  • 1. Data: 2012-03-26 16:21:19
    Temat: Lozysko glowki ramy. Wymiana czy dokrecenie?
    Od: "Tmek" <T...@d...ek>

    Witam

    Pytanie o lozysko. Zauwazylem minimalny luz na lozysko glowki ramy. Objawia
    sie to tym, ze na zablokowanym hamulcu czuc delikatny pyk, czyli luz.
    I teraz, skoro sa to lozyska stozkowe, to czy przewiduje sie kasowanie tego
    luzu nakretka, czy w przypadku takiego objawu wymienia sie wszystko na nowe?

    Sprzet to zaden scigacz tylko XT.
    Lozysko nie mialo wyczuwalnego wyrobionego miejsca zerowego.

    pzdr
    Tmek

  • 2. Data: 2012-03-26 16:23:13
    Temat: Re: Lozysko glowki ramy. Wymiana czy dokrecenie?
    Od: "Ivam" <f...@p...fm>

    Użytkownik "Tmek" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    > I teraz, skoro sa to lozyska stozkowe, to czy przewiduje sie kasowanie
    > tego luzu nakretka, czy w przypadku takiego objawu wymienia sie wszystko
    > na nowe?

    Mozesz sprobowac dokrecic, ale jesli nic nie bylo robione, to raczej samo z
    siebie sie nie rozkrecilo - czyli wymiana.

    --
    pzdr:
    Ivam

  • 3. Data: 2012-03-27 09:22:00
    Od: "Szymon Machel" <s...@i...pl>

    Użytkownik "Ivam" <f...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Mozesz sprobowac dokrecic, ale jesli nic nie bylo robione, to raczej samo
    > z siebie sie nie rozkrecilo - czyli wymiana.

    Coś się wyrobiło. Jeżeli to oś pod górnym łożyskiem, to dokręcanie niewiele
    da
    - będzie ciężej a problem zostanie. Dowiesz się jak rozkręcisz. Teraz kolega
    miał ten problem. Znajomy mechanik coś tam nałożył na oś (nie wiem
    czy lutował czy spawał) ale działa na starych łożyskach jak trzeba.

    Szymon

  • 4. Data: 2012-03-27 09:28:34
    Od: Kamil Nowak 'Amil' <t...@r...pl>

    Szymon Machel napisał(a):
    > Coś się wyrobiło. Jeżeli to oś pod górnym łożyskiem, to dokręcanie niewiele
    > da

    Jaka kurde os? Sztyca ze niby? W zyciu nie slyszalem zeby tam to mialo
    dostac luzu. Raczej ktos zle lozyska dobral albo co.

    --
    Kamil Nowak 'Amil'
    rocker's not dead

  • 5. Data: 2012-03-27 09:36:01
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2012-03-26 16:23, Ivam pisze:
    > Użytkownik "Tmek" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Mozesz sprobowac dokrecic, ale jesli nic nie bylo robione, to raczej
    > samo z siebie sie nie rozkrecilo - czyli wymiana.

    Stozkowe lozyska sa stworzone do kasowania ich luzu. Lozysko trzeba
    czasami dokrecic. Jesli bedzie sie obracalo z zacieciami to jest do
    wymiany, jesli bez oporow to jezdzic i niczego nie wymieniac.

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

  • 6. Data: 2012-03-27 09:37:04
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    > Jaka kurde os? Sztyca ze niby? W zyciu nie slyszalem zeby tam to mialo
    > dostac luzu. Raczej ktos zle lozyska dobral albo co.

    Daj spokoj Amil, to nic nie da. Wyrobilo sie i ch... Najlepiej od razu
    wymienic cala rame bo pewnie sie glowka zowalizowala i odpadnie kolo.

  • 7. Data: 2012-03-27 13:18:07
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2012-03-27 09:37, Kuczu pisze:

    > Daj spokoj Amil, to nic nie da. Wyrobilo sie i ch... Najlepiej od razu
    > wymienic cala rame bo pewnie sie glowka zowalizowala i odpadnie kolo.

    I po co ten prześmiewczy ton? Masz wiedzę. Podziel się nią. Ja chętnie
    posłucham.

    Jest dobre przysłowie na tę okoliczność: chcesz żyć wiecznie - dziel się
    wiedzą.

  • 8. Data: 2012-03-27 14:28:18
    Od: "Tmek" <T...@d...ek>

    Użytkownik "Kuczu" <q...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > czasami dokrecic. Jesli bedzie sie obracalo z zacieciami to jest do
    > wymiany, jesli bez oporow to jezdzic i niczego nie wymieniac.

    Ok, dzieki za konkret.

    pzdr

  • 9. Data: 2012-03-27 14:38:20
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2012-03-27 14:28, Tmek pisze:

    > Ok, dzieki za konkret.

    Jesli zas masz duzo czasu i mozliwosci oraz odrobine zdolnosci
    mechanicznych to mozna wyjac oba lozyska, wyczyscic bieznie, umyc
    lozyska, nasmarowac calosc porzadnie i skrecic zgodnie z zasadami
    sztuki. Czyli do oporu a potem lekko luzowac az lozysko przestanie
    stawiac opor.

  • 10. Data: 2012-03-27 14:40:59
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2012-03-27 13:18, Marcin N pisze:

    > I po co ten prześmiewczy ton? Masz wiedzę. Podziel się nią. Ja chętnie
    > posłucham.

    Kontrola lozyska glowki ramy nalezy do podstawowych czynnosci
    obslugowych motocykla. Kazda serwisowka podaje ze nalezy skontrolowac
    luz i go ewentualnie skasowac poprzez dociagniecie nakretki
    regulacyjnej. Wiec jesli ktos pisze ze od razu remont i wymiana to albo
    nie ma zielonego pojecia o czym pisze albo sobie po prostu jaja robi.
    A my sobie z kolega Amilem tez lubimy pozartowac. Czyli innym wolno a mi
    nie ?