  • 31. Data: 2018-07-31 10:45:17
    Temat: Re: List do programistamag.pl
    Od: Maciej Sobczak <s...@g...com>

    > Czyli jednak Mathematica nie potrafi. Trzeba używać Lateksa. A
    > miało być tak pięknie.

    LaTeX to taka trochę analogia asemblera. Niektórzy to piszą a niektórzy to generują
    używając notacji i narzędzi wyższego poziomu. W czym problem?

    potrzebne), też z pełną kontrolą efektu końcowego.

    > Znaczy się... za każdym razem dając te 3 punkty odstępu pomiędzy
    > literami od nowa? Można. Ale trochę to nudne.

    Generatorowi się to nie nudzi. Właśnie po to jest.

    > No bo o sed to nie uczyli...

    Pudło. Skąd taki wniosek?

    > Ale ja nie o tym. Po prostu IDE Mathematicy jest do pracy z
    > Mathematicą.

    Tak. Niczego innego nie sugerowałem.

    > A nie do edycji dużych plików.

    A kto edytuje duże pliki? Po co?
    Jak mam coś większego, to dzielę to na logicznie i fizycznie odrębne kawałki i
    edytuję te kawałki osobno. Np. książka ma rozdziały - te rozdziały to naturalni
    kandydaci na osobne pliki. W czym problem?

    > Co powoduje m.i.
    > zacinanie się Mathematicy jak notebooku są tysiące obrazków

    Nie wpadam na takie pomysły, więc nie mam takich problemów.

    > Innym niefajnym problemem jest gubienie się Mathematicy na
    > indeksach: a[[1]] nie jest traktowane tak samo jak a.1 ani a1 tam
    > gdzie powinno być.

    A powinno być? Dlaczego i według kogo?
    To są odrębne rzeczy. Pomyliłeś z jakimś innym językiem.

    > W zasadzie to nawet powinno być utożsamiane z
    > a[1], choć tu jest funkcja.

    Dlaczego powinno? Według kogo?

  • 32. Data: 2018-08-07 20:28:35
    Temat: Re: [TOT] List do programistamag.pl
    Od: wąchacz, merdacz, dyndacz 'POPiS/EU <N...@g...pl>

    straciłem wątek już czy to bajki czy nie bajki...
    podobno jakieś mega zatrudnienia w związku...

  • 33. Data: 2018-08-08 01:51:55
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 7/31/2018 8:34 AM, slawek wrote:
    > Pliki łofisa już od dość dawna nie są binarne.

    To bez znaczenia jesli są bez pełnego otwartego standardu, spieprzone i
    z poszczekującymi na łańcuchu prawnikami:

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Office_Open_XML#Krytyk