  • 1. Data: 2009-01-03 20:00:24
    Temat: Dodatkowa lampa slave
    Od: "basti78" <b...@o...pl>

    witoooojcie ;)

    mysle sobie niesmialo nad pewną opcją - mam lampę zewnętrzną- fajnie - ale
    co jakbym chciał używać okazyjnie drugiej lampy?

    oczywiscie najlepiej kupić drugą taką samą ze slavem i jest git. Ale ze chce
    jej uzywac okazyjnie to nie chce wyrzucac kasy w błoto

    co znacie mozliwie taniego, nie musi być super mocna bo chodzi o boczne
    doświetlanie jedynie, co się w takiej roli sprawdzi?

    najlepiej bezprzewodowo, zeby sie nie potykac o kable, tylko stawiac i niech
    sie komunikują ze sobą ;) ale to zapewne podniesie koszt wiec chetnie i
    przewodowe rozwiązania

    glownie chodzi o wnętrza wiec jest czas na rozstawienie czegos jesli bedzie
    potrzeba

    Sebastian

  • 2. Data: 2009-01-03 21:23:59
    Temat: Re: Dodatkowa lampa slave
    Od: "Rakan" <n...@p...fm>

> [...]
    >
    > co znacie mozliwie taniego, nie musi być super mocna bo chodzi o boczne
    > doświetlanie jedynie, co się w takiej roli sprawdzi?

    jedynie SENSOWNE rozwiązanie to druga dobra systemowa zew lampa, ktora
    chodzi jako slave, gwarantując w ten sposob pełną automatykę. Z czasem
    dokupisz sobie transmiter ST (jesli mowimy o C) i polecisz pieknie na dwie
    lampki.
    To nie jest wywalanie kasy w bloto, to wygoda i przyjemna praca.
    Inne rozwiązanie, jakie sugerujesz, to radiówka i lampa w manualu, tu znów
    nie masz automatyki, korekcje na lampie
    robisz z palca i na wyczucie. W moim odczuciu to prowizorka, choc nie
    powiem, w niektorych sytuacjacj sie przydająca.
    Pozdrawiam
    Rakan

  • 3. Data: 2009-01-03 22:21:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 3 Jan 2009, basti78 wrote:

    > najlepiej bezprzewodowo, zeby sie nie potykac o kable, tylko stawiac i niech
    > sie komunikują ze sobą ;)

    Hasło "fotocela"?

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2009-01-04 09:08:27
    Od: "basti78" <b...@o...pl>

    > Hasło "fotocela"?
    >
    > pzdr, Gotfryd

    no i patrz- mądremu dwa słowa wystarcza ;)))))))))))))

    zupełnie zapomniałem o tym starym rozwiązaniu - i to jest chyba to czego
    szukam - do okazyjnego focenia wystarczy. wszystkie radiówki, drugie lampy
    systemowe to po prostu strzały z armaty do malej, malusiej muszki - a to jak
    znalazł ;)

    dzieki

    Sebastian

  • 5. Data: 2009-01-04 16:49:08
    Od: "Robert" <r...@u...com.pl>

    Użytkownik "Rakan" <n...@p...fm> napisał w wiadomości

> [...]
    > transmiter ST (jesli mowimy o C) i polecisz pieknie na dwie lampki.
    > To nie jest wywalanie kasy w bloto, to wygoda i przyjemna praca.

    taaaak,
    zapomniałes tylko dodać, ze w pewnych sytuacjach sie kompletnie nie sprawdza,
    mnie system canona zawiódł przy próbie fotografowania w dużej hali, lampa
    odległa o 10-20m nie reagowała,
    w takiej sytuacji system z wyzwalaniem radiowym dałby radę

  • 6. Data: 2009-01-04 16:51:48
    Od: "Robert" <r...@u...com.pl>

> [...]
    > systemowe to po prostu strzały z armaty do malej, malusiej muszki - a to jak

    to jest b. dobre rozwiązanie, ale nie da się zastosowac w przypadku
    obecnosci innych fotografów z lampami błyskowymi, czyli ogólnie na
    imprezach,
    no i jest problem odległości z której reaguje fotocela...

  • 7. Data: 2009-01-04 18:06:22
    Od: "Rakan" <n...@p...fm>

> [...]
    > odległa o 10-20m nie reagowała,
    > w takiej sytuacji system z wyzwalaniem radiowym dałby radę

    10-20 m powinnno na ST isc bez problemu, moze czujki miales odwrocone razem
    z palnikiem?
    ale skoro nie poszło, to PW w takich sytuacjach jest idealny i niezawodny,
    tyle ze musisz miec czas na wykonanie kilku testowych
    fot, ustawienie odpowiedniej mocy lamp. Za ST przemawia jeszcze fakt, ze
    widzisz gotowosc do odpalenia lamp,
    masz potwierdzenie w wizjerze...w manualnu, PW zapomnij o tym.

    Pozdrowki
    Raku

  • 8. Data: 2009-01-04 18:12:36
    Od: "Rakan" <n...@p...fm>

    > Hasło "fotocela"?

    hehe :) zastosuj fotocele tak tak :) to reszta fotografujących małpkami Cie
    przeklnie za przepalone foty :))
    Pozdrowki
    Rakan

  • 9. Data: 2009-01-04 19:30:02
    Od: "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl>

    Rakan pisze:
    > hehe :) zastosuj fotocele tak tak :) to reszta fotografujących małpkami Cie
    > przeklnie za przepalone foty :))

    A on ich -- za rozladowanie lamp. ;)

    --
    Pozdrawiam,
    marcin.STIG.saldat

  • 10. Data: 2009-01-04 20:00:20
    Od: "Rakan" <n...@p...fm>

    Rakan pisze:
    > hehe :) zastosuj fotocele tak tak :) to reszta fotografujących małpkami
    > Cie przeklnie za przepalone foty :))

    A on ich -- za rozladowanie lamp. ;)

    dokladnie :))
    reasumując, nie ma złotego środka. Kazdy "system" ma swoje zalety i wady.
    Logicznym by było
    (zalezy co sie fotografuje) byc przygotowanym na wszelkie sytuacje. Wiec
    miec i ST i wizardy..ale koszta.
    ST - 600,00, dwa flesze 2,600
    PW 700,00 x 2szt + 2 fl

    drogo w kryk, ale jesli chce sie robic zaawansowaną fotografie, to nie ma
    wyjsca

    Rakan