  • 1. Data: 2016-10-29 19:41:59
    Temat: Likwidacja konta e-mail w Androidzie
    Od: JaNus <bez@adresu>

    Jako androidowy lamer mam kolejne (pewnie niezbyt mądre) pytanie:
    chcę usunąć z tabletu konto mailowe, w domenie gmail, i pomimo
    intensywnych poszukiwań opcji takiej nie widzę nigdzie.
    Co i gdzie trzeba odptaszyć, aby się pozbyć tego, ale broń Boże by nie
    zostały usunięte związane z nim maile, będące na serwerze poczty (mają
    być dostępne z innego urządzenia.
    Z góry dziękuję za ewentualną podpowiedź.

  • 2. Data: 2016-10-30 09:59:03
    Temat: Re: Likwidacja konta e-mail w Androidzie
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>

    Użytkownik "JaNus" <bez@adresu> napisał w wiadomości
> [...]
    > być dostępne z innego urządzenia.
    > Z góry dziękuję za ewentualną podpowiedź.

    Wydaje mi się, że chyba nie powinno aż tak...
    Przećwiczyłbym... no wiem, że guglowi za niejedno przydało by się za koszulę
    nasypać nasion głogu i liści kwitnącej pokrzywy, może tryb offline, aby
    aplikacja nie mogła wymieniać danych w trakcie, może tak? Jak np. przelączam
    coś na pilocie od kablówki i nie chcę, aby sygnał został odebrany przez
    dekoder/telewizor, to zasłaniam "wylot" na czas przełączenia...
    Przećwiczyłbym na jakimś neutralnym koncie...
    Temat pozostawiam otwarty, bo może ktoś przećwiczył i podpowie wprost, a nie
    naokoło, jak ja?

    Śmiejmy się z głupich, choć i przewielebnych. - I.Krasicki "Monachomachia"

  • 3. Data: 2016-10-30 16:01:32
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2016-10-30 o 09:59, HF5BS pisze:
    > może tryb offline,

    Nie to jest moim głównym problemem (utrata zarchiwizowanych maili)
    wspomniałem o tym jedynie na wszelki wypadek, bo wiem, że programiści
    mogą (i czynią to baaardzo często) "myśleć" inaczej niż szary zjadacz
    gotowego softu. I w swej zawodowej nadgorliwości mogliby umieścić w
    danej opcji "dodatek", który by mi zrobił kuku, czyli coś pod włos moich
    prostaczkowych wyobrażeń.

    Głównym (a w zasadzie jedynym) moim, wcześniej opisanym problemem jest
    to, jak usunąć z tabletu zbędne jedno konto pocztowe. Acz z zachowaniem
    pewności, że operacja nie zrobi mi jakichś nieprzewidzianych (przeze
    mnie) szkód.

  • 4. Data: 2016-11-02 00:09:50
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2016-10-29 o 19:41, JaNus pisze:
    > { jak } usunąć z tabletu konto mailowe ?

    Nikt tego nie potrafi??
    Tedy nachodzi mnie podejrzenie, że autor softu (zdaje się, że Android
    jest wspierany przez Google?) specjalnie zrobił tak, aby to nie było
    możliwe.

    A jeśli tak, to zapewne miał w tym jakiś (niezbyt dla mnie miły)
    interes. Czyżby zwolennicy "spiskowej teorii dziejów" mieli rację, że
    jesteśmy totalnie inwigilowani, co w przypadku, gdy mamy komputer, jest
    wyjątkowo łatwe. Ludzie! kręcimy bicz sami na siebie.

  • 5. Data: 2016-11-02 00:33:02
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 02.11.2016 o 00:09, JaNus pisze:

> [...]
    > jesteśmy totalnie inwigilowani, co w przypadku, gdy mamy komputer, jest
    > wyjątkowo łatwe. Ludzie! kręcimy bicz sami na siebie.
    reset do fabryki

  • 6. Data: 2016-11-02 01:10:54
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2016-11-02 o 00:33, Smok Eustachy pisze:

    > reset do fabryki

    Oj! To rozwiązanie dosyć... bolesne. Nikto nie wi nic-to?
    Czyli: nie ma jakiegoś "normalnego" (nie aż tak dramatycznego) sposobu?

  • 7. Data: 2016-11-02 13:51:48
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 2016-10-29 19:41, JaNus wrote:
> [...]
    > być dostępne z innego urządzenia.
    > Z góry dziękuję za ewentualną podpowiedź.

    Sprawdziłem u siebie.

    Np. w angielskiej wersji Androida 4.1.2 (smartfon Samsung): Settings -
    Accounts - Google - naciskasz na interesujące Cę konto - Remove account.

    W wersji 4.4.4 (tablet Della) w ustawieniach po wejściu w interesujące
    Cię konto naciskasz pionowe trzy kropki po prawej stronie i wybierasz
    Remove account.

    W ten sposób kasujesz konto tylko w telefonie, na serwerze wszystko zostaje.

    Piotr

  • 8. Data: 2016-11-02 13:52:50
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 2016-11-02 13:51, Uncle Pete wrote:
    > W ten sposób kasujesz konto tylko w telefonie

    Miało być "telefonie lub tablecie".

  • 9. Data: 2016-11-02 23:28:30
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2016-11-02 o 13:51, Uncle Pete pisze:

> [...]
    >
    > W wersji 4.4.4 (tablet Della) w ustawieniach po wejściu w
    > interesujące Cię konto naciskasz pionowe trzy kropki po prawej

    Dzięki! Te trzy kropki (w prawym górnym rogu) niby widać, ale - z niczym
    istotnym nijak nie da się ich skojarzyć.

  • 10. Data: 2016-11-03 17:04:42
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 29 Oct 2016 19:41:59 +0200, JaNus <bez@adresu> wrote:
    > Jako androidowy lamer mam kolejne (pewnie niezbyt mądre) pytanie:
    > chcę usunąć z tabletu konto mailowe, w domenie gmail, i pomimo
    > intensywnych poszukiwań opcji takiej nie widzę nigdzie.

    Ustawienua -> konta -> Usuń

    --
    Marek