, ktory jest
    > targetem sie nie przydadza, a zwiekszaja wage i cene aparatu?

    No to im nie wyszło, bo konkurencja jakoś problemów nie miała ze
    zrobieniem jeszcze mniejszych, tanich i zarazem w pełni funkcjonalnych
    korpusów. A jeśli dodatkowe obiektywy do lustrzanki cyfrowej określasz
    "gadżetem", to ja chyba nie mam więcej pytań...

    --
    PSYLO

  • 4. Data: 2009-01-08 17:11:58
    Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah>

    PSYLO pisze:

    > Nie ma.

    Jest nowy Nikkor 50/1.4 AF-S, jest też działająca Sigma 30/1.4.

    > No to im nie wyszło,

    Wyszło, wyszło, bo to właśnie D40 zapoczątkował wojnę na najniższej
    półce cenowej, a jego sprzedaż była rekordowo duża.

    > bo konkurencja jakoś problemów nie miała ze
    > zrobieniem jeszcze mniejszych,

    Jeszcze mniejszy jest jedynie Olympus, i to tylko ze względu na
    specyfikę optyki. A z tych najmniejszych bodaj właśnie D40 ma największy
    uchwyt.

  • 5. Data: 2009-01-10 11:53:20
    Od: PSYLO <p...@o...pl>

    Marcin 'Cooler' Kuliński pisze:
    > Jest nowy Nikkor 50/1.4 AF-S, jest też działająca Sigma 30/1.4.

    Za 300 zł? Przypominam, że rozmawiamy o budżetowym sprzęcie, łącznie z
    korpusem za 1000 zł.

    > Wyszło, wyszło, bo to właśnie D40 zapoczątkował wojnę na najniższej
    > półce cenowej, a jego sprzedaż była rekordowo duża.

    Historii nie znam i szczerze mówiąc, nie wiele mnie ona interesuje w tym
    przypadku. Jak im się kastrat tak dobrze sprzedawał, to tylko
    pogratulować marketingu :-)

    > Jeszcze mniejszy jest jedynie Olympus, i to tylko ze względu na
    > specyfikę optyki. A z tych najmniejszych bodaj właśnie D40 ma największy
    > uchwyt.

    Canon 1000D jest większy od 40D? Co do uchwytu, jak dla mnie (pomimo, iż
    mam stosunkowo niewielkie łapska) wszystkie te malizny są kompletnie
    niewygodne.

    --
    PSYLO

  • 6. Data: 2009-01-10 12:53:46
    Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah>

    Przypominam, że napisałeś coś takiego:

    > Nie ma.

    A więc 50/1.8 nie jest jedyny i niezastąpiony.

    > Historii nie znam i szczerze mówiąc, nie wiele mnie ona interesuje w tym
    > przypadku.

    Powinna, skoro wydajesz sądy w rodzaju co się któremu producentowi
    udało, a co nie.

    > Jak im się kastrat tak dobrze sprzedawał, to tylko
    > pogratulować marketingu :-)

    Wiesz, gdyby nie ten wyśmiewany przez wszystkich, którzy nie bardzo
    rozumieją jego istotę, marketing, to producenci produkowaliby aparaty,
    na które mógłbyś jedynie od czasu do czasu popatrzeć przez szybę sklepu
    z towarami luksusowymi.

    > Canon 1000D jest większy od 40D?

    Od Canona 40D? Z pewnością nie. Od Nikona D40 jest, wprawdzie niewiele,
    ale większy.

  • 7. Data: 2009-01-10 15:59:49
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    PSYLO rzecze:

    > Canon 1000D jest większy od 40D? Co do uchwytu, jak dla mnie (pomimo, iż
    > mam stosunkowo niewielkie łapska) wszystkie te malizny są kompletnie
    > niewygodne.

    D40 jest znacznie wygodniejszy od 350D.

  • 8. Data: 2009-01-10 16:28:27
    Od: PSYLO <p...@o...pl>

    Marcin 'Cooler' Kuliński pisze:
    > A więc 50/1.8 nie jest jedyny i niezastąpiony.

    Zgadza się, taka jest moja teoria. Obal ją innym nowym obiektywem
    portretowym za ~300 zł dla amatora z ambicjami. Nie śledzę całej oferty,
    może faktycznie pojawiło się coś lepszego - z przyjemnością się dowiem.

    > Powinna, skoro wydajesz sądy w rodzaju co się któremu producentowi
    > udało, a co nie.

    Wybacz, ale gadasz bez sensu. Co ma piernik do wiatraka? Sprawa jest
    bardzo prosta, mając do dyspozycji kwotę X zł można kupić albo kastrata
    Nikona albo pełnowartościowy korpus innego producenta, ja wybieram
    bramkę numer dwa. Możesz się z tym nie zgadzać, każdy ma prawo do
    własnego zdania.

    > Od Canona 40D? Z pewnością nie.

    Literówka, mea culpa.

    > Od Nikona D40 jest, wprawdzie niewiele, ale większy.

    Z ciekawości sprawdziłem. Wymiary zewnętrzne niemal identyczne (różnice
    raz na korzyść jednego, raz drugiego), zaś korpus Nikona cięższy o 25 g.
    Różnica praktycznie zerowa, ale gwoli ścisłości - 1000D od Nikona D40
    jest jednak ciut mniejszy (co oczywiście w praktyce nie ma żadnego
    znaczenia przy takich różnicach).

    --
    PSYLO

  • 9. Data: 2009-01-17 15:50:27
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <gka2b4$cni$1@atlantis.news.neostrada.pl>,
    PSYLO <p...@o...pl> wrote:

    > Historii nie znam i szczerze mówiąc, nie wiele mnie ona interesuje w tym
    > przypadku. Jak im się kastrat tak dobrze sprzedawał, to tylko
    > pogratulować marketingu :-)

    Sam jestes kastrat.
    A to, ze tak sie dobrze sprzedawal swiadzczy o tym, ze zdecydowana
    wiekszosc uzytkownikow nie uznala braku mozliwosci wspolpracy z
    nieprodukowanymi obiektywami za wade.

    TA

  • 10. Data: 2009-01-20 07:50:14
    Od: PSYLO <p...@o...pl>

    T...@s...in.the.world pisze:
    > Sam jestes kastrat.

    No i dlaczego próbujesz mnie obrażać? Majestat wielbiciela Nikona został
    naruszony? Nie rozśmieszaj mnie, proszę.

    > A to, ze tak sie dobrze sprzedawal swiadzczy o tym, ze zdecydowana
    > wiekszosc uzytkownikow nie uznala braku mozliwosci wspolpracy z
    > nieprodukowanymi obiektywami za wade.

    Albo nie byli tego świadomi, sam już się z wieloma takimi przypadkami
    spotkałem.

    --
    PSYLO